Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Nu tror jag hon sa att det var avspärrningsband hon såg. Kan minnas fel dock. Men hur som helst så minns inte pappan att de pratat om det, inte idag i vittnesförhöret i alla fall.
Hela den här soppan med vittnen som ljuger för att skydda SD är förjävlig. Att HD gör det kan jag begripa. SD har hållhake på henne, eftersom han berättat för henne vad han gjort redan under natten 14-15 maj (är jag övertygad om åtminstone). Och eftersom hon inte gick till polisen då så är hon fast i sina lögner. Om hon berättar i vittnesbåset det hon vet, så kommer det slå tillbaka på henne. Tror hon.
Hade jag varit Hanna så hade jag ikväll ringt åklagaren och berättat ALLT. Det är dags nu i sista minuten att faktiskt visa barnen David*son att vad man än gör, så skall man göra det rätta även om det kanske ger bakslag mot en själv.
Mitt fel. Jag utgick från vad hennes pappa berättade i förhöret..
På en annan fråga om SOA såg någon avspärrning vid motorvägen vid Hjärsta uppger han att det gjorde han faktiskt, nu när det kommer på tal, det gjorde Hanna också. Dom åkte ut på landet nu när det sägs. Däremot är nog Sven-Olof säker på att
det vara var en polisbuss som stod där och ingen avspärrning. Han minns det som att det var en polisbuss, av märket Volkswagen tror han vid vägkanten.
Han fortsätter:
Han reagerade inte särskilt på att den stod där och han och HD pratade inte om det heller. Han minns sin reaktion som att han såg en polisbil och slog av lite på farten som man brukar kunna göra när man ser polisen.