2020-04-02, 14:36
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Suck! Jag skrev aldrig att det var iranier. Det vara bara en lös spekulation.

Ett tips: försök avhåll dig från alkohol så här tidigt på dagen.
Är spik nykter.

Tror inte din spekulation var ”lös”. Givetvis kan de eventuellt vara en del av det, men det finns ju också smittade svenskar. Och folk som i en kedja kan härledas till skidturisterna som kom hit från Alperna eller Åre. Eller Mello. Eller folk som varit i, eller kommer från andra länder.
Än en gång: hela skiten har skötts uruselt från början!
Citera
2020-04-02, 14:36
Medlem
Tegnell ihärdar i sin åsikt att personer ska ju vara hemma om de uppvisar symptom och man smittar i princip bara vid uppvisande av symptom så det finns liksom ingen risk för att personal kan smitta de äldre på boende.. SUCK
Citera
2020-04-02, 14:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
han kanske e nyskilld?
Inte alls, han poserar med sin rara fru och har två döttrar. Han var på skidsemester (utan familjen) med vänner från Danmark och USA. Alla blev sjuka efter att ha kommit hem. Mannens fru och döttrar insjuknade även. Han kom hem redan 19 januari och då förstod ingen att det kunde vara corona, men nu i efterhand verkar det troligt.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filep
Tegnell säger att det är inga större skillnader i dödlighet jämfört med vanlig säsongsinfluensa här i Sverige.

2015 dog 20000 i Italien av Svininfluensan.

Det säger han inte alls, det gällde yngre åldersgrupper och om antalet smittade var lika och viss immunitet fanns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skulle det varit Japan, så skulle han gråtande live ekænna sitt misstag, fara hem och begå harakiri !
Och det är nästan så det borde vara! Folk har tappat all heder och samvete i detta land.
Citera
2020-04-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Tycker mördaren Tegnell lät ganska uppgiven och osäker idag. Hoppas han fått corona.

Jag har också varit mycket kritisk till FHMs strategi. Jag är för lockdown osv.
Men jag tycker inte att vi kan dra några slutsatser än. Inom några veckor kan vi jämföra med ex. Danmark som många hyllar. Då kan vi vara på riktigt avgöra om vi gjort fullständigt fel eller inte.
Att kalla honom mördare tycker jag är fel. Vi vet ju inte ens om han har haft fel än.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Tegnell&Co verkar vara en aning pressade! Kan det vara så att dom tillslut insett sitt ödesdigra misstag att inte stänga ner landet för 3 veckor sedan?
Märkligt hur en okänd person kliver in och avbryter presskonferensen med orden " nu är tiden slut, vi avbryter här" Snacka om censur såfort det börjar ställas lite kritiska frågor. Det är riktigt svenskt...
Jag önskar att jag kunde känna stolthet men det tar fan emot, blir lätt illamående.
Senast redigerad av petnomi 2020-04-02 kl. 14:43.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av room6527
Ja, resåren klarar +70, men kranar du på upp till runt 100 pajar både resår och den elektrostatiska plastfilm som är inne i masken. Lässats är en klädnypa i TRÄ (kör INTE plast), skyddet ska hänga löst i ugnen/skåpet utan att vidröra metalldelar/plåt.

Vill även understryka att kraftig UV-a strålning också sänker munskyddets effekt, så att hänga den i solen påverkar också plastfilmen inuti.

En kille i kina har använt samma andningsskydd under 14 dagar när han cyklade till/från jobbet och mätte upp sitt ffp3 filter som fungerade fint i hela 2v tid innan det började bli dåligt, men det berodde på alla dieselavgaser/sot som satte igen munskyddet.
Intressant! För det är ju inte direkt lätt att få tag på andningsskydd... Vi har också några oanvända dammsugarpåsar till en dammsugare som vi slängt. Vi kanske får fixa till dem...
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Alltså, så usla frågor som har självklara svar, jag blir så trött.

"Ursprung och födelseland på döda, kommer det?"

"6-månaders baby död i USA, hur oväntat är det?"

"ÖÖhhh...1/3 av alla på äldreboenden är smittade..öööhhh..."

Jag blir matt, de är fan lika efterblivna som majoriteten här inne.

I.o.m att det hållit på ifrån førsta dag.., och fortsætter på samma sætt, vecka efter efter vecka..

Så finns det bara ett enda svar : Det ær medvetet !
Citera
2020-04-02, 14:39
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
det här är ett Mysterium, varför dör sa fa människor i tyskland?

En italiensk patient som dör av en hjärtattack och har Coronavirus klassificerar italien honom som död av Coronavirus. Det gör italienarna alltid även om den främsta dödsorsaken är en annan. Tyskarna gör inte detta.

https://www.startmag.it/mondo/germania-mortalita-coronavirus/

Citat:
DIVERSA CLASSIFICAZIONE
All’alto numero dei tamponi si aggiunge anche la questione della classificazione dei decessi. “Noi un ammalato che è morto per infarto se aveva il Coronavirus lo classifichiamo come morto per Coronavirus, come facciamo sempre anche quando la causa principale di morte è un’altra. I tedeschi questo non lo fanno”, ha detto Giuliano Rizzardini, direttore/responsabile Malattie Infettive 1 all’Ospedale Luigi Sacco di Milano, intervistato dal Tg3 del 31 marzo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vad fan tror du din mongoloid? Om dom inte fanns med, hur menar du att de skulle kunna rapporteras.
Tycker det var tydligt på flera ställen att 50st av de döda i Stockholm kom just från dessa.

Folk som dör i sitt hem eller på äldreboende räknas in som lunginflammationer istället för covid eftersom de inte testas.
Ut ur din bubbla din idiot.

Källa : https://samnytt.se/folkhalsomyndighetens-statistik-ifragasatts-visar-inte-alla-doda/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Fast nej det gör han inte. Alla vet att äldre med underliggande sjukdom skulle få det svårt. De allra flesta får knappt några besvär, besvären går att jämföra med den årliga influensan vi någon gång åker på. Vissa får värre symptom men repar sig efter några veckor.

Att äldre dör som bor på ålderdomshem eller kräver hemtjänst beror på att detta är ett lågavlönat arbeta som skrikit efter personal i åratal. Är du arbetslös så sök jobb där, du har garanterat arbeta efter några dagar bara UTAN någon utbildning - mer än gå jämte de första dagarna.

Tyvärr leder detta i slutändan till att de nyanställda tummar på hygienreglerna. Jag lyssnade på P1 idag från kl. 9-9:30 i fm, där pratade en man om just detta, folk har inte en aning om hur en banal sak som hygien inom vården ska brukas. DÄR har vi en stor bov i detta drama, lägg där till brist på hygienprodukter så har vi problem av stora mått. Att sen inte folk har vett att stanna hemma vid minsta symptom är lika med katastrof. Personal inom vården, hemtjänsten och äldreomsorgen har även språkförbistringar inom svenska språket.

Inget av ovan kan Tegnell lastas för, han har påtalat vikten av att stanna hemma sedan dag 1.

Don't shoot the messenger, detta är ett problem som åsamkats av regeringen och andra flata jävla myndigheter.

Den "årliga influensan i Italien" kostar 46 människoliv VARJE DAG.
Senast redigerad av InteMuhammed 2020-04-02 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in