2020-04-02, 18:22
Medlem
Placeholders avatar
Det lustiga är att även mainstream pressen nu har frågeställningen är det värt pengarna att rädda alla, kan vi inte låta de dö istället. När det gällde invandringen var det ingen som kunde ställa en sådan fråga där var ingen summa för stor och alla skulle räddas. Det är inte lika roligt när det är ens egna pengar som drabbas kan man säga...

Men nu verkar det som att börsen är där den är, den kommer sakta sakta återhämtas.
Citera
2020-04-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Det lustiga är att även mainstream pressen nu har frågeställningen är det värt pengarna att rädda alla, kan vi inte låta de dö istället. När det gällde invandringen var det ingen som kunde ställa en sådan fråga där var ingen summa för stor och alla skulle räddas. Det är inte lika roligt när det är ens egna pengar som drabbas kan man säga...

Men nu verkar det som att börsen är där den är, den kommer sakta sakta återhämtas.

Nix pix fortfarande gäller restriktioner, strandad flygtrafik, nedstängda fabriker, inskrivningar på a-kassa och arbetsförmedlingar världen över, arbetslöshet, konkurser, inställda evenemang, semesterorter som stänger osv osv.

Tror inte återhämtningen är här ännu. Ska ner mer. Men jag har köpt in mig nu för har horisont 5 10 år vad fan vet jag så för oss är det köpläge
Citera
2020-04-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Haha helvete vad är det för bolag? Aldrig hört talas om. Har dom coffeshops i kina/asien?

Kina framförallt vad jag minns. En kinesisk upcomer som framförallt konkurrerar med Starbucks.

Deras redovisning har blivit kraftigt ifrågasatt det senaste året, kinesiska bolag verkar ha en tradition av att köra med rena hittepå-siffror och historier även om dom är noterade i USA.

Bland annat Luckin coffes stora framsteg på marknaden är vad som satte ytterligare press på just Starbucks aktie tidigare.

Ser nu att fallet verkar bero på att Luckins COO utreds för att fabricera sales.

Allmänt råd, håll er borta från kinesiska bolag.
Senast redigerad av Som-nam-na 2020-04-02 kl. 19:34.
Citera
2020-04-02, 19:35
Medlem
EPR Properties är alltså nere på 20 dollar nu från att ha legat på 70-80 dollar i 4 år med en 22,46% direktavkastning.

Sugen på att köpa imorrn eller vänta till nästa vecka?
Citera
2020-04-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kina framförallt vad jag minns. En kinesisk upcomer som framförallt konkurrerar med Starbucks.

Deras redovisning har blivit kraftigt ifrågasatt det senaste året, kinesiska bolag verkar ha en tradition av att köra med rena hittepå-siffror och historier även om dom är noterade i USA.

Bland annat Luckin coffes stora framsteg på marknaden är vad som satte ytterligare press på just Starbucks aktie tidigare.

Ser nu att fallet verkar bero på att Luckins COO utreds för att fabricera sales.

Allmänt råd, håll er borta från kinesiska bolag.

Kineserna är inte pålitliga för fem öre. Jag avråder alla från att köpa aktier i kinesiska bolag.
Citera
2020-04-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
EPR Properties är alltså nere på 20 dollar nu från att ha legat på 70-80 dollar i 4 år med en 22,46% direktavkastning.

Sugen på att köpa imorrn eller vänta till nästa vecka?

Intressant bolag berätta mer om dom här, ser man kurvan senaste tre åren e den rätt stabil men dock flak.
Citera
2020-04-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Intressant bolag berätta mer om dom här, ser man kurvan senaste tre åren e den rätt stabil men dock flak.

Vet att många haft den i sin portfölj pga utdelningarna, men nu kan man ju få en bra tillväxt på den också. Det verkar ju var för bra för vara sant, vad är det jag missat?
Citera
2020-04-02, 19:45
Medlem
TheAlamos avatar
Gick in med $20k på ETF:en XOP och låg på $150 vinst där ett tag när Trump hade snackat med Saudi och Ryssland, nu tillbaka på typ 0 men den ETF:en har en sinnessjuk potential i och med att oljan är svinbillig. Räknar med 2.5 gånger pengarna så småningom och inga avgifter där jag handlar.
Citera
2020-04-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Kineserna är inte pålitliga för fem öre. Jag avråder alla från att köpa aktier i kinesiska bolag.

Framförallt har kinesiska siffror väldigt liten trovärdighet överlag och påverkan av dessa bör få även den mest garvade att rynka på näsan i denna coronakris.

Man kan inte utgå ifrån att påstådd återhämtning i just Kina är något som är applicerbart på Europa eller USA. Om nån fruktar att siffror från väst är friserade så borde dom ta för givet att siffror från Kina är det.. och det är regimen i Kina som bär stora delar av ansvaret för att pandemin som förorsakat denna ekonomiska katastrof blivit ett faktum.

Med tanke på de enorma stimulanspaket som sjösatts och en total meltdown när det kommer till oljepriset möjligen undvikits så kanske vi kan se nån form av stabilisering för börsen och kanske även viss normalisering på kreditmarknaderna?

Det finns en chans att förra veckans utblåsning var botten men osvuret är alltid säkrast och det finns ingen direkt mening med att sticka ut näsan åt endera håll innan vi ser vilka verkningar att åtgärder får/vilka ringar på vattnet den i vissa fall totalt stillastående ekonomier får.
Senast redigerad av Som-nam-na 2020-04-02 kl. 19:58.
Citera
2020-04-02, 19:52
Medlem
har suttit kvar i alla mina aktier, de kommer så småningom att gå upp ingen temporärt

mvh
Citera
2020-04-02, 20:26
Medlem
nu-...shoppingtime!!!!
Citera
2020-04-02, 20:40
Medlem
-Uttalanden från D.Trump i all ära för att stabilisera oljepriset är bara kosmetika.
Rådande huvudvärk är långt ifrån över. Ser det som bästa investering att stå på
sidan tills bilden klarnat ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in