2020-04-02, 20:50
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Unikum i svensk historia, jag vet inte det jag... Vi har haft massor med pandemier i Sverige och andra jobbiga sjukdomar. Allt från digerdöden på 1300-talet, flera andra "pester", spanska sjukan, TBC, barnförlamning, asiaten, hong-kong influensan etc etc. Och det här är inte heller den sista, det kommer fler och de kan bli ännu värre.
De som fick TBC skickades på sanatorium. Kanske vore något att ta efter, om inte annat som ett sätt att separera smittade från andra.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Rapport 19:30 har nu censurerats bort. Från svt.se
"Rapport idag 19.30 utgår tills vidare" - gällande dagens sändning 19:30.

Normalt kan man ju alltid se den i efterhand, men inte denna gång.
Jag såg det för en halvtimme sedan och då fungerade det. Men nu borta. Kan det vara "ambulansinslaget" som avslöjade identiteter det inte borde?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Ja, skall vi inte ta och släppa det och ditt påstående om att om man inte ligger i respirator så är det palliativ vård...
Ok Rickard, du har nog rätt.
Finns inga respiratorer på IVA..
Vi går vidare.
Citera
2020-04-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Om FHM säger så så är det säkert att det inte blir så. Varför skulle de helt plötsligt gissa rätt?

Nä det behöver dom inte ha men dom har trott att det kommer bli lugnare i sommar och sen ta fart igen, samt att de restriktioner vi har nu kommer hålla året ut...
Citera
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du missuppfattade nog mitt inlägg.
Det går 1 miljon människor på varje 5 kvadratkilometer i centrala Bombay.
Allt enl.senaste nyheterna på TV 4.

Av allt att döma är det TV4 som har slarvat. Skitsak? Javisst, men 20000 pers./km^2 är mycket redan det. Som jämförelse: Om man antar att Storstockholm är 3 mil x 3 mil skulle samma befolkningstäthet motsvara 18 miljoner invånare. Med TV4:s siffror 180 miljoner. Orimligt, men som sagt, en skitsak.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Kan inte någon jävla blåsa upp detta på twitter eller vad fan som helst, detta är ju sjukt!
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Även om jag anser att FHM och regeringen vidtagit för klena och senfärdiga åtgärder så ställer jag mig frågan: Kommer det en ny våg runt skolstarten i höst?

Det är ju mycket sannolikt, nästan på gränsen till helt troligt. Såg ett inslag med USAs främsta expert Dr. Anthony Fauci, och han bedömde att det var mycket troligt.

Han var orolig för att viruset nu verkade få ett så starkt fäste i Sydamerika, då de är på väg in i sin vintersäsong. Då kan det frodas där och mutera under vår sommar, och komma tillbaka till hösten.
Citera
Medlem
Flabbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Men vad i hela h.vete? 😳 Nää... det kan omöjligt vara censurerat. Eller? 😨
Såg sändningen men upptäckte inget som var värt att censurera.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:

Jomen jag såg den nyss i efterhand.

Det var ju en bra sändning med sann skildring -va hände nu?

Vi har väl ingen censur i Sverige?
Citera
2020-04-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
300 miljoner på 100 år ja. 3 miljoner per år. Covid-19 är uppe i 51,376 nu. Det är ett milt virus jämförelsevis med många andra.
Det är absolut inte milt. Mycket simitsam och dödlig. Det började nyligen. Se på giraffen . Det fördubblar varje 3-4 dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag såg det för en halvtimme sedan och då fungerade det. Men nu borta. Kan det vara "ambulansinslaget" som avslöjade identiteter det inte borde?

Man fick inte se patienter (så klart)...
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Ja det låter klokt. Bra att du kan isolera dig, tänker bara på alla äldre som är på boenden eller är beroende av hemtjänst jag lider med dem.
Ja förstå vilken skräck de ska uppleva om de nu fortfarande får se på TV. Lär väl snart bli indragen den rättigheten. Allt för deras egen skull går väl sen snacket.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in