2020-04-02, 19:54
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller med. Hur ihåligt som helst med den förklaringen. För hon sa "får" ha mattor i förhöret. Men hon vägrar säga att han bestämde i hemmet. Satan vad hon skyddar honom. Det är bara att se hur han behandlade barnen - han är en despot som fullständigt hjärntvättat Hanna. Men hon begriper det nog inte ens. Är hon för dum eller blind?

I något förhör sa en vän att hon var superglad av flytten. Tro fan det. Tänk att få andas frisk luft efter att ha bott ihop med det där svinet så länge. Måste varit en känsla av frihet som hon begrep först när hon kom ur den där SD-villan. Undrar vem som vill köpa det huset när han åker in på 18 år.

Sätter en liten peng på att HDs föräldrar betalar av på huset tills SD muckar.
Citera
2020-04-02, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag har undrat lite varför HD inte grillades mer idag. Kan det vara så att dom sparar på krutet tills det är klart med SD?

Hmm, ja. Så kan det vara. Kan man inte få SD dömd så går det knappast med HD. Får man SD dömd kan man köra lite till och eventuellt försöka med henne. Den här rättegången är då en bra generalrepetition. Hon är ju svårare att fjälla.

Allt i hennes beteende ger ju intrycket att hon var insatt i det som skulle hända eller det som hade hänt. I annat fall fruktar jag för hennes hälsa. Det gör jag även om SD blir friad, men av andra skäl.
Citera
2020-04-02, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Sätter en liten peng på att HDs föräldrar betalar av på huset tills SD muckar.
Jo, du har nog rätt där. Det är en riktigt tight familj, och HDs föräldrar har ju mer eller mindre adopterat Stefan. Vad de inte begriper är att han är en varg i fårakläder. De är tyvärr så totalduperade och imponerade av honom att de inte förstår att han faktiskt slagit ihjäl Lena. Fruktansvärt.
Citera
2020-04-02, 19:57
Medlem
En fundering här:

Är ingen av SDs föräldrar eller syskon i rättssalen eller har blivit hörda? Det vore intressant att veta varför de i så fall inte de har blivit det, annat än uppgifterna om SDs perfekta barndom och uppväxt. Och hans fina betyg.

Nån som vet?
Citera
2020-04-02, 19:58
Medlem
Man ska vara försiktig med vad man önskar sig...

HD skriver till fisken 2018-04-08 Kan hon bara försvinna från alla jag har ngn kontakt med
Senast redigerad av piastrone 2020-04-02 kl. 20:00.
Citera
2020-04-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Man ska vara försiktig med vad man önskar sig...

HD skriver till fisken 2018-04-08 Kan hon bara försvinna från alla jag har ngn kontakt med
Man måste ju ha förståelse för att HD avskyr LW. Herregud - LW har en affär med hennes man i sex år. Man kan önska att HD och SD flyttat från Örebro och startat på nytt nån annanstans och besparat liv och trassel. Detta är nog inte en önskedröm. Men HD verkar gå skadelös från det hela. Hon begär dessutom skadestånd från staten för att hon suttit häktad. Det är inte mycket pengar det handlar om men ändå. Hon vet ju själv att hon är skyldig till skyddande av brottsling och det sticker rejält i mina ögon att hon dessutom ska ha betalt för det.
Citera
2020-04-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hmm, ja. Så kan det vara. Kan man inte få SD dömd så går det knappast med HD. Får man SD dömd kan man köra lite till och eventuellt försöka med henne. Den här rättegången är då en bra generalrepetition. Hon är ju svårare att fjälla.

Allt i hennes beteende ger ju intrycket att hon var insatt i det som skulle hända eller det som hade hänt. I annat fall fruktar jag för hennes hälsa. Det gör jag även om SD blir friad, men av andra skäl.

Det var lite det jag menade..

Jag tänker mest på deras döttrar.
Oavsett utgång, så lär de ha blivit sargade på ett eller annat vis och har säkert få stå upp för både SD och HD i skola osv. Antar att det är lätt att då känna sig isolerad känslomässigt och dessutom känna otrygghet i både närtid och framtid.
På så sätt kan jag känna att det är viktigt att sanningen kommer fram och att rättvisa skipas även för deras skull. Och dessutom: Tänk att behöva förföljas av frågan: "Tänk om pappa faktiskt mördade Lena?" Men risken är väl stor att även dom "drillas" och får lära sig att leva med lögner.

Tänk att detta fått så stora konsekvenser i fem oskyldiga barns liv.
Deras liv förändrades för alltid och det är oerhört tragiskt.
På grund av en otrohetsaffär!
Citera
2020-04-02, 20:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Artikel öppen till 21:04

Citat:
Tidigare har det ena vittnet efter det andra klivit fram och berättat om Lena och den mordmisstänkte 45-åringens destruktiva relation. De har vittnat om att Lena var rädd och ville lämna 45-åringen samtidigt som hon inte klarade av att bryta med honom.
Citat:
45-åringen har försvarat sig. Han menar att han är oskyldig. De blodspår från Lena Wesström som hittats i hans hus har, enligt 45-åringen, en naturlig förklaring. Lena ska nämligen ha blött när de hade sex.
Citat:
En barnmorska har vittnat om att Lena inte hade några fysiska problem. Andra relationer som hon haft har vittnat om samma sak.
Citat:
Exhustrun gör ingen lång utläggning. Hon konstaterar bara att det var så, så mycket mer vill hon inte säga. Exhustrun har inte behövt avlägga vittnesed eftersom hon är nära anhörig till den åtalade. Hon får faktiskt hitta på. Det finns ingen lag som hindrar henne. Förhöret håller på i två timmar. Det är nästan bara samtalet i soffan som exhustrun minns från tiden både före och efter mordet, allt annat har blivit diffust.
Citat:
Frågan är vad som är svårast att tro på. Att exfrun skulle gilla att städa golvbrunnar så mycket att hon gjorde det frivilligt hemma hos sin före detta man. Eller att kvinnan som hennes man vänsterprasslar med söker upp henne för att berätta om helt märkliga och udda detaljer i deras sexliv.

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-det-ar-exfruns-dag-i-ratten-och-svart-att-veta-vad-man-ska-tro
Senast redigerad av DreamTwister 2020-04-02 kl. 20:24.
Citera
2020-04-02, 20:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

The*Nile is not*just a river in Eg*ypt...
Citera
2020-04-02, 20:21
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Artikel öppen till 21:04

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-det-ar-exfruns-dag-i-ratten-och-svart-att-veta-vad-man-ska-tro

Där satt den - vilken artikel
Citera
2020-04-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Där satt den - vilken artikel
Ja, Christina pekar på det som vi också har lite svårt för. Hon minns detaljer ur det samtal med LW som hon påstår skett, men i övrigt är det fullkomligt tomt. TOMT. Hon minns inte ett skit. Är hon så jäkla korkad att hon faktiskt tror att rätten skall gå på det där?

Som Krmkr sa till mig i telefon idag: bevisen ligger inte i VAD hon säger, utan vad hon INTE säger. Och det har han alldeles rätt i. Rätten är mycket kunniga i matematikens grundregler: 2+2=4. Svårare än så är det inte. SD, du är på väg rakt in i fängelse, och din kära HD skjutsade dig dit. Ha kul!
Citera
2020-04-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Värre, hur kan man någonsin se sig själv i spegeln efter detta svek? Om de är fruktansvärt rädda för honom vore det väl bättre att avslöja det de vet och få honom dömd och inlåst. Är de bara ärliga nu kan man säkert bortse från glömskan och lögnerna i förhören. Och storstädningen kan ju hävdas ha skett i god tro.
Kan det rentav vara så illa att HD deltagit i planeringen av detta mord?

Om HD berättar sanningen att SD mördat LW, kommer SD dra med sig HD i fallet och avslöja hennes inblandning. Den hållhaken tror jag SD har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in