Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Den här kommentaren tolkar jag som att du förväntar dig och tycker att hon ska ljuga för att inte barnen ska behöva se SD i fängelse.
Jag tror att barnen är trötta på lögner och manipulationer och om de för en gångs skull fick höra sanningen så skulle de må mycket bättre.
HD skulle också må bättre av att berätta sanningen.
Nu borde vi kanske inte säga emot Rosamund, hon är trots allt FBI-psykolog och vi bara lekmän.
Men: jag tror inte heller att mördare + lögnare som vill skydda mördaren är en bättre föräldrakombo än mördare + ansvarsfull ärlig vuxen.
Barnen är inte små, dom är snart vuxna. Att ha två sammangaddade föräldrar som försöker smussla bort ett mord och är social paria är knappast något som dom senare kommer att tacka för. "Ni ville verkligen vårt bästa!"..? Nja, tvek på den.
Med det sagt förväntar jag mig inget annat än fortsatta lögner från HD idag. Skiter nog i NA för den mentala hälsans skull, men ljudbanden ska bli extra intressanta när det gäller just HD. Vet att flera i tråden har bilden av henne som ett söndermanipulerat offer, men jag är inte övertygad. Hon framstår som högst obehaglig i förhören.