2020-04-02, 21:02
Medlem
SVT rapport om "Fenix Healthcare" - äckliga kroknäsor som försöker sko sig på krisen och inte minst gnäller över att deras affärsidé inte fungerade i praktiken. Det vill säga att beställa material från Kina och hoppades att sjukhusen skulle betala Fenix Healthcare i förskott som i sin tur beställer med förskottsbetalning från kinesiska tillverkare. Varför skulle sjukhusens inköpare behöva en onödig mellanhand i Sverige, ägt av två sliskiga personer?

Kolla på honom...
Citera
2020-04-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Viruset biter väl inte på dessa djur? Antar du trollar.

Naturligtvis trollar jag inte. Tror du på att läkemedelsföretagen inte inte håller på med djurförsök? Astra-Zeneca? Jag har vägrat söka jobb på dessa skitföretag. Vet du inte att varenda medicin och vaccination är byggd på plågade djur?
Mauritius är det enda land som har rätt att exportera apor för djurförsök i massiv skala, då apor anses införda av kolonisatörer och därmed inte "native". Jag har pratat med dessa djurskötare som föder upp apor för export. Bojkotta Mauritius.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Är nyheter igen nu på svt2, kanske det kommer igen?

Kommer på Aktuellt strax enl vinjetten.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Förbjud skiten

Bör vi på studs passa på att förbjuda tobaksrökning. Vissa journalister är inne på det. Hälsovinsterna blir stora och coronan får det lite tuffare att attackera lungorna.

** Vad är vinsterna med tobaksrökning. Vad tjänar man på det **

Sveriges styrande är för mesiga att fatta beslut ens mitt under en epidemi.
Hur ska de klara av att förbjuda något öht? Förutom typ näthat.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Är nyheter igen nu på svt2, kanske det kommer igen?

Skulle gissa att de har tagit bort det känsliga. Som vi vet sedan tidigare är SVT fortfarande den sista basiljonen för hur man skötte nyheter i gamla Östtyskland och Sovjetunionen. Många som är kvar på TV-huset gick väl i kurser i öst under 70 och 80-talet.
Citera
2020-04-02, 21:04
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tror knappast det är ironi. Det är bara situationen i dagens Sverige.
Jo, men ironin skulle kunna vara riktad mot den.
Men visst, jag tror som du (och det framgår också av min kommentar).

Det är så j*kla sjukt som det bara kan bli - framför allt sett till den cirkus som rått hitintills.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Kan du eller någon annan beskriva inslaget?

Handlande det om många sjuka i "orten"?

Det handlade om två ambulansförare i Stockholm. Väldigt sorgligt reportage måste jag säga

Edit: Inslaget visas även på Aktuellt strax ser jag nu!
Citera
Medlem
Björn Olsen, överläkare och professor i infektionssjukdomar vid Uppsala universitet, säger att vi i Sverige nu måste börja fundera på varför det dött så många doktorer och sköterskor i Italien. Där uppges över 60 läkare ha mist livet efter att själva ha smittats med coronaviruset.

– Man kan säga ”alla var gamla och sjuka” eller ”alla hade rökt”. Men så var det ju inte. Det var även yngre som dog. Det var vårdpersonal som blev exponerad för extremt höga doser av virus på grund av att de inte hade skyddsutrustning.

Han säger att det mycket väl kan vara så att man blir sjukare om man utsatts för en hög dos av viruset.

– Ja, det kan det sannolikt vara. Det handlar om anslag. Tänk dig att du träffas av ett hagelskott. Träffas du av ett hagel gör det ont. Träffas du av hela kärven så dör du. Det är därför personalen måste skyddas till varje pris. Sedan om det är tio miljoner virus eller en miljard virus som behövs för att du ska bli riktigt sjuk, det vet ingen.

– Men om vi inte skyddar personalen kommer vi hamna i ett riktigt jäkla skitläge rent ut sagt.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/de-raddade-andras-liv-blev-sjalva-dodssjuka/
Citera
Medlem
Samtidigt som andra västerländer nu börjar vakna upp till publik skyddsanvändning så tycker Tegnell numera att ansiktsskydd är valfritt för vårdspersonal. Han säger vidare att det inte beror på resursbrist.

"Enligt Tegnell beror de nya riktlinjerna från i måndags inte på att det råder brist på skyddsmateriel.
– Det är för att vi har lärt oss mer om den här sjukdomen, säger han och hänvisar till Världshälsoorganisationen WHO."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/folkhalsomyndigheten-vi-gor-en-annan-bedomning-an-who/
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Palliativ vård= ofrivilligt dödshjälp av sjukvården.
Vilken jäkla system. Omänskligt och egoistisk. Svenskar levde i illusion att de skulle få vård
inte bli dödad.

Tror många äldre på ålderdomshem är så ensamma ändå att kanske döden hade varit ett bättre alternativ än ensamheten.

Känns som en jävla förvaring, tragiskt som det är. Svensken ser inte efter sina äldre.
Citera
2020-04-02, 21:05
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Tröttnade du på din andra profilbild? Tycker den såg läskigare ut.

onT:

https://www.svtplay.se/rapport

"Rapport idag 19.30 utgår tills vidare"

Finns det någon förklaring till detta? Har alla på SVT blivit drabbade av COVID-19?

Rapport IDAG utgår tillsvidare? Jag förstår inte. Idag är ju idag och inte tillsvidare?
Citera
2020-04-02, 21:05
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Hade alla följt hans råd hade vi skyddat dom äldre. Nu ser jag överallt ett ganska tomt sthlm fast med en övergripande majoritet, 70 plussare som är ute överallt och strosar runt. Dom skyddar sig inte ens själva så hur ska vi skydda dom. Dom kanske inte har lång tid kvar ändå och skiter i denna corona hysteri för detta kanske ändå blir deras sista vår/sommar oavsett corona.

Ja, gamlingarna har hittills inte övertygat mig att det är värt att stänga ner hela samhället för deras skull. De har hittills visat upp ett nonchalant beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in