2020-04-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Lyssna då på hans budskap:
https://www.youtube.com/channel/UCq41VZObmC59nLaI8IrO8OA
Ett överraskande bra tal får jag säga, men ingenting konkret tyvärr.
Budskap bra men uppmaningar och konkreta förslag är ju vad man skulle önskat.

Man kan helt enkelt säga att Åkesson var precis lika usel som Löfven med sitt tal.
Visserligen borde man väl kunnat vänta sig mer av en statsminister men Åkesson visar med all önskvärd tydlighet att han inte skulle kunnat göra något bättre än sossarna.
Citera
2020-04-02, 18:49
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Det är just det som är problemet med Åkesson och SD. Gnäller bara om det leder till mer sympatier ... dvs definitionen på populism.

De allra flesta röstar inte på SD för att de är intresserade av någon populism. De missnöjesröstar på SD för att övriga partier bedriver en vettlös migrations/integrations-politik.

PK kan hopp jämfota av glädje varje gång nån skum Sverigedemokrat trampar i klaveret, Jimmy är "osynlig" eller vad de vill. Folk kommer aldrig sluta på SD förrän övriga partier ändrar sin politik ändå. Det är kört för "värdegrundsvänstern och ultraliberalerna" eftersom alla ser hur dysfunktionell deras politik är.

Om övriga partier gör en radikal omsvängning kommer de fanatiska SD-anhängarna istället bli besvikna. Då kommer SD att åter rasa ner till 5% kanske.
Citera
2020-04-02, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Jag tycker i alla fall att det kändes tryggt att Stefan för en gångs skull var 100% ärlig i sitt tal till nationen: https://www.youtube.com/watch?v=iItp9CdG0_k

Förstår faktiskt inte vad fylltratten Melin menar? Åkesson har väl inte varit mer frånvarande än någon annan partiledare i oppositionen?

En kärring som står och äter sitt eget snor i direktsändning och sprider propaganda.
Ful som stryk medans hon sprider sin propaganda.
Citera
2020-04-02, 18:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
I denna tråd pratar vi om Jimmy "jag flyger utomlands under pandemin" Åkesson och ingen annan.

Han ses ofta som en landsfader och så mycket bättre än alla andra politiker, på vilket sätt har han visat det nu, när det verkligen behövs?
Det är dina ideologiska glasögon som inte ser klart. Länka till en enda svensk politiker som tog corona på allvar samma dag som Jimmie flög.

Finns ingen som tycker att Jimmie är en landsfader. Han är alltför ung, det tar många år.
Citera
2020-04-02, 18:58
Avslutad
Jimmy verkar vara den ende offentlige svensk som kritiserar detta haveri. Den ende som inte sover.

Såväl vänsternissar och högerfolk tycks stötta Tegnell och regeringen i detta, trots att det inte ens råder konsensus bland forskare i Sverige att åtgärderna vi har är rätt väg att gå. Man får ofta höra att ”Sverige följer minsann vetenskapen och forskningen istället för att basera åtgärderna efter politisk maktspel” osv. Det är ju inte sant. Inte överhuvud taget.

Det är en regimtrogenhet vi inte skådat sedan början av kommuniststaternas resning. Jag är betydligt mer orolig över Sveriges allmäntillstånd än själva viruset.

Gemenesvensk befinner sig nästintill i ett slags apatiskt tillstånd där hen skiter i vad som händer. Till synes helt likgiltiga. Hörde tillochmed på nyhetsmorgon att programledarna och gästerna pratade glatt om ”att vi kanske behöver en liten kris där vi får sörja lite”. Jag kan inte tro det jag ser.

Jag är med på att inte stänga ned allt, men då måste det sprutas ut klara besked gång på gång av vad som gäller. Skydda de i riskgrupperna. Isolera dem. Förbjud dem att gå ut och få besök. Osv. Sprita ut infon flera gånger om dagen. Vadfan som helst bara budskapet kommer fram. Det har det inte gjort.

Kontentan av Sveriges slappa förhållningssätt har nu medfört att flertalet ålderdomshem blivit smittade. Förmodligen även flertalet äldre och i riskgrupperna också. Det kan naturligtvis inte sluta bra.

Hela Europa undrar vad i helvete som försiggår i det komplett sinnessjuka landet i norr. Vi har redan ansträngt rykte. Mem det som utspelar dig i Sverige just nu är tämligen absurt.

Sverige är i fritt fall.
Senast redigerad av barfotalasse 2020-04-02 kl. 19:03.
Citera
2020-04-02, 18:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Nu när Sverige enas skall SD stötta landsfadern Löven för att ena oss svenskar. Allt annat skall läggas pt sidan. Politiken kan vi diskutera då detta är överstökat
SD kan välja att följa med strömmen och försöka ena landet. Om det tar emot så är näst bästa lösningen att de är tysta. Corona kommer, corona går, om någon tid är det ingen som minns detta mellanspel.
Citera
2020-04-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Att inte agera i en nödsituation får ju Captain Coward på Costa Concordia att framstå i bättre klass än Jimmie "Jag åker till Turkiet när det gäller" Åkesson.

Vad har de andra gjort sanningen är ju att ingen har haft en lösning på detta och då är det bästa att backa och vänta med partipolitik och käbbel till efter denna krissituation är löst.
Men vänsterblivna förstår ju ingenting så det går inte in för er.

Gränsen mot Turkiet ska vara helt igenbommad för all framtid så mycket bra av Åkesson att lyfta den frågan, det räcker med krisen 2015 vi behöver inte mer av den varan.
Citera
2020-04-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ett överraskande bra tal får jag säga, men ingenting konkret tyvärr.

Till skillnad från Löfvens tal då eller?
Citera
2020-04-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Han antydde att han skulle utkräva ansvar av regeringen då han hade facit i hand när allt var över i sitt patetiska tal. Däremot tänkte han inte bidra med några goda råd innan han visste vilka länder som klarade sig bäst. Han hade således inget att komma med just nu.

Åkesson är en pajas med noll trovärdighet.

Den enda pajasen är ju du med dina värdelösa analyser.
Citera
2020-04-02, 19:22
Medlem
Citat:
Nej, jag skämtar inte, denna tråd handlar om Jimmie Åkesson och inte sossarna.
Whataboutism är dessutom ett ickeargument men det är du väl för korkad för att förstå.

Så, i all välmening: vad är din kommentar kring Jimmie Åkesson (inte sossarna)?
Han ses ju som en nationalhjälte, varför har inte han hållit tal till nationen? varför har han inte kommit med rekommendationer till medborgarna? insamlingar till vården osv? Det finns ju massor av saker man kan göra även om man är i opposition, om man vill hjälpa sitt land alltså.

Edit: det är sjukt märkligt (läs: roligt) att du å ena handen fördömer sossarna och försvarar åkesson, samtidigt som du jämför åkesson med en sosse...

Åkesson har ju hållit tal till nationen men du har uppenbarligen missat det.
Tanken är ju att ansvarig myndighet ska komma med instruktioner på hur medborgarna ska agera men det har visserligen mest resulterat i instruktionen att tvätta händerna.

Det vi vet är att otroligt många misstag har begåtts vilket faller på de myndigheter som ansvarar för dessa områden.
Men det kan bara gå åt helvete när pengarna läggs på massinvandring, värdegrund och menscertifiering av arbetsplatser.
Citera
2020-04-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Precis. Ingen vet alltså om hon lever.

Tyvär så lever Lööf fortfarande men fanns det någon rättvisa i världen då skulle det aset avlida i Covid-19.
Citera
2020-04-02, 19:29
Medlem
Citat:
I denna tråd pratar vi om Jimmy "jag flyger utomlands under pandemin" Åkesson och ingen annan.

Han ses ofta som en landsfader och så mycket bättre än alla andra politiker, på vilket sätt har han visat det nu, när det verkligen behövs?

Det var ju oerhört bra gjort att lyfta upp frågan om att en ny kris ala 2015 med migranter måste stoppas till varje pris.
Men många korkade svenskar verkar inte förstå det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in