2020-04-02, 21:33
Medlem
-AIR-s avatar
Less than 1% of the victims were under 40. The figures show three deaths in the under-20 category, and a further 22 victims aged between 20 and 39. A 13-year-old boy who died at King’s College hospital is believed to be the youngest victim so far.

https://www.theguardian.com/world/2020/apr/02/coronavirus-took-hold-in-uk-earlier-than-thought-data-reveals
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tittar Anders Tegnell på Aktuellt, månne?

Han står bakom denna utveckling. Han ansvarar för att vi har hamnat här.
Det yttersta ansvaret är Stefans. Tegnell som lekman informerade Stefan ,med sin kunskap, om samhällssmittor och pandemi.
Tegnell gjorde det med orden. Jag tror, jag vet inte.
Där skulle Stefan som statsminister reagerat och sagt. Det är alldeles för vaga grunder att gå på. Jag måste tyvär ta mitt ansvar och ta tag i saken själv. Hade du sagt "jag vet" hade jag agerat på ett annat sätt.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Fatta vad vi har framför oss.

Helvete. Vi är alldeles i början av kurvan i Stockholm. Knappt ens synligt, på den kurva vi kommer att få som peakar om ca drygt 3 veckor. Helvete.

Och om 1-2 veckor så tar det fart ordentligt i övriga landet. Helvete.

Detta blir episkt. Häng Tegnell.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Läst nu på SVT nyheter/ dalarna.
Att sex utav åtta äldreboende i Borlänge har covid-19.
Och tydligen är Borlänge hårt drabbade.
Våra politiker och Tegnell ville skydda gamlingar. Jo jävlar..
Lika bra att ta del av alla städers medior. Man tycks inte vilja prata om spridningen i Sverige bland de större medierna.

Att Borlänge är illa ute ligger helt i linje med förväntat.

Äldreboendena och Tjärna Ängar borde utgöra slagfältet. Det ena som en konsekvens av det andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
På Aktuellt 21 hade de klippt om inslaget med den coronasmittade som ambulansen åkte ut till. Delen där de filmade i lägenheten var borta, om jag såg rätt.

Ja det var väldigt klippt, tagit bort lite ord och sånt men dom fick faktiskt med att det bara var yngre dom hämtade -inga gammla, som ambulanskillen hörs säga.. född-73 sade ena ambulanskillen också att en patient va.
men ja dom har klippt om det.
Citera
2020-04-02, 21:34
Bannlyst
Citat:
Dagens Aktuellt kl 21 kan vara det mest skakande reportage om en situation i vår huvudstad som någonsin sänts.

Andrers Tegnell frågas nu ut: Har ni misslyckats? "Neee det tycker jag inte"

Jag måste tyvärr säga en sak. Och jag är emot våld, om man inte ber för våld.
Jag är HELT säker på att i de flesta länder i världen så hade Anders Tegnell INTE kunnat gå ut på gatan ensam. Helt omöjligt hade det varit. Bara ett exempel:

Några veckor sen i södra Italien. Två ungdomar går fram till ett par och tar fram en pistol (kommer visa sig vara fake) och vill sno snubbens klocka. Snubben i paret är civilklädd polis. Han tar fram pistol och skjuter tjuven.

Tjuven körs till sjukhus med ambulans. Och dör på sjukhuset.
Hela tjuvens familj kommer till sjukhuset och förstör allting, hela avdelning blir helt förstörd, de har sönder allt och tror flera i vårdpersonal fått i bästa fall några knytnävsslag.

Detta var nu ett dåligt exempel. Det handlar om kriminella typer. Men ändå.

Hade Tegnell bott i Italien och fortsatt kaxigt att spela kung medan familjemedlemmar av såna hade dött pga Coronaviruset, då skulle dem i bästa fall torterat till döden Tegnell och alla hans anhöriga.
Just saying.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Nu ligger det uppe igen....

Strålande.

Ett bra reportage som visar vad ambulansförare är med om dag ut och dag in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Japp! Inget ”pratande ” i vardagsrummet denna gång.
Jo det pratades i vardagsrummet. Dialekten på patienten hördes också.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Skrämmande att de sinar redan nu, det här är ju bara början: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/iva-platserna-sinar-i-landet-stor-osakerhet-om-platserna-kommer-racka

Men man får väl lita på Tegnell och gänget, för de sa ju att vi hade god kapacitet!

Skrämmande att det är hemligt, men antagligen måste ett antal IVA-platser hållas standby för viktiga och rika personer i samhället.
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Fatta vad vi har framför oss.

Helvete. Vi är alldeles i början av kurvan i Stockholm. Knappt ens synligt, på den kurva vi kommer att få som peakar om ca drygt 3 veckor. Helvete.

Och om 1-2 veckor så tar det fart ordentligt i övriga landet. Helvete.

Detta blir episkt. Häng Tegnell.
Svensken behöver tyvärr det här.
Citera
2020-04-02, 21:35
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Eller hur 😂🤣😂 58 av 82 miljoner invånare i Tyskland kommer alltså dö. Jävligt hög dödlighet på det viruset du, 🤪

Ja om du tittar på antalet smittade och antalet friskförklarade så är ju siffran rimlig.
Kanske är för mycket att ta in iofs...
Citera
2020-04-02, 21:35
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Covid19 måste ha högre dödlighet än spanska sjukan? Vi har ju extremt mycket bättre sjukvård nu men utan den hade dödligheten varit mycket över det vi ser i dag?
Samtidigt är det bland annat sjukvården som gör att många lever längre. Utan sjukvård skulle vi nog ha betydligt färre i riskgrupperna, så det går kanske på ett ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in