2020-04-02, 11:09
Medlem
Vad händer? Är det som man har infört cencur och börjat mörka siffrorna? Eller är det jag som blivit konspiratorisk? Är det nu Folkhälsomyndighetens siffror som gäller?
Citera
2020-04-02, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Blir det äntligen en nedstängning?

Nej knappast, det är bättre att hosta i armvecket, antagligen ska Löfven påminna oss om att det är allvar nu och att vi alla måste tänka på att hosta i armvecket.
Citera
2020-04-02, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Alla som arbetat med äldreomsorg vet att ditt förslag är ett under av okunnighet. Det är av största vikt att alla åldringar som har den fysiska möjligheten kommer ut och rör på sig. Stillasittande och sängliggande är långt farligare än c19. Redan efter någon dags orörlighet drabbas åldringar av förstoppning, liggsår, bensår, yrsel, illamående, slembildning, lunginflammation, depressioner, hosta osv.
Jag menar inte att de behöver ramla runt på köpcenter, men att låsa in dem på kammaren är rena tortyren.

Problemet är att dom ränner i köpcentrum, på tunnelbanor/bussar, affärer inne i stan osv. Man kan ju motionera och vara ute utan att ränna på folktäta delar. Än så länge har den gruppen inte lyssnat på dom uppmaningar som basonerats ut i nationell tv och radio.

Men jag håller med dig om att det finns massa nackdelar med att en befolkning ska hållas inne i karantän. Men nu är problemet att 98% av dom som dött i Sverige är 70-100 år gamla. Och då kanske man måste sätta den gruppen i karantän. Att dom själva smittas drabbar ju inte bara dom själva utan hela samhället. Hade dom lyssnat på uppmaningarna så är jag övertygad om att dom allra flesta hade levt idag, med undantag för några få som smittats via vården.
Citera
2020-04-02, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurraitrafiken
Håller med fullständigt i allt du skriver och att Mello fick köras fast danskarna stoppade den och vi redan hade smittspridning i Sthlm då var ju fullständigt korkat....

Lägg till en militärövning i Blekinge och Skåne i maj/juni med över 25.000 soldater från olika länder. I en månad. Den borde ställas in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Mer om Sverigebilden. Foton på coola svennar på gatorna.

https://www.google.se/amp/s/www.dailymail.co.uk/debate/article-8173691/amp/Is-softly-softly-Sweden-heading-catastrophe.html

Återgiven av Aftonbladet, Utan att förse oss med länk.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1n9MBX/engelsmannen-chockade-over-sveriges-oppna-skolor

Det är ändå rätt bra att vi har mindre smittade och döda än de som gnäller, vi har dessutom hållte på 4 veckor nu sedan första dödsoffret? Jag vet inte jag .,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vad händer? Är det som man har infört cencur och börjat mörka siffrorna? Eller är det jag som blivit konspiratorisk? Är det nu Folkhälsomyndighetens siffror som gäller?

Det ser inte bättre ut. Och de har ju redan varit tydliga med att deras siffror har ”en viss eftersläpning”, så de har redan sitt försvar klart om någon börjar ställa jobbiga frågor (det lär väl i och för sig bara tysken göra, men ändå).
Citera
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Can't u see that your own previous link states that there are 16 beds in Huddinge.

And the article now states that there are 29 in "Intensiven".

So how does that show that the bed count in your previous link i legit!?

My main point is still that you are exaggerating by using words like "collapse"... And this is destabilizing and serves ie the Putin agenda whether you like it or not. What is worse is that you are unaware of it. What is even worse is that you fail to understand even if I repeatedly point it out to you.

I see you dodged the questions about how you think are acting as an English citizen resident in Sweden? Or supposedly a self claimed friend of Sweden?

Oh.. so being prepared and presenting the reality for what it is makes you a Putin-supporter and a destabilizing part of a bigger agenda ?
Citera
2020-04-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Nej, det är verkningslöst i nuläget när kanske 1/2 miljoner är smittade

Precis, förut var det för tidigt och nu är det för sent. Undrar vilken sekund det var när det hade varit rätt läge?
Citera
2020-04-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag tycker att var och en i Sverige först ska fundera på hur stor buffert de själva har på sparkontot, hur mycket de amorterar på sin bostad, vad de har för egen beredskap för framtida arbetslöshet, dödsfall i familjen, militära angrepp, pandemi, med mera.

Om man själv är en perfekt förberedd människa så kan man börja leta syndabockar. Annars är det bara att ta ett nytt grepp, glömma det som varit, och försöka förändra landet med start idag.

vi har suttit i karantän i en månad med höggravid dotter hemma, barnen hemma från skolan, min mor har suttit i karantän i en månad.

Jag har en årslön på kontot och vi har en hel ICA butik hemma.

vi har en "bug out location" men tyvärr i annat land och det visade sig inte fungera vid kris

Jag jobbar i hela världen.

Passar jag in i din kravlista?

Nu är ju att förändra landet och att utkräva ansvar lite samma sak
Citera
2020-04-02, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HunterRay8
Börjar vi närma oss dag 0 i Stockholm?
Vad är dag 0 för något ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det är ändå rätt bra att vi har mindre smittade och döda än de som gnäller, vi har dessutom hållte på 4 veckor nu sedan första dödsoffret? Jag vet inte jag .,

Lugn och fin, säger jag.
Citera
Medlem
Då börjar det igen då

En ny region med 600 000 invånare i Kina har satts i karantän, rapporterar Sveriges Radio.

Det är en region i Henanprovinsen, som ligger nära staden Wuhan, där coronavirusutbrottet startade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in