2020-04-02, 14:22
Medlem
Diskuterarns avatar
Aftonbladet skriver: Tegnell erkänner misslyckande: "väldigt olyckligt"

Men när man läser igenom "artikeln" så finns inget som pekar på att han erkänt ett misslyckande.

Skamligt. Hela denna farsen.
Senast redigerad av Diskuterarn 2020-04-02 kl. 14:24.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Ett fåtal europeiska länder har infört krav på att bära ansiktsskydd på offentlig plats för att minska spridningen av coronaviruset.

– Det finns ingen som helst vetenskaplig grund för att det skulle hjälpa, säger smittskyddsexperten Johan Giesecke.

I Österrike och Slovakien gäller masktvång för att exempelvis få handla i matbutiker, skriver Dagens Nyheter. I Tjeckien riskerar den som ertappas utanför huset utan mun och näsa täckt böter på motsvarande 3 600 kronor. Även Bosnien-Hercegovina har regler om obligatoriskt ansiktsskydd, medan ledande experter i Tyskland uppmanat allmänheten att tillverka sina egna masker.

– Det är fullständigt obevisat att det har någon effekt, säger Johan Giesecke, före detta statsepidemiolog och numera rådgivare åt WHO i smittskyddsfrågor.

(TT)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

===

Då tycker jag Giesecke ska ta och kila ner på sitt närmsta sjukhus och knata runt där lite bland patienterna utan andningsmask/skydd.

Frågan är hur man kan vara så missinformerad med en sådan utbildning. Finns hur många studier som helst som bekräftar att bara ett jävla pappersark framför truten gör nytta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, halv fyra.
Har fan letat överallt. Det är inte direkt väl marknadsfört. Konstigt.

Har de tagit fram något prov för att testa immunitet. Hela min familj har nu under en vecka fått torrhosta,lite snorig och lite ont i halsen. Ingen med feber. Vore extremt intressant att veta om man genomgått en coronainfektion nu och klarade av det fint eller om man fortfarande ska hålla sig gömd och livrädd..
Citera
2020-04-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då har du missat att många smittade inte upp isar symptom. Den smittspridningen hejdas bara genom lockdown.
Exakt. Den med nyckel till äldreboendet har inte brytt sig om sina kunder. Låtit besökare komma och gå hur som helst.
Citera
2020-04-02, 14:24
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Kung Anders Mördell sa tydligt om att det finns väldigt stor eftersläpning och vad jag förstod kommer man börja från och med nu att stämma av med döda i hemmen ifall de hade covid.
Senaste 24 timmar har det nog dött 400 pers.

Om man skall döma av Italien så ger antalet (rapporterade döda) x 4 ett med verkligheten mer överensstämmande tal.

https://www.corriere.it/politica/20_marzo_26/the-real-death-toll-for-covid-19-is-at-least-4-times-the-official-numbers-b5af0edc-6eeb-11ea-925b-a0 c3cdbe1130.shtml
Senast redigerad av Kvantskallen 2020-04-02 kl. 14:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Har fan letat överallt. Det är inte direkt väl marknadsfört. Konstigt.

Har de tagit fram något prov för att testa immunitet. Hela min familj har nu under en vecka fått torrhosta,lite snorig och lite ont i halsen. Ingen med feber. Vore extremt intressant att veta om man genomgått en coronainfektion nu och klarade av det fint eller om man fortfarande ska hålla sig gömd och livrädd..

Samma här. Samma symptom på alla i familjen. Även dåliga magar och huvudvärk.

Men att man är immun? Det vet vi väl fortfarande inte om det är så. Kanske en vecka, kanske en månad, kanske något år? Jag har än inte sett någon tillföra information som bevisar att Ja, du blir immun eller Nej, du blir inte immun ö.h.t.

Spännande tider.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Familjeläkarna är vårdföretaget med 50 döda om det inte sagts redan:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hundratals-smittade-av-covid-19-pa-aldreboenden-i-stockholmsregionen
Citera
2020-04-02, 14:25
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då har du missat att många smittade inte upp isar symptom. Den smittspridningen hejdas bara genom lockdown.
Nej det gör den inte alls, för de som arbetar på äldreboenden skulle ha fortsatt arbeta ändå. Det som skulle ha kunnat förhindra situationen är testning, för då hade man kunnat plocka ut de positiva och låtit de säkra utföra det helt nödvändiga jobbet.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Skulle inte förvåna mig att det är sån eftersläpning för att man vill kunna spä ut på dödsfallen med tiden, på så vis blir chocken inte lika stor och det ser ut som att strategin fungerar.

Vi får se, men sjukhusen larmar ju och borde ha koll så man inte kan fiffla för mycket. Sanningen kommer ut förr eller senare.

Ja jag befarar detta. Han sa ju att han samkörde sina register, som är bekräftade med covid19, men de allra flesta är ju inte bekräftade med covid19 som dör.

Nu intressant med engelsk journalist och där tyckte jag han sa att han ångrar det till certent extent, det är ju intressant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Nu skiter du ut påståenden utan att ha någon aning...

Självklart är det så att det är anställda med ytterst lite symtom som dragit in smittan. De flesta anhöriga har fattat för många veckor sedan att inte besöka gamla farmor.
Anställda smittas i affären, på gymmet, i kollektivtrafiken och av sina snoriga barn.
Citera
Medlem
Paladins avatar
Ytan börjar krackelera mer och mer på våra myndigheter på dessa konferenser tycker jag mig se. Osäkrare och osäkrare svar. Alla är nervösa. Allmänheten börjar se de stora hålen i vårat schweizerost samhälle.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Frågan är hur man kan vara så missinformerad med en sådan utbildning. Finns hur många studier som helst som bekräftar att bara ett jävla pappersark framför truten gör nytta.
Det gör ju inte det hela bättre med en massa motstridig info. Munskydd hjälper till en viss del, och det är det och hur, man i så fall ska informera om, och inte avfärda det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in