2020-04-02, 16:58
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Efter en låång dag vid skärmen (tidigt morgon läst ikapp sedan 18-tiden igår sedan NA, sedan läst ikapp tråden igen)!

Någonstans under denna tid har jag läst att HD vid sitt förhör den 19:e uppfattade förhöret som väldigt märkligt, mycket spring fram och tillbaka, sms mm. Hennes tanke då var att de ev kunde vara LW som var hittad.

Om det var så att hennes pappa hämtade upp henne för att åka ut till stugan kanske de tog omvägen (det är en omväg polisstn - stugan) och kollade om det var avspärrat vid mordplatsen.

Pratat om det måste de naturligtvis ha gjort.

Från det ena till det andra:

Vad jag läst om jag kommer ihåg rätt ang LW:s blodskvättande i SD:s hus... HD berättade för en kompis om detta och hon (kompisen) tyckte att HD:s röst lät konstig när hon berättade. Har också för mig att hon sa att det kom från SD.

Jag vill inte sprida trådsanningar men kanske det går upp ett Liljeholmens för någon annan om mitt minne stämmer (eller ej).

Det stämmer. Det var...Therese?
Citera
2020-04-02, 16:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Har Juridikstudenten möjligen kört på indicie-tentan?
Tror att det kan vara av intresse för rätten om SD stått utanför LW:s hus, fotat och skrivit uppenbart hotfulla meddelanden.
Men du kanske tycker att dom istället borde fokusera på tunga fakta såsom hur många LW egentligen legat med?
Det var väl rättrådigt av honom att inte smyga runt i hennes sovrum när hon vaknade.

Om SD smygande ska indikera han är mördare så var Lena med samma logik massmördare.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-02 kl. 17:00.
Citera
2020-04-02, 17:02
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det var väl rättrådigt av honom att inte smyga runt i hennes sovrum när hon vaknade.
Om SD smygande ska indikera han är mördare så var Lena med samma logik massmördare.

Ja, fast som sagt - uppgiften kommer ju enbart från uppenbart bindgalna MH. Så den tror jag nog att vi kan - som ni jurister säger - "lämna därhän".

Jaså. Har LW smugit utanför SD:s hus och tagit bilder? Och även hotat SD till livet?
Vänligen uppge aktnr och sida, tack på förhand.
Citera
2020-04-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Efter en låång dag vid skärmen (tidigt morgon läst ikapp sedan 18-tiden igår sedan NA, sedan läst ikapp tråden igen)!

Någonstans under denna tid har jag läst att HD vid sitt förhör den 19:e uppfattade förhöret som väldigt märkligt, mycket spring fram och tillbaka, sms mm. Hennes tanke då var att de ev kunde vara LW som var hittad.

Om det var så att hennes pappa hämtade upp henne för att åka ut till stugan kanske de tog omvägen (det är en omväg polisstn - stugan) och kollade om det var avspärrat vid mordplatsen.

Pratat om det måste de naturligtvis ha gjort.

Från det ena till det andra:

Vad jag läst om jag kommer ihåg rätt ang LW:s blodskvättande i SD:s hus... HD berättade för en kompis om detta och hon (kompisen) tyckte att HD:s röst lät konstig när hon berättade. Har också för mig att hon sa att det kom från SD.

Jag vill inte sprida trådsanningar men kanske det går upp ett Liljeholmens för någon annan om mitt minne stämmer (eller ej).

Citat:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Här har du länk till olika utsagor om när, var hur de fick reda på att det var LW....
Skrev det tidigare.

Nu har ju samma berättelse minst örtio versioner, men dessa är iaf EN av deras versioner...
Trevlig läsning!
Citera
2020-04-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Här har du länk till olika utsagor om när, var hur de fick reda på att det var LW....
Skrev det tidigare.

Nu har ju samma berättelse minst örtio versioner, men dessa är iaf EN av deras versioner...
Trevlig läsning!
Ja jag har läst allt svammel.

Än mer svammel blev det idag vid förhören... konstigt att ingen frågade varför de tog den vägen till stugan. Kanske de gjorde men det kom inte med i NA:s rapportering iaf.

Nej nu är det verkligen dags för mig att ta rt för idag!
Citera
2020-04-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Skrev det tidigare.

Trevlig läsning!
Är minst två av tre som ljuger....säkert alla tre. Sjuka människor.
Citera
2020-04-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Svartån heter inte så för ingenting... Dessutom kan man köpa mycket på loppis för kontanter, de sålde ju själva 12/5, han kan ha handlat kontakt då.

Ja, hur som helst så är nog 17 slag med ett bygellås inte nåt man bara plåstrar om...
Och spricker dessutom plasthöljet kring själva låspartiet så finns där underliggande stål.
Såg faktiskt ett idag där plasten spruckit!
Citera
2020-04-02, 17:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, fast som sagt - uppgiften kommer ju enbart från uppenbart bindgalna MH. Så den tror jag nog att vi kan - som ni jurister säger - "lämna därhän".

Jaså. Har LW smugit utanför SD:s hus och tagit bilder? Och även hotat SD till livet?
Vänligen uppge aktnr och sida, tack på förhand.
Du lämnar allt därhän som stör din falska madonnabild av Lena.
Lena var en elak jävel som njöt av att göra andra illa och det var därför hon blev mördad. Punkt!
Citera
2020-04-02, 17:13
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det är ju lite olika i olika förhör. Enligt ett förhör så hade HD ringt och fått koden som han skrev ner på en lapp. Enligt ett annat hade de inte koden för att mobilen beslagtagits och jag har för mig att det vid nåt tillfälle också påståtts att koden inte fungerade.
Vilket också är en lögn, givetvis. Man åker inte till Arlanda på kvällen utan att ha koden till hotellet, eller ringa ett annat hotell. Enda trovärdiga lögnen är att man glömt koden. HD tycks vara strået vassare när det kommer till att hitta på trovärdiga förklaringar.
Och PS: mordvapnet bör sökas utefter vägen till Arlanda - främst i vattendragen man passerar.
Senast redigerad av Parasolltroll 2020-04-02 kl. 17:21. Anledning: Tillägg
Citera
2020-04-02, 17:18
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
I förhöret idag sa HD att man åker motorvägen förbi bullerplanket för att åka till föräldrarnas stuga.
Dom såg polisbilar och avspärrningar och hon antog att man hittat Lena, men "hon minns inte om de pratade om det..."
Väl i stugan var Stefan redan där, men HD "minns inte om dom pratade om det..."

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hm, undrar om de istället för på landet var hemma hos föräldrarna i Lundby då, men det förklarar ändå inte att från polisstationen välja omvägen E20 förbi Hjärsta. Antingen var hon hemma en sväng först på Färdemansg. eller så ljuger/minns hon "fel"...

Landet ligger åt Odensbacken och ett helt annat håll. Galet att först åka en omväg via E20 om man inte haft ett ärende i Hjärsta förstås.

HDs pappa berättade i sitt förhör att han hämtade Hanna på polisstationen och att de åkte direkt till sommarstugan. Och då åker man motorvägen förbi Hjärsta. Sa han.
Det var väl ungefär det enda han kunde svara, oftast var svaren jag vet inte, jag kommer inte ihåg.

OM det är så att detta inte är den naturliga vägen att åka (jag vet inte) så undrar man ju varför dom tog den vägen...
Visste HD var LW fanns och ville kolla läget?
Citera
2020-04-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nån som har den årliga statistiken över ”pelletsbrand” i riket? De anför det som om det vore en redan definierad händelse...

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Inte jättevanligt, antar jag?

Jag börjar tro att även pelletsbranden kan ha varit med i planen, den med.

#TeamÅsaHiding

Kanske dax dra tillbaka tillståndet för sotning.
Citera
2020-04-02, 17:21
Medlem
Lillarumys avatar
Synd att SD inte ville delge oss dödliga vilka misstag som gjorts i utredningen, eller varför han tror att mordet inte kommer att klaras upp.
Han ville ju bli polis 8ch hjälte, kanske han kan ta över GWs roll som kriminal expert?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in