2020-04-02, 21:05
Medlem
nobbenss avatar
Allt galnare beslut tas - nu hör jag på svt att de ska fördubbla vårdpersonalens löner för att täcka behovet av vårdpersonal - första tanken jag slogs av var att då kommer många som idag är hemma pga vissa symtom att störta tillbaka till jobbet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Eh.. se på Finland? Deras kvinnliga statsminister, Sanna, har ju gjort ett utomordentligt arbete för att skydda befolkningen, inkl. män... Stängt gränser, lockdown för Helsingforsområdet, haft kvar gamla beredskapslager, m.m. Funkat väldigt bra för att skydda deras befolkning hittills, med väldigt få dödsfall.

Svenska kvinnor inte övriga. Svenska kvinnor = feminister eller diagnoser.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Vilket klipp har man tagit bort menar du?
Fan vad roliga ni är alltså! Dessutom säkert SD-vurmare, de enda som vill att politiker ska kunna censurera medier!

Där tror jag att du har helt fel. SD sympatisörer finns inte på SVT men däremot vänster och miljöpartiet. Det finns artiklar och utredningar om detta sedan länge.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Detta är så sjukt.

Nödrop från ambulanspersonal
https://twitter.com/Sooyoudid/status/1245784121227522049
"All politik handlar om prioriteringar." Sorgligt egentligen att så många i Sverige inte sett detta och fortfarande inte förstår.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hur in i självaste helvete hamnade vi i detta läge med huvudstaden Stockholm i landet Sverige?

https://imgur.com/a/lndgig6
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Enligt vissa uppgifter verkar corona trivas och frodas i temperaturer runt 5-10 grader. När sommarsolen gör entré får vi nog det lite lättare, men vi får vara beredda på att det kommer bli mycket sämre innan det blir bättre. Jag är hoppfull.
Därför de har problem i Louisiana menar du?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Skulle gissa att de har tagit bort det känsliga. Som vi vet sedan tidigare är SVT fortfarande den sista basiljonen för hur man skötte nyheter i gamla Östtyskland och Sovjetunionen. Många som är kvar på TV-huset gick väl i kurser i öst under 70 och 80-talet.

Du skulle det ja?
Vad har man tagit bort? Vilken hemsk stasi-agent har nu vänt upp- och ner på hela Sveriges bild av...vaddå? Corona? Ambulanser? Vädret? Enlighten me!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Så kan det säkert vara. Det är inte utan man börjar tänka i globalare tankar, typ jorden säger ifrån.. överbefolkning är vårt största hot...

Samma tankar här, någonstans går ju gränsen, "vi" kommer ju knappast att vara 200.000.000.000 om säg 200 år.........naturen har gränser, även för oss människor, dock verkar inte alla helt fatta det faktumet.....
Citera
2020-04-02, 21:06
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Allt galnare beslut tas - nu hör jag på svt att de ska fördubbla vårdpersonalens löner för att täcka behovet av vårdpersonal - första tanken jag slogs av var att då kommer många som idag är hemma pga vissa symtom att störta tillbaka till jobbet.

Ja, när det vankas pengar är den ensamstående undersköterskan snabbare än blixten.

Gammalt jungelordspråk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja det hoppas jag också.

Som det ser ut nu verkar det vara lugnt i Afrika. I allafall enligt worldometer.
Kollat varje dag ett par veckor nu.
Afrikanska länder utan fall har fortfarande inga fall.
En del har en död och ett fåtal smittade men jag förstår ju att är några smittade så blir fler smittade. Kanske endast är en tidsfråga.
Som det ser ut nu har Sydafrika mest döda tror jag.

Man får ju tänka på att siffrorna är helt beroende på hur mycket det testas. I många afrikanska länder lär det knappast ske några stora testningskampanjer.

Dom flesta kommer nog köra Tegnell-linjen att testa noll och försöka komma ihåg att tvätta händerna efter dom varit på toaletten.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Hade alla följt hans råd hade vi skyddat dom äldre. Nu ser jag överallt ett ganska tomt sthlm fast med en övergripande majoritet, 70 plussare som är ute överallt och strosar runt. Dom skyddar sig inte ens själva så hur ska vi skydda dom. Dom kanske inte har lång tid kvar ändå och skiter i denna corona hysteri för detta kanske ändå blir deras sista vår/sommar oavsett corona.

Många äldre verkar vara i trotsåldern. De bara måste ut.

Citat:
Ursprungligen postat av dendrocopos
Naturligtvis trollar jag inte. Tror du på att läkemedelsföretagen inte inte håller på med djurförsök? Astra-Zeneca? Jag har vägrat söka jobb på dessa skitföretag. Vet du inte att varenda medicin och vaccination är byggd på plågade djur?
Mauritius är det enda land som har rätt att exportera apor för djurförsök i massiv skala, då apor anses införda av kolonisatörer och därmed inte "native". Jag har pratat med dessa djurskötare som föder upp apor för export. Bojkotta Mauritius.

Tack för viktig info.
Citera
2020-04-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Börjar bli mer stabilt? Det enda stabila där är att det åtminstone inte går över 1000 dödsfall per dag men någon direkt förbättring kontra hur det såg ut för 2 veckor sedan existerar ju inte

Jo, tillväxttakten i % på antal smittade har stadigt avtagit sedan 12 mars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in