2020-04-02, 15:11
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Någon här pratade tidigare om en pressträff med Löfven kl 15.30 men jag hittar ingen information om det?
POLITIK. Statsminister Stefan Löfven fick under torsdagens frågestund i riksdagen flera frågor om krisläget just nu. Det här var hans uppmaning till det svenska folket:
– Riskerar jag med den här resan att bidra med smittspridning: res inte, tänk om. Gör uppoffringen, visa solidaritet, sa Löfven, rapporterar Omni.

Från,: Expressen

Missade det själv men antar att det var detta i Riksdagen just nu.
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Fast det tycker han ju inte egentligen. Han vill att alla åldringar skall dö. Han har hållit på på det här sättet hela tiden. Han säger att det kan inte komma till Sverige och sedan gör det i alla fall det och säger han bara att han hade fel och sedan är det glömt.

Han vill att så många som möjligt ska smittas så att vi uppnår flockimmunitet. Dock verkar han tagen på sängen över att kurvorna börjar bli branta. Därför är det ett misslyckande redan. Nu har det fått fäste i Stockholms äldreboenden vilka de skulle skydda. Får se om FHM hädanefter försöker förhindra smittan på äldreboenden i övriga Sverige.
Citera
Medlem
Jag sitter pa andra siden jordklotet i Australien och kan bara hapnas, forargas, chockeras och grata over hur de svenska myndigheterna har hanterat den har krisen hittills. Eller snarare, hur de inte har hanterat den.

Det ar oppet mal att skrika ut svordomar o mindre smarta ordval till Statsministern och Herr Tegnell, men jag ska inte gora det.

Situationen ar unik for alla, ingen hade kunnat tro att det har skulle ske. Ingen vet heller hur det har kommer sluta, om och nar ett vaccin kommer och vilken modell som var bast, for att forsoka halla i alla fall en del av ekonomin rullande samt att forsoka atminstone minska smittspridningen, sa de flesta kan fa ratt vard.
Det ar ju stallt utom allt rimligt tvivel att Sverige har misslyckats hittills a det grovsta. Den som inte kan se det bor fundera pa hur det star till i huvudet.

Att aldrevarden skulle fa problem ar ju allt annat an konstigt. Jag tror inte jag behover forklara varfor.
Ar allt Tegnell o statsministerns fel? Nej, saklart inte. Folk har faktiskt ett individansvar aven om fa vill ta det. Men om inte de hogsta honsen kan gora ratt, utan tvartom gora i princip allting fel, sa ar det kanske inte sa konstigt att det pliktrogna o kanske lite val naiva jantelagsfolkslaget Sverige har hamnat i en ravsax, som kommer fullstandigt explodera de narmsta 4-7 veckorna. Om den tidsrymden nu racker.

Se nu till att tala om for era aldre att de maste halla sig totalt isolerade o forsoka reda sig ur den har stormen och aven de i riskzonen.
Nagon hjalp fran Pappa Staten kan ni nog nappeligen rakna med.

Ar Flashback eniga i det har, eller ar vi oeniga? Argumentera garna.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Någon här pratade tidigare om en pressträff med Löfven kl 15.30 men jag hittar ingen information om det?

Gör han en åtgärd nu så är man ganska sen ute... Flockimmunitet inom en månad. Och effekten av en åtgärd visas efter 3-4 veckor.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
En ny studie från Imperial college publicerad 30/3 mars visar att stängning av skolor, offentliga institutioner samt varierande förbud mot folksamlingar kan ha räddat upp emot 59,000 liv.

https://www.imperial.ac.uk/media/imperial-college/medicine/sph/ide/gida-fellowships/Imperial-College-COVID19-Europe-estimates-and-NPI-impact-30-03-2020.pdf

Intressant. Men enligt Tegnell så ska det inte göra någon skillnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Man känner andra som man känner sig själv ...

Ja jag ingår ju i det rent allmänna här som inte direkt är de bästa av diskussioner alltid.
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Sen undrar man varfor hela ansvaret läggs på dem och inget på ägare, chefer och föreståndare för boendena. Verkar oprofessionellt av dessa att inte själva göra något. Ägarna fortsätter tjäna multum men lägger inte ut ett öre för att förhindra smitta på boendena om de inte tvingas. Helt oansvarigt. Riktiga rovdjur.

Ansvaret ligger på regeringen.
Den senaste veckan har jag försökt lugna mig själv med tjatet om att skydda riskgrupperna. Nu kommer det fram att det var tomt prat som vanligt.
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
I Aftonbladets livefeed bekräftas nu PK med Löfven vid 15.30. De kommer livesända

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Ska det hända något nu kanske? Eller ska vi tvätta händerna och stanna hemma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tegnell ska åtalas för folkmord enligt mig.
Minst livstid ska han ha, helst dödstraff.
Inte AT som varit på skidsemester i Italien.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Varför är 1 miljon ett dåligt antagande. ?
Tja varför inte säga 2 miljoner när vi ändå är i farten.
Citera
2020-04-02, 15:12
Medlem
gabrielle2s avatar
Kurvan börjar gå uppåt igen bland de äldre- äldre ylar Tegnell..
Har det överhuvudtaget funnits något innan som ger ett igen.
Är väl självklart att "immunitetsflocken" sprider smittan. Vad tror den där ointelligente illegente grönsaken. Kanske dags för honom att genomgå ett IQ- test. Han verkar vara mer ologisk än vad jag är. Han har nog heller ingen koll på X och Y, derivater, hypotenusan , Pi och allt vad de underliga mattespråket innehåller.
Kanske som mig fick ett halvt poäng i ett matteprov på fem uppgifter. Ett halvt poäng för att jag löste ett förbannat svårt tal och den andra halvan man drog av var för att jag inte hade visat hur jag fick fram siffrorna.
Tegnell verkar också vara en sådan person.
Citera
2020-04-02, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Han har inte erkänt något. Aftonbladet har satt det som rubrik, men när man tittar på vad han faktiskt sagt så är det hästlängder från ett "erkännande".

Det är klart dom vart saktfärdiga med nedstängningen, inget å snacka om. Dom kunde stängt för 3-4 veckor sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in