Citat:
Ursprungligen postat av
Drullknull
Jag tror du är inne på rätt spår, hypokondrikerna och andra onödigt oroliga bör sysselsätta sig så mycket det går, minimera informationsflödet och sova mycket, då kan vi hålla diverse ryggmärgsreflexer som hamstring, tvångsmässiga beteenden och domedagstänk.
Intressant! Det skulle i så fall betyda en tvåa på skalan för pandemier d.v.s. som asiaten 1957 och Hongkong 1968.
Pandemic severity index
Det löser svenskarna galant, fylla på balkongen och grilla korv i trädgården, svensken är skapt för social distansering.
Finns inga hypokrondiker bland covid-19
Finns endast de som vet att de är smittade och 25-50 % som inte vet om att de är smittade och går omkring och smittar andra och de som har alla symtom och är duktiga på att stanna hemma och diagnostiserar sig själva eftersom läkare säger kom inte hit för faan och de som har otur och dör och så du förstås. Ja just du
Ser dig där i skuggan. Kanske du känner igen dig själv.
Men sjukdomen handlar inte så mycket om vad du tycker om hypokrondiker, domedagsprofeter osv.
Domedagen är här. Nja inte riktigt för mig. Jag avvaktar. Räknar dödsfall. Lider med hela världen. Glad varenda dag att det inte tagit fart i Afrika ännu. Vill inte ens tänka på hur många de stackrarna kommer att mista.
Hur tänker du då? Inget, eller är du bara fixerad vid hypokrondiker. Du vet kanske om att Stefan sagt att du ska hålla dig hemma när symtomen kommer, inte tänka, jag är ingen hypokrondiker och går till ditt jobb, nyser och hostar i armvecket och trotsar hela etablissemanget.