Citat:
Ursprungligen postat av
santos_deville
Jag har isolerat mig i tre veckor, jobbar hemifrån och går bara ut och handlar mat samt går ut med hunden. Däremot vill jag inte att det ska bli tvingande, vill inte att staten ska berätta vad jag får och inte får göra. Nej jag kommer inte gå ut på krogen för dom flesta har gått i konkurs eller stängt.
Problemet är att kedjan inte är starkare än svagaste länken.
Blir det köbildning så rättar sig de flesta i ledet med bilen men visst fan är det några som varje gång tar vänsterfilen och kör förbi 200m kö för att hamna först.
Likadant är det här och förr eller senare så kommer du indirekt att träffa den personen. Någon sitter på samma buss till jobbet, någon förälder träffar några vänner osv så är det igång.
I andra sammanhang pratar man om ”hur liten världen egentligen är” för det är alltid någon som känner någon. Vi behöver förbud för att klämma åt den sista idioten.
Detta handlar dessutom om smittskydd. Man har inte smittskyddslagen för de 9 av 10 som berättar om sin HIV till en partner, de skäms och vill inte utsätta någon för ek risk. Man har lagen för att komma åt den idioten som inte sköter sig.