2020-04-02, 21:37
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja om du tittar på antalet smittade och antalet friskförklarade så är ju siffran rimlig.
Kanske är för mycket att ta in iofs...

Men snälla söta rara, kopplar det fortfarande ingenstans...?
Det handlar givetvis som smittade, inte döda. Herregud.
Citera
2020-04-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Samma tankar här, någonstans går ju gränsen, "vi" kommer ju knappast att vara 200.000.000.000 om säg 200 år.........naturen har gränser, även för oss människor, dock verkar inte alla helt fatta det faktumet.....
Exakt! det märkliga är att man påpekat detta i div. trådar, främst gällande vår miljöförstöring. Men få fattar att det är faktiskt vår ständigt ökande population som är det verkliga hotet..
Så detta med Covid-19 kan man ju sätta in i olika perspektiv och anledningar..
Citera
2020-04-02, 21:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Räknar jag rätt så skulle vi kunna nå dit tredje veckan i april.
I så fall skulle maximum inträffa i början av maj, och den stora majoriteten av befolkningen vara immun i juni månad.

Kan det verkligen gå så snabbt?
Äsch - nej, jag har säkert räknat fel. Det finns alldeles för många felkällor.

Ja, alltså. Det går nog inte att räkna ut på det viset.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
I USA verkar fler andel yngre dö för de helt enkelt inte får vård. Förrän de är så allvarligt sjuka att kroppen inte pallar längre.

Citat:
A healthy 39-year-old DJ died of coronavirus. What his young widow and daughter want you to know
https://edition.cnn.com/2020/04/02/health/dj-conrad-buchanan-coronavirus-death/index.html

Nu sett till bilder verkar just denna 39-åring lidit av övervikt vilket är en riskfaktor. Men grejen med att just många yngre verkar dö i just USA kanske också kommer ner till deras sjukvårdssystem. Har du försäkring får du ju vård ASAP. Annars dröjer det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Man fick följa två ambulanspersonal, dom var hem till många som var sjuka i corona. Folk hade svåra andningsproblem, några fick följa med till sjukhuset.

Dom hade arbetat 12 timmar och alla de som dom hämtade in och hjälpte var i samma ålder som dom själva, alltså mellan 30-40 år.

Ambulanscaset är inte orsaken till att inte Rapport finns på play.
Samma inslag visades precis i Aktuellt nämligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
April och maj 2020 kommer att bli katastrofmånader som vi i Sverige inte har sett sedan pesten (sista epidemin 1713), eller hungersnöden 1867-1869.
Det kommer att skrivas mycket om vad som hände under massdöden av COVID-19 i Sverige men ingen kommer att ställas till svars.
Det sker ingen massdöd av viruset någonstans och det kommer knappast ske här heller.
Citera
2020-04-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Hann någon spela in det bort-censurerade inslaget i Aktuellt?
Det skapade panik här i hemmet hos oss.
vad handlade det om?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
På Aktuellt 21 hade de klippt om inslaget med den coronasmittade som ambulansen åkte ut till. Delen där de filmade i lägenheten var borta, om jag såg rätt.

Undrar om man inte kunde desinficera ambulansen enklare och snabbare med att köra in den i ett rum och fylla med ozon ett tag.

Kollade nu. Inget verkar vara bortklippt. Det i lägenheten finns kvar.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
70% av Tysklands befolkning ska dö alltså?

Det hoppas jag verkligen inte.
Jag hoppas att ingen har bestämt det än?
Men det finns inget vaccin och ingen bot, och tills något får stopp på eländet kommer ju detta att fortsätta. Hur har du själv tänkt att alltihop ska sluta?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du skulle det ja?
Vad har man tagit bort? Vilken hemsk stasi-agent har nu vänt upp- och ner på hela Sveriges bild av...vaddå? Corona? Ambulanser? Vädret? Enlighten me!

Du har din uppfattning i frågan och jag kan knappast påverka denna. Ibland verkar många människor inte fatta att vi lever lite i det samhälle som Orwell förutspådde i romanen 1984.
Citera
2020-04-02, 21:40
Medlem
obbelitos avatar
Ursprungligen postat av bullerbyn
Eller hur 😂🤣😂 58 av 82 miljoner invånare i Tyskland kommer alltså dö. Jävligt hög dödlighet på det viruset du, 🤪

Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja om du tittar på antalet smittade och antalet friskförklarade så är ju siffran rimlig.
Kanske är för mycket att ta in iofs...

Du har rätt Grollaren, stå på dig!!! 😅😆
Citera
2020-04-02, 21:40
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Men se videoklippet jag bifogade i länken, han säger med egna ord att det är ett misslyckande.

Skriv citatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in