2020-04-02, 13:50
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Det här med PRIVAT SJUKVARD verkar vara en lysande affärside, Inga onödiga lagerkostnader, slimmad Organisation med lite personal, just in time delivery av materiel osv osv

Bra business

Ja men nu förlorar dem sin inkomstkälla. Men kommer väl nya som haft covid19, och får följdsjukdomar i lungorna enligt en del forskare som sett kraftiga ärrbildningar i lungorna efter genomgången covid19.
Citera
2020-04-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Vad sysslar du med?

Alla i tråden har kastat massor av info på dig och du bara slänger iväg den. Man ser ju rakt igenom dig.

Hur mycket får du betalt av Tegnell & CO för att sprida din bullshit i tråden?

RÅDER ALLA ATT INTE SVARA DETTA TROLL

Personliga åsikter är ingen "info"

Vad är det jag pysslar med menar du?
Sprider jag bullshit när jag ifrågasätter alla nydoktorerade virologer i den här trådens övertygelse om domedagen?

Är det jobbigt att få din övertygelse ifrågasatt? Är det obekvämt att ifrågasätta dina egna övertygelser och inse att du kanske har fel eller tänkt för enkelspårigt?

Störs du av mig behöver du inte svara
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Jag tror raka motsatsen.

Jag tror Sverige kommer va ett av de länder som klarar detta lindrigast, när all fakta sen väl ligger på bordet.
Men då kommer alla ni som förutspår en domedag låtsas som att det regnar

Det gäller väl samma för dig om du har fel antar jag.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Blir det mindre döda om man testar många?
Ja. Då kan man isolera effektivt de som testar positivt. Särskilt sant vid asymptomatisk smittspridning.

Dessutom om man testar och hittar positiva så kan man smittspåra från dessa, hitta fler positiva och isolera även dem.

Kom med i matchen...
Senast redigerad av Madagascar 2020-04-02 kl. 13:56.
Citera
2020-04-02, 13:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja, fordi de ikke blir testet så kan man ikke utelukke at de dødd av noe annet så de regnes ikke med.

Haha ja Sveriges statistik är lika trovärdig som Nordkoreas, de friserar upp statistiken så att den passar in i Fmhs syften.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Fy fasen. Och redan nu?? Känns tidigt i denna pandemi tyvärr. Får man börja med detta nu vill jag inte veta hur det ser ut om en vecka.
IVA kapaciteten i sthlm är nådd. Resten av landet ligger tyvärr inte långt efter..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Blir det mindre döda om man testar många?

Enligt nobelpristagarna på Flashback, ja.

Enligt resten av världen, vet ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
var de snabbare med handläggningen av en sådan lag menar du?

De har valt en annan taktik än Sverige, de tror att de kommer kunna låsa ute smittan från deras samhällen och där av tillämpat alla möjliga medel direkt.

500->50 har även att göra med vart i Sveriges plan vi befinner oss, att successivt tillämpa mer och mer åtgärder.

Jag svarade på ett inlägg som sa att det finns skäl till att det tar tid att få restriktioner på plats och anledningen till detta är att vi bor i en demokrati så jag undrade om de andra länderna inte var demokratier eftersom de var snabbare på att få till sådana restriktioner. Om de valt en annan taktik är en sak, men tycker du att de är demokratier eller inte?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
"Över 90 svenska kommuner har haft eller misstänks ha haft coronasmitta på sina äldreboenden. Bara i Stockholm finns hundratals konstaterade fall.

Statsepidemiolog Anders Tegnell erkänner att det är ett misslyckande.

– Det är väldigt olyckligt, säger han till Sveriges Radios Eko-redaktion."
Citera
2020-04-02, 13:54
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.dn.se/sthlm/interna-larmet-intensivvardsplatser-kan-snart-vara-slut/

Citat:
”Vi kommer att behöva avsluta intensivvård på ett stort antal patienter som vi i normalt läge och med obegränsade resurser fortsatt skulle ha vårdat. Vår nu viktigaste uppgift blir att tillsammans rädda så många liv vi bara kan”.

Så går det när man inte har tuffa åtgärder mot smittspridningen!

Jag befarar kommande veckors utveckling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Här är ju vården nära kollaps så vi behöver uppenbarligen påverka spridningshastigheten mycket mer.

Nja, det är Stockholm som främst börjar nå sin maxgräns.

Men ja, jag tycker också att man kan göra saker för att minska spridningshastigheten
Citera
Medlem
arbetets avatar
Var det någon som sa att c19.se inte uppdaterade? Det gör de nu:

261 döda

https://c19.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto