2020-04-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det har inte varit nåt Rapport - däremot var Men-in-black här och bländade med nån penna ...
Skämt åsido, det är flera som undrar över det.

Man kanske skulle ha som rutin att spela in sändningarna.
Det skulle bli ett evigt meningslöst inspelande, att Rapport/Aktuellt inte håller sig till "god ton" är extremt sällsynta undantag. De hade inte varit där om de inte varit av det rätta virket som vet att hålla tungan i rätt mun.
Citera
2020-04-02, 20:59
Medlem
DoktorTengeles avatar
Förbjud skiten

Bör vi på studs passa på att förbjuda tobaksrökning. Vissa journalister är inne på det. Hälsovinsterna blir stora och coronan får det lite tuffare att attackera lungorna.

** Vad är vinsterna med tobaksrökning. Vad tjänar man på det **
Citera
Medlem
Jag blir så irriterad på många som pratar i tv..verkar ju bara vara virrvarr och bortförklaringar....luddigt, sluddrigt och jag vet inte vad!Vi är bara ett expriment, ett tittskåp, lycka till alla!
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Absolut och vi kommer sticka ut i statistiken i norra och västra Europa som landet som blev hårdast drabbat.

Problemet för vissa är då att vi har på band våra folkvalda och deras experter säga att "vi vill ha snabb spridning för flockimmunitet", "resten av världen har fel vi gör rätt", "det behövs inga kraftiga åtgärder vi klarar oss" och så vidare.

Jag och du är ju inte ensamma om att tycka att man skulle infört enklare åtgärder tidigare och kan vi förstå begreppet smittkedja så torde det ju inte vara okänt för riks-clownen Anders Tegnell.

Du har kanske noterat att den sociala-medier krishanteringsgruppen har backat lite, dom sitter nu i möte för att lista ut nästa fas och vilka talking points dom skall peddla nu när vi går mot Italien 2.0

Det kommer bli svårt men jag har ett par förslag,
-vi förstår er ilska men stöd nu de som leder så dom kan lösa situationen på bästa sätt.
-istället för att sabotera, varför hjälper ni inte till istället.
-det som har varit är bakom oss, visst har fel gjorts men ingen visste ju vad som skulle hända och dom gjorde så gott dom kunde, stöd dom i deras jobb.

Osv. osv.

husgurun Anders Tegnell kommer GARANTERAT hävda att dom inte hade tillräckligt med testkit så hans kurvor blev missvisande, det var mer spritt än vad dom trodde.

Det roligaste av allt är att då Stefan Löfvens popularitet ökar så kastar sig L och C in för att få lite ljus på sig, snacka om tjurfälla

Corona-Bob Tegnell håller redan på att skylla ifrån sig i dagens Aftonbladet:

Tegnell: ”Inte personligt ansvarig för fler äldre smittade”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg796n/tegnell-inte-personligt-ansvarig-for-fler-aldre-smittade
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
1.000.000 officiellt smittade!

2:e April 2020, markera i kalendern!

Tror 100.000.000 blir något världen markerar i kalendern.

2-5 miljoner döda
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man tog tydligen ner programmet när det började bli mycket trafik till inslaget som nämns ovan.

Troligtvis är det inte lämpligt att den typen av reportage kommer ut, nu i detta känsliga läge just då IVA-platserna i Stockholm tar slut.

Kan du eller någon annan beskriva inslaget?

Handlande det om många sjuka i "orten"?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vilket jäkla hån!
Snacka om att ha lyckats delegera ner ansvaret till samhällets minsta beståndsdel.
Eller ska man uppfatta kommentaren som ironisk?

Tror knappast det är ironi. Det är bara situationen i dagens Sverige.
Citera
Avslutad
Kan någon sammafatta vad grejen är med 19.30 rapporten för oss som har missat allt?
Citera
2020-04-02, 21:00
Medlem
Är nyheter igen nu på svt2, kanske det kommer igen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja va fan händer?

Rapport idag 19.30 utgår tills vidare

https://www.svtplay.se/rapport

Den 26 mars försvann Aktuellt från SVT Play men ligger nu ute igen. Har det justerats på något sätt från originalsändningen? Det finns 3 timmars chans kvar att kolla på det! (Själv såg jag det inte den 26e mars)
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Man får hoppas att hettan hejdar viruset där. I alla fall där det är som varmast.
Ja det hoppas jag också.

Som det ser ut nu verkar det vara lugnt i Afrika. I allafall enligt worldometer.
Kollat varje dag ett par veckor nu.
Afrikanska länder utan fall har fortfarande inga fall.
En del har en död och ett fåtal smittade men jag förstår ju att är några smittade så blir fler smittade. Kanske endast är en tidsfråga.
Som det ser ut nu har Sydafrika mest döda tror jag.
Citera
2020-04-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Kan någon sammafatta vad grejen är med 19.30 rapporten för oss som har missat allt?

Titta på nyheterna nu, svt2, dom kommer visa samma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in