2020-04-02, 16:15
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 52834767
Hur länge kommer detta att hålla på i Sverige tror ni? Alltså extrema dödsfall och smittfall?

mvh

Extrema smitt- och dödsfall? Nej Ozzy Osborne - en extremt cool kille - inte smittad eller död. Men du menar kanske extremt höga tal, men såna har vi inte sett ännu. Eftersom detta ökar exponentiellt kpmmer talen om några veckor att vara 10-tals gånger högre.

Att Tegnell tramsar om att vi nu nått en högre nivå ett tag, och liknande som antyder en stabil situation, tror jag säkert kan få människor att tänka som du, men det visar att han antingen är dum som en åsna (att han inte har siffror på "tillplattad kurva"-diagram och vårdkapacitet i detsamma tyder på det, men även att han inte gett direktiv till äldreomsorg mm) eller ljuger om det faktiska läget.
Citera
2020-04-02, 16:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Förvisso är FHM ett identitetspolitiskt projekt, men PK har i tråden använts som akronym för ”Presskonferens” ...

Det var en ny förkortning för mig. Då får jag omtolka ditt inlägg.
Citera
2020-04-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vi måste komma ihåg att de som sitter på äldreboende i dagens Sverige är riktigt, riktigt skröpliga och gamla. Betydligt mer så än för bara några decennier sedan.

De flesta av dagens gamla som behöver någon form av hjälp för att klara sitt dagliga liv, bor fortfarande kvar hemma och får stöd av hemtjänst.
Man har blivit för bra på att hålla gamla vid liv helt enkelt och då finns det inga marginaler när något sånt här inträffar.
Citera
2020-04-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jänkarna är ju för sköna. På pressträffen för coronaviruset annonserar de istället ut omfattande operationer mot knarkkartellerna.

Man "tror" att knark-karteller utnyttjar situationen när USA är upptaget med annat. Men att slå mot knarksmuggling är väl aldrig fel. Om jag hade makt då sade jag: "Skjut dom djävla smugglarna direkt".
Citera
2020-04-02, 16:17
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
lustigt att de avfärdar sådant som saknar vetensksplig grund som rena påhittet och nästan hånler åt de som "går emot vetenskapen", istället för att vara mer rättframma och säga att vi vet inte just nu pga det saknas studier, men det är möjligt eller nåt liknande. Det finns liksom inte tid just nu till att först sjösätta en stor studie, samla in fakta och utvärdera resultat.

Jävligt obehaglig fascistoid tendens i 'vetenskapen'. Känslan är att dom på alla sätt vill befästa sin position. Jag såg en intervju med Giesecke (om jag inte tar fel på person) där han på ett drygt sätt totalt förlöjligade bekämpning av virus genom desinfektion av gator och torg och menade att det var helt värdelöst och bara ett spel för gallerierna. Kändes väldigt oseriöst tycker jag.
Samtidigt så hyllas han av många och jämförs med GW. Jag tycker att GW gott och väl kan vara dryg i sitt gebit. Giesecke & co ska absolut inte vara det.
Citera
Medlem
LIVE: Pressträff om delbetänkande kring hälso- och sjukvårdens beredskap

https://www.youtube.com/watch?v=HIVShO3vvLQ
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Östergötland leder än med sina 117,9 fall per 100 000 invånare, jämfört med 113,4 för Sörmland, och 103,7 för Stockholm.
Men jag pratar om döda. Östergötland har 18 döda och Sörmland 30. Östergötland har också större befolkning 465´, Sörmland 297´, så det borde väl ge 18/4,65=3,9 och 30/2,97=10,1. Stockholm by the way 178/23,8=7,5. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2020-04-02, 16:18
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuntSense
Kan bara hålla med.

Mest konfunderad är jag över de som lovordar statistik från Kina och Ryssland.
Citera
2020-04-02, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Ja, särskilt som många numera inte ens kan svenska

De som tror det lever kvar på 70-talet när vi röstade på samma parti, var etnisk homogena, hade två kanaler att välja mellan på TV och drog åt samma håll.
Hur i helvete kan man tro att det kan lyckas i dagens söndersplittrade, individualistiska klansamhälle där tom många svenskar inte ens vet vem Löfvén är.
Citera
2020-04-02, 16:19
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Fy fan vilken jävla presskonferens! Löfven är ju verkligen helt dum i huvudet! Han och regeringen borde både skämmas och be om ursäkt omedelbums!!!!!

Vad fick vi veta om hanteringen av de äldre? Jo att inget hade gjorts eftersom vi redan visste att en massa äldre skulle dö. Regeringen hade alltså inte tagit intryck av att mängder av äldre smittats och dött i andra länder. De hade bara noterat att så var det och att så lär det bli här också..

Herregud.. Fy fan.. Jag bara kokar av ilska! Hur är det möjligt att den jävla idioten är statsminister????!!!!

Det känns som att huvudet skulle explodera när jag tittade och lyssnade på det stressade svamlet.
Trodde verkligen att han skulle komma med hårdare restriktioner men nope.

Nu ska det bakas i svenskarnas huvuden att det blir katastrof med massor av döda och att ingenting kommer att göras. För det är för sent.

Det är så sanslöst overkligt att man blir rädd. Varför kan inte någon ta tag i Löfvén och ruska honom och skrika GÖR NÅGOT GÖR HELVETE NÄR DU HAR MAKTEN ATT FATTA BESLUT!

Arma Sverige.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Har vi inte alltid tyckt att Kina tillverkar billigt men med låg kvalité. Vill vi ha bättre får vi göra själv men också betala vad den högre kvaliten kostar.

Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Kina kan ta sitt tjingtjongvirus och dra åt helvete.

Intressant är att den Kinesiska ambassaden har valt att "småkäfta" på facebook : https://www.facebook.com/ChinaInNorway/photos/a.122015795948633/155060749310804/?type=1&theater

(100 % enig med dig Gefundes, sen tror jag inte att priset skulle vara dramatiskt större.)
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ingen vet hvor mange som er smittet. Det kan kanskje hende at Sverige har flere smittede enn Norge og at de ikke er testet.

Ja, och därför är det meningslöst att diskutera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in