Citat:
Tänkte precis på det idag. De med pengar har dragit in skiten och andra, sedan slår det mot alla fattiga. Vilka blir sjukast? Men nu, ska man kanske inte få en vårdplats redan om en vecka och inte ens får ta prover på vad man har. Samtidigt har jag en närstående som arbetar med äldre där de inte fått ha skyddskläder eftersom det inte funnits smitta bland dem äldre. Samhällets diskriminering blir tydlig nu. Som fattigsvensk har man alltid fått stå tillbaka för alla andra. Även när man blir sjuk under en pandemi där rikare människor än en annan åker på semestrar eftersom de är bortskämda på vård och omsorg och såg det som en rättighet de aldrig skulle förlora. I Sverige ställer vi inte grupper mot varandra! (Översättning: Är du svensk är du inte prioriterad.)
Attendos VD säger att symptomfri personal dragit in smittan i äldreboende. Kan väl inte stämma, FHM gick ju ut hårt tidigare och kritiserade alla som påstod att man kunde vara smittade och smitta utan symptom.
Attendos VD säger att symptomfri personal dragit in smittan i äldreboende. Kan väl inte stämma, FHM gick ju ut hårt tidigare och kritiserade alla som påstod att man kunde vara smittade och smitta utan symptom.
Tydligen utsätts vårdpersonalen dagligen för svåra risker. Uppenbart gäller detsamma om man bor i sämre områden eller rör sig bland invandrare. Men ett prov får man inte ta. Inte heller går de ut och förklarar för människor som saknar utbildning eller ens kan läsa när de kommer hit att de symptom de känner, inte innebär att de blir lika milda för någon annan. Antirasism dödar människor precis som diskriminering nu. Innan krisen kommer på allvar. Ironiskt faktiskt. Jag har inte åkt upp när jag känt mig extra dålig, eftersom jag mest mår rätt bra och avvaktar. Skulle man kola snabbt hinner man inte med då men så uruselt att vården/regeringen omedelbart sket i prover så fort det kom ut i samhället och inte längre bara berörde människor med pengar.
Huvudvärk och ryggvärk gör mig extra grinig idag
Nej men helt jävla seriöst, ska alla som blir sjuka och är fattiga och ensamma, inte få vård längre eftersom vården inte kanske vill möta en covid-19 patient. Man ska alltså inte ha rätt till vård om man har minsta symptom som kanske kan vara coronan. Hur länge då? Hur många riskerar att dö av att de inte fått ta prover och behandlats för annat pga covid-19?