2020-04-02, 11:57
Avslutad
Lugn nu, sen när alla har facit i hand kommer de gå all in och anklaga regeringen för allt som gick fel.
Citera
2020-04-02, 12:05
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Vad fan ska dom göra då?
Om Jimmie skulle börja gaffla nu så skulle det stå honom dyrt, just nu visar han däremot på stor samarbetsförmåga, men det nämns det inget om, men så fort han opponerar sig så är han svarta fåret.

Ska han bli svarta fåret även som knäpptyst??

Yes, klart det, sak samma vad Sossarna och gänget gör, dom kan stå naken insmord i jordnötssmör och ha körsångscorona-rapport i Kanal 1, men om Jimmie eller SD ens gör en like på facebook så ska det rapporteras live ifrån Jimmie's sovrum med hat i rösten.
Citera
2020-04-02, 12:25
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hensson
Då missade du just honom i Aktuellt för 1 min sedan.

Var det inte ganska märkligt när han fick sista frågan som löd:

*Vad skall statsministerna göra i Påsk?

Samma sak som jag alltid gör.

*Vad är det som du alltid gör?

Det kan jag inte gå in på, det är en fråga om min säkerhet.

----

Det är klart, kanske inte så lätt att sitta i tv och säga att man skall åka hem till Norrland över påsk när man precis uppmanat befolkningen att hålla sig hemma..
Citera
2020-04-02, 12:27
Medlem
Pitschkas avatar
Fast det ligger något i trådstarten.

Jag tycker Jimmie är alldeles för passiv när det gäller att ta plats i debatten.
Jag tyckte det inför valet, jag tycker det nu, inför de speciella tider som nu råder.
Visst, enkelt och sant att mena att 7-klövern sköter marknadsföringen.

Men slappt.

Därav AfS för mig, numera.
Citera
2020-04-02, 12:45
Medlem
Har man gjort en karriär på att vara den enda politikern i världshistorien som bara säger sanning, lösningen på Sveriges alla problem, En nationalhjälte utan dess like... Ja, då borde man väl ha någonting att säga när ens land är i kris?
Citera
2020-04-02, 12:56
Medlem
För referens är jag SD-väljare som tycker alla åtta partier gör ett hyfsat jobb just nu, inklusive regeringen.

Åkesson gör ett jättebra jobb med välbalanserade, sakliga kommentarer om läget på Youtube. Däremot sitter han i självkarantän i Sölvesborg med milda symptom, vilket förklarar hans "frånvaro". Allt detta borde Mellin rimligen veta.

Tycker faktiskt inte man ska beskylla exempelvis Annie Lööf för sin frånvaro heller, då hon är mammaledig. Det är lite samma sak, även om jag står extremt långt ifrån Annie Lööf.

Konklusion: Lena Mellin bedriver ren anti SD-propaganda i denna svåra tid - förmodligen är hon den enda människan i hela detta landet som har tid att lägga på partipolitiskt käbbel och intriger. Det är opportunistiskt minst sagt, för att inte säga ovärdigt.

Aftonbladet har trots allt Åkessons nummer och kan ringa om de nu verkligen hade velat. Så det här om "försvunnit" köper jag absolut inte.
Senast redigerad av Olbars 2020-04-02 kl. 13:03.
Citera
2020-04-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Har man gjort en karriär på att vara den enda politikern i världshistorien som bara säger sanning, lösningen på Sveriges alla problem, En nationalhjälte utan dess like... Ja, då borde man väl ha någonting att säga när ens land är i kris?
Man kan tycka det men SD-väljarna är nöjda och glada tydligen, precis som alltid.
Citera
2020-04-02, 13:27
Medlem
Kissdroppes avatar
Var det inte snurrkärringen Lena Melin som satt och gottade sig när Jimmie Åkesson gick in i väggen och, om jag minns rätt, var tvungen att käka anti-depressiva?

Det vänstermänniskor ofta har gemensamt är att de alla är osympatiska.

Lena Melin är i övrigt en urbota korkad propagandamaskin. Jag är förvånad över att hon ens kan knyta skorna rätt.
Citera
2020-04-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Vad fan ska dom göra då?
Om Jimmie skulle börja gaffla nu så skulle det stå honom dyrt, just nu visar han däremot på stor samarbetsförmåga, men det nämns det inget om, men så fort han opponerar sig så är han svarta fåret.

Ska han bli svarta fåret även som knäpptyst??
Han samarbetar ingenteller rättare sagt ingen samarbetar med honom. Det behövs ej när regeringen är stark och har dialoger och tar beslut som alla seriösa är överens om. SD är ett missnöjesparti och i dessa tider har de en lmöjlihhet i det. Till och med Jimmie fattar att han inte kan gasta rasistiskt missnöje nu. Han skulle bara förlora än mer på det. Och ja tamefan är det inte nästan så att pandemin är värd för att få bort dessa negativitet och gnällspikar.
Citera
2020-04-02, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Jimmie gör helt rätt i att inte på något sätt försöka slå mynt av situationen.
Detta får då den naturliga konsekvensen att medieexponeringen minskar.
MEN, när det här har blåst över, då kommer sjuklöverns nedmontering av samhället
vara helt exponerad.
Då kommer Jimmie att få sin revansch, och leverera en ny jordskredsseger för SD.
Vilken nedmontering? Vi har oerhört god ekonomi så du vet. du mår bara illa av annat....
Citera
2020-04-02, 13:34
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Han samarbetar ingenteller rättare sagt ingen samarbetar med honom. Det behövs ej när regeringen är stark och har dialoger och tar beslut som alla seriösa är överens om. SD är ett missnöjesparti och i dessa tider har de en lmöjlihhet i det. Till och med Jimmie fattar att han inte kan gasta rasistiskt missnöje nu. Han skulle bara förlora än mer på det. Och ja tamefan är det inte nästan så att pandemin är värd för att få bort dessa negativitet och gnällspikar.

Man kan tycka att Jimmie Åkesson borde ta tillfället i akt att rensa ut Stefan Jakobsson ur partiet när det kommer i skymundan av Coronakrisen, men Jimmie "Jag vet inte" Åkesson har som vanligt ingen handlingskraft.
Citera
2020-04-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Har man lagt beslag på makten då borde man inte springa och gömma sig så fort det blir kris, ni sossar är patetiska.
Vilken värld lever du i? Fantasins?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in