2020-04-02, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
2.4 kilo för en halvmeter
De är så tunga alltså? Ok, man kan tänka att han missat på snedden en del och därav alla slagen. Nå, jag vidhåller mitt armeringsjärn som vapen ändå. Hon bråkade och skrek samt värjde sig och skyddade sig. Alla slagen tog inte hårt.

Ja ja - bara en fundering på vapen. Jag hoppas man nån gång får klarhet.
Citera
2020-04-02, 18:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Så kan det absolut vara ibland (jag har läst en del akustik). Nu tror jag inte att det är tillämpligt på det här fallet som det ser ut på platsen (och med bullerplanket mellan som dämpar högre frekvenser som kvinnoskrik). Han befann sig dessutom på den gata som ligger närmast skogen. Ca 50 m från skogen och ca 800 m från mordplatsen.

Däremot vill jag minnas att han berättade om ett ”primalskrik”, inte en serie. Så sannolikt ett annat skrik.
Han kan ha kommit ut lagom för att höra bara det sista skriket.
Under de första skriken kanske han var inne och inte hörde någonting.
Han hörde väl skriket strax efter att han hade kommit ut.
Citera
2020-04-02, 18:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Hehe mm jag säger inte emot! Tanken slog mig dock nu att armeringsjärn ju är kraftigt mönstrade och kanske borde lämnat märken?
Japp, de har vad jag tror man kallar "kammar". Huruvida det syns vid obduktionen har jag ingen aning om.
Citera
2020-04-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han verkar inte ha haft ont i sin penis iallafall :-)

Nä, inte mycket ryggrad i den delen heller..
Citera
2020-04-02, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Är minst två av tre som ljuger....säkert alla tre. Sjuka människor.

Man tappar tron på mänskligheten, känner mig riktigt deppad över hur HD och hennes pappa fortfarande väljer att skydda honom.
Citera
2020-04-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Precis min tanke med. HD visar upp så svaga resultat inför rätten att det enda de kan göra är att bortse från hennes vittnesmål. Amnesin är ju omfattande och under så lång tid att det behöver utredas av läkare tycker jag.
Förlåt. Kanske en dum fråga, men vad är "amnesin"?
Edit: googlade. Sorry - borde jag vetat :-)
Citera
2020-04-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebjwaag
Eller så är hon jävligt skraj för vad Stefan kan göra mot henne om hon försöker sätta dit honom samtidigt som det visar sig att han går fri. Hon vet vad han är kapabel till i och med att han mördat Lena ursinnigt. Indiciemål har ju gått åt pipsvängen förr... Skulle vara intressant att se om hon ändrar sig ifall Stefan får livstid.

Men det kan ju absolut vara så att Stefan har en hållhake på henne. Psykopat som han är.

OM han går fri så är ju de som vet något verkligen i farozonen. Lösa ändar vill nog SD göra sig av med så han inte blir utpressad på något sätt..
Citera
2020-04-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Jajust, glömska är amnesi på sjukhusspråk
Citera
2020-04-02, 18:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
minnesförlust
Citera
2020-04-02, 18:15
Medlem
Citat:
Nu tror jag hon sa att det var avspärrningsband hon såg. Kan minnas fel dock. Men hur som helst så minns inte pappan att de pratat om det, inte idag i vittnesförhöret i alla fall.

Hela den här soppan med vittnen som ljuger för att skydda SD är förjävlig. Att HD gör det kan jag begripa. SD har hållhake på henne, eftersom han berättat för henne vad han gjort redan under natten 14-15 maj (är jag övertygad om åtminstone). Och eftersom hon inte gick till polisen då så är hon fast i sina lögner. Om hon berättar i vittnesbåset det hon vet, så kommer det slå tillbaka på henne. Tror hon.

Hade jag varit Hanna så hade jag ikväll ringt åklagaren och berättat ALLT. Det är dags nu i sista minuten att faktiskt visa barnen David*son att vad man än gör, så skall man göra det rätta även om det kanske ger bakslag mot en själv.

Mitt fel. Jag utgick från vad hennes pappa berättade i förhöret..

På en annan fråga om SOA såg någon avspärrning vid motorvägen vid Hjärsta uppger han att det gjorde han faktiskt, nu när det kommer på tal, det gjorde Hanna också. Dom åkte ut på landet nu när det sägs. Däremot är nog Sven-Olof säker på att det vara var en polisbuss som stod där och ingen avspärrning. Han minns det som att det var en polisbuss, av märket Volkswagen tror han vid vägkanten.

Han fortsätter: Han reagerade inte särskilt på att den stod där och han och HD pratade inte om det heller. Han minns sin reaktion som att han såg en polisbil och slog av lite på farten som man brukar kunna göra när man ser polisen.
Citera
2020-04-02, 18:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
De är så tunga alltså? Ok, man kan tänka att han missat på snedden en del och därav alla slagen. Nå, jag vidhåller mitt armeringsjärn som vapen ändå. Hon bråkade och skrek samt värjde sig och skyddade sig. Alla slagen tog inte hårt.

Ja ja - bara en fundering på vapen. Jag hoppas man nån gång får klarhet.
Stål är tungt och jag höftar ju bara att det är en halvmeter i längd. Ingen match för en hyfsat vältränad karl att svinga med
Citera
2020-04-02, 18:27
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Stål är tungt och jag höftar ju bara att det är en halvmeter i längd. Ingen match för en hyfsat vältränad karl att svinga med

Undrar hur det var för SD som är svårt handikappad av sin rygg inte kan ta på sig skor och strumpor, har ljumskbråck och något hjärtfel och diverse skavanker överallt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in