Citat:
Ursprungligen postat av
sanne
Tack. Många sidor att följa, går först in på Expressen, sen SIR, sen till er, och sen kollar jag oftast worldometer. Bra att vi kollar olika. Du har gett mig en del bra sidor jag inte sett tidigare.
Ja de är svårt att hålla koll på alla sidor

Vi håller bra koll tillsammans här.
Vissa borde bara va lite bättre på att länka när man ser nåt som andra inte sett.
Regeringens sida och Folkhälsomyndigetens youtube är de jag har koll på för pressträffarna så slipper man att det bryts för tidigt. Aftonbladet bryter tex alltid innan det är slut och kör sin studio istället för att sända alla frågor från all media.
Citat:
Ursprungligen postat av
MollyCule
Oroande... kan vi ha väldigt många avlidna?
Det tyder ju på att siffrorna ökar hela tiden så de bör va hög siffra även idag tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
De uppgifterna brukar komma under hela dagen från olika regioner och sammanställas på olika sajter, så varje dag innan kl 14 har intresserade koll på varthän det barkar.
Men efter gårdagens stora siffra har det plötsligt sluta droppa in uppgifter från de olika regionerna. Totalt tyst.
På
https://www.coronakartan.se/tidslinje/ har de kommit in dödsfall nu så de kommer nog att börja ticka på snart.
De kommer nog att variera mer över dagar snart när siffrorna ökar mer. Myndigheterna vill nog ha så jämt fördelat som möjligt så kurvan blir jämn (men de säger dom så klart inte).
Citat:
Ursprungligen postat av
whogivesafuck
Om myndigheten har klargjort att uppdatering sker eft. 14.00. Varför borde det då kommit något redan nu?
Vad är det som gör att det är så brådskande?
Folkhälsomyndigheten uppdaterar nog oftare men deras dagliga pressträff är varje dag kl.14. Dock brukar dom ligga efter i rapporteringen (förutom igår då dom nästan kändes var före många andra).
Sen tar olika sidor in uppgifter på olika sätt. Vissa från andra medier, andra från sjukvården, Folkhälsomyndigheten mm. Det går att hitta siffror från många olika håll.
Jag sammanställer "mina" siffror sent på kvällen när det väldigt sällan kommer in nåt mer.
Då jämför jag med olika sidor men
https://c19.se/ är de ja brukar skriva av.