Citat:
Ursprungligen postat av
OUFCompulsive
Lol, åtigen så är du efterbliven. Är faktiskt engelsk, inte rysk.
Med hansyn till ditt ”VI HA ÖKAT KAPACITET” så finns de ju i statistiken. 191 IVA platser nu (vilket e sekretesslagt, medier gå inte ut med dom exakta siffrorna), och det va 90 IVA platser innan. Det uppdateras 3 gånger om dagen + med dom nya IVA platser när dom byggs.
But it doesn’t matter, because Huddinge has completely collapsed and there’s very little space left. I’ll go back to writing in English now, thanks for playing.
https://www.medscinet.com/BelPort/default.aspx?lan=1&avd=5
Ehh... Jag har inte påstått att du är rysk. Jag påstår att du tjänar Putins agenda med dina överdrifter, vilket du uppenbart inte begriper trots att jag påpekat det för dig. Du verkar även tro att man måste vara från ryssland för att tjäna ryska intressen - ett tecken på att du är naiv och därmed lättduperad. Du är alltså engelsk... Säg mig... Är du vän av Sverige? Bor du i Sverige? Tycker du att du agerar bra i förhållande till den svåra situationen vi har i Sverige?
Det är knappast sekretessbelagt. Eriksson sa till Svt igår att det var 90 IVA-platser innan coronan och att det var drygt det dubbla igår - vilket överensstämmer med dina uppgifter. (Kanske det var sekretessbelagt förut.) Han sa även att beläggningen på IVA igår var ca 150. Om det stämmer var alltså beläggning under kapaciteten - jag tror dock det är så gott som fullbelagt men att de fortsätter arbeta hårt med att ytterligare utöka kapaciteten.
Bra att din länk uppdaterar antalet IVA-platser i takt med att de blir fler. Jag skulle dock tro att dina siffror för Huddinge är felaktiga. De har eventual inte hunnit med att rapportera eller att de platser de skakat fram inte uppfyller definition att vara en IVA-plats.
Läget är mycket prekärt men att skriva kollaps tror jag är en överdrift och tjänar som sagt Putins intressen. Var försiktig med vad du skriver!