Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Det är inte höjden på kurvan som är antal döda. Det är arean under kurvan. Du kan i praktiken få fler döda av att dra ut på förloppet för länge, om åtgärderna har negativa samhällseffekter.
Nya vaccin är för farliga för att vara aktuella för massvaccinering av icke-riskgrupper. I absolut bästa fall kan man vaccinera vårdpersonal och riskgrupper i Sydkorea nån gång under 2021, och få färre dödsfall i dessa grupper när man börjar lätta på restriktioner för att bygga gruppimmunitet bland folk under 50.
Herregud...
Att platta till kurvan syftar ju på att minska totala antalet smittade vid en given tidpunkt så att sjukvården kan hantera det och MINSKA antalet döda. Jag citerar ju experterna rakt av här.
Jag förstår ju precis som du att antal döda är ett fast antal som man inte kan trimma bort...
Jag tror du har fel angående vaccinet, hela världen jobbar för att hitta det och det kommer gå fortare än vad du tror.
Sen så har man snart hittat medicin combos som fungerar, många lovande tester nu när det finns försökskaniner i överflöd..
Och till sist så brukar utbrotten stanna av efter 3-4 månader av sig själva, det kommer vi se om en månad eller två i Italien gissar jag.
Det gäller således att gålla ut under 6 månader med minimalt antal döda.
Det du och andra förespråkar är ju bara att skjuta av de som är äldre så dom inte belastar sjukvård eller statskassa längre nordkorea style