2020-04-02, 19:31
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
Jo, men såhär, det är bra för dig att du inte sitter i skiten & om du kan isolera dig fullständigt ifrån resten av omvärlden i över ett år, till en sådan grad att du inte behöver komma i kontakt med någon annan eller står i någon form av beroendeställning gentemot en annan part än dig själv så good on you, du har preppat jävligt bra.

Men om du inte kan det så sitter du i samma jävla båt som alla vi andra. Alla kommer att drabbas av detta, det finns ingen som slinker undan den här gången. Kanske typ Bill gates eller liknande som kunde göra det som jag beskrev ovan men de som kan göra det tillhör ju (((the-one-percent))).

Att du skiter i att bankslavars ekonomi rasar ihop fullständigt hjälper dig inte för du kommer troligtvis att hamna i skiten även du med, om än kanske fördröjt något. Det är extremt få områden i samhället som är helt autonoma, i synnerhet när det kommer till ekonomi & produktion. Det är lite som att slita ett kugghjul i maskineriet så kommer alla andra kugghjul att stanna för eller senare som en direkt följd av det första hjulet.

Men om du nu har en stuga i fjällen med en frys full av renskav & HBTQ-certifierade solpaneler på taket så kan jag inte göra annat än att lyfta på hatten min vän & gratulera din framgång!
Du läser inte vad jag skriver. Jag har råd att förlora det mesta eftersom jag gjort mig av med den ytliga skiten alla andra kallar ”liv”. Jag vet inte vilken skit du föreställer dig att jag kommer att hamna i när jag mentalt redan är beredd på att förlora allt? Jag är beredd att gå över gränser hälften av folket i denna tråd finner totalt otänkbara, så varför tror du att jag bara jiddrar varmluft här?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abo142
Uppmanar alla att titta på Region Stockholms pressträff.
Deras prognos visar att det sannolikt kommer behövas över 1000 IVA platser inom kommande veckor. En pessimistisk prognos visas också, den visar att ca 1500-2000 platser kommer att behövas.

Hans prognos gällde slutenvårdsplatser, inte IVA-platser. Enligt hans prognos var behovet av rena IVA-platser ungefär 300-400 st.

Men de siffror du nämner ovan stämmer ungefär med min beräkning av IVA-platser.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Covid-19 är fattigdomens, de sjukas och de äldres sjukdom. I Nästa veva av sjukdomen kommer den för att skrapa upp resten är risken.

Viruset fastnar väl på ACE-2 receptorn, sånna har väl män fler än kvinnor, och man har fler ju äldre man är,

så Covid-19 är männens -och framförallt äldre mäns sjukdom?
Citera
2020-04-02, 19:32
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Jag är inte så säker på att du förstår vad de skriver.

"With current interventions remaining in place to at least the end of March, we estimate that interventions across all 11 countries will have averted 59,000 deaths up to 31 March [95% credible interval 21,000-120,000]."

Deras modell uppskattar att 59,000 dödsfall har undvikits med lockdown strategin och att det är 95% konfidens (dvs osäkerheten är 5%) att antalet dödsfall som undvikits med densamma ligger i intervallet 21,000-120,000 st människor. Det är en hög konfidens.
Alldeles för tidigt att uttala sig och ändå så gör de det.
Allt för en stunds glans..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 52834767
Jag föreslår en lockdown och följer de spår som alla andra länder gör. Vi gör inget för att vi är fega och för att vi har en usel regering. Behöver du mer exempel eller räcker detta?

Isånafall den åtgärden jag kan hålla med om till viss del. Tyvärr har väl det inte givit önskvärd effekt , tänker på Italien?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
CE-märkning handlar om att vi europeer förtjänar kvalitet.
Det är många saker som krävs för godkänd CE-märkning, 'krav på exempelvis hälsa, säkerhet, funktion, miljö'
Länk wiki CE-märkning

Det är en kvalitetsstämpel för oss konsumenter. Skönt, då vet man att köper man något CE-märkt så har det en grundkvalite och ska fungera. Som att man kan lita på vad det står på tex skyddsmasker.

Testkraven på maskerna enlig CE är så låga att :

"Specifically, it has been observed that the filtering efficiency of this type of filter can deteriorate rapidly during use. The filtering efficiency as determined according to the standardised test procedure — three minutes after the start of the test — can become meaningless at any instance beyond these three minutes. The filtering efficiency drop can be drastic and therefore compromise the efficiency class allocated to an electrostatic filter and the information related to it."
https://eurlex.europa.eu/LexUriServ/...76:0078:EN:PDF

Köp något som passerar alla krav med råge... TEX. Sundströms SR 510 PARTIKELFILTER P3R
Citera
2020-04-02, 19:33
Medlem
crisscrosss avatar
Lovande studie om ett läkemedel som kan fungera från Karolinska:
https://news.cision.com/karolinska-institutet/r/trial-drug-may-block-early-stages-of-covid-19--study-in-human-cells-shows,c3080445
Edit: Svensk länk
https://news.cision.com/se/karolinska-institutet/r/lovande-resultat-av-lakemedel-mot-covid-19-i-forsok-pa-celler,c3080425
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag höll på att sätta glassen i halsen när han sa 179 senaste dygnet eller vad han sa. Hoppas det är felsägning.

Japp, 179 döda totalt ska det vara.

Men forsätter det så här så är vi snart uppe i 179 döda per dygn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Tro får du göra i kyrkan.
Björn är expert i ämnet och nu blir det så.

Vore ju bra om "experten" någon gång i loppet av katastrofen ger källor till hur dom tänker och räknar. Att han visade en graf är ett steg fram, men det är otroligt hur lite befolkningen får ta del av.
Citera
2020-04-02, 19:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Och 100k är den optimistiska synen många befarar att fler än 200k kommer att dö.

Ett "best case scenario" i Usa var mellan 100-240K om folk följer "social distancing" reglerna. Om viruset fick grassera fritt 1-2,4 miljoner döda.
Citera
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
I navestad i norrköping går det svartskallegäng och spottar på folks dörrhandtag (utsidan) bär sedan folk går ut tar de i handtaget och smittan är ett faktum. De är finnurliga de där muslimerna som hatar svenskar måste jag säga. Gör tydligen allt för att sprida smittan så mycket som möjligt.. tacksamma för de bidrag som sossar och miljöpartister gett dem genom åren.

Detta sker nog lite varstans i landet det har bara inte uppmärksammats än..

så varning torka av era ytterdörrs handtag innan ni tar i det.

Såg ett inslag från nån Moske i Iran där besökarna ombads att inte pussa de guld förgyllda väggarna.
Vilket sket i fullständigt de tom slickade innan andra som stod kö för att pussa Moske dekoren.

Vi är nog bara otroga svin som ska skylla oss själva att vi hjälpt dem genom åren. ...!
(Varje sanning har sin heliga borg) Svenska modellen har sin. ...!
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag vill påstå att Spanien är nya Lombardiet men i större format.
Helt rätt Baloomi.
Och USA kommer bli nya Spanien.
Latinamerika nya USA.
Indien nya Amerika.
Kina nya Wuhan.
Och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem