2020-04-02, 08:50
Medlem
Spännande med HD’s förhör idag ändå! Förväntar mig inte att hon ska berätta något men sättet hon inte gör det på och hur åklagarna agerar är extremt intressant
Citera
2020-04-02, 08:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Betallänk. Kan du inte citera några korta smaskiga påhopp på det svarta nystanet?
Citat:
Under rättegången i Hjärstamordet får flera vittnen frågan om de är aktiva på internetforumet Flashback och skriver i Lena Wesström-tråden. Det är de, eller iallafall har de varit det. De berättar om alias de skriver under, ibland har de flera olika konton. Andra hävdar bestämt att de bara varit inne och tittat men ansett att det var osmakligt och snabbt lämnat forumet.
Citat:
Om geocachingen går som en röd tråd genom rättegången så rullar Flashback som ett svart nystan vid sidan av.
Citat:
Två dagar efter Lena Wesström anmäldes försvunnen startades ett inlägg på Flashback. I dag är det en av forumets mest aktiva och välbesökta diskussionstrådar. I samma stund som jag skriver det här finns det 91 401 inlägg och tråden har över nio miljoner visningar. Varje minut kommer ett nytt inlägg, det gäller i stort sett dygnet runt.
Stämmer nog finns en användare som aldrig tycks sova

Citat:
Vad handlar det då om? Jo, mordet på Lena Wesström så klart. Ur alla dess vinklar och vrår. Där finns märkliga suspekta spekulationer blandade med kloka reflektioner. Där finns extremt intresserade privatspanare som betalat tusentals kronor för att få tillgång till hela förundersökningen. Den scannas sedan in och delas i forumet. Det finns en solidarisk tanke. Alla ska kunna ta del av allt, även om någon har fått lägga ut pengar ur egen ficka.
Citat:
Ibland har jag sagt till mig själv att inte gå in där en gång till. Vissa spekulationer har varit så gräsliga att jag inte velat läsa. Men där finns också saker som vi haft nytta av. Vi har fått reda på detaljer som vi sedan kunnat kolla upp och fått bekräftade. På så sätt går det inte att komma ifrån att det finns en symbios mellan gammelmedia och de relativt mer nyetablerade internetforumen.
Citat:
Flashback finns där, på gott och ont. Med en lång, svart, trasslig tråd av sanningar, halvsanningar och rena lögner. Vi måste förhålla oss till det. Och det måste också domstolen.
Och så lite om varför stackars NA inte kan rapportera särskilt detaljerat och pressetik

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-flashback-som-ett-svart-trassligt-nystan-genom-hela-mordrattegangen
Citera
2020-04-02, 08:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den här kommentaren tolkar jag som att du förväntar dig och tycker att hon ska ljuga för att inte barnen ska behöva se SD i fängelse.
Jag tror att barnen är trötta på lögner och manipulationer och om de för en gångs skull fick höra sanningen så skulle de må mycket bättre.
HD skulle också må bättre av att berätta sanningen.

Det är din tolkning och jag vet inte om det är för att jag var otydlig. Jag skriver bara vad jag tror att barnen känner och tänker om hela situationen och HD:s vittnesmål idag. Lägg inte till något annat som jag inte sagt
Citera
2020-04-02, 08:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det där stämmer väldigt bra. Men vulnarable narcissist är mer som en histrionisk personlighetsstörning (en drama queen eller uppmärksamhetshora, som de yngre säger idag)...

Kolla histrionisk p-störning så får du se.

Det är som en djungel att förstå detta och utbildningen till psykolog är lång och inte ens då förstår man till fullo. Krävs åtskilliga år på fältet. Erfarenhet och att ständigt uppgradera sig med ny kunskap.

Men du är helt klart på rätt spår och LWs och SDs förhållande var dömt att misslyckas redan från scratch. Även om HD inte ens hade funnits med i bilden

Det är jag övertygad om

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 105
Caroline vill berätta om en händelse sommaren 2015. Lena kommer då hem till Caroline och Mats och bara sjunker ner på deras gräsmatta och var helt hysterisk och bara grät. Caroline uppger att det tog lång tid innan Lena var tal bar överhuvudtaget. Lena berättar att hon befann sig i ett förhållande med "en granne" och att det var ett osunt
förhållande. Caroline uppger att hon fick "dra" ur Lena frågan om han hade misshandlat henne, Lena svarar till slut att det var misshandel. Lena uppger att just den här specifika gången hade han knuffat henne ut ur bilen.

Här blir dramaqueen övertalad av en "vän som till slut dra ur" Lena att hon blivit misshandlad. (Schysst vän som hällde salt i Lenas traumasår ) Stämmer årtalet 2015 har det varit ytterligare en gång då Lena tvingat sig kvar i SDs bil och blivit utknuffad. Det var ett mönster hos Lena att ställa till med dramatiska scener vilket bekräftades av när UW ville ha tillbaka nyckeln efter att MH vaknat av att Lena smygit runt sovrummet.

Anledningen till bilincident nummer två, 2017 var att Lena givet sitt trauma att bli ratad ockuperade SD,s bil mitt i natten.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-02 kl. 09:00.
Citera
2020-04-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Spännande med HD’s förhör idag ändå! Förväntar mig inte att hon ska berätta något men sättet hon inte gör det på och hur åklagarna agerar är extremt intressant
De skriver ju knappt något i lajven så jag undrar hur intressant den kan vara...
Citera
2020-04-02, 08:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De skriver ju knappt något i lajven så jag undrar hur intressant den kan vara...
Här är den iaf, för oss självspäkare
https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445
Citera
2020-04-02, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman

Hoppas innerligt att åklagarna kan luska fram något i alla fall. Tycker dom kört en för mjuk stil under hela rättegången. Fast det är ju Sverige i ett nötskal.....
Citera
2020-04-02, 09:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Hoppas innerligt att åklagarna kan luska fram något i alla fall. Tycker dom kört en för mjuk stil under hela rättegången. Fast det är ju Sverige i ett nötskal.....

Om åklagaren kör hård stil kommer vittnet bara bli defensivt tror jag. Det är bättre att låta vittnet slappna av och prata på så kanske det slinker ut något guldkorn
Citera
2020-04-02, 09:02
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den här kommentaren tolkar jag som att du förväntar dig och tycker att hon ska ljuga för att inte barnen ska behöva se SD i fängelse.
Jag tror att barnen är trötta på lögner och manipulationer och om de för en gångs skull fick höra sanningen så skulle de må mycket bättre.
HD skulle också må bättre av att berätta sanningen.

Nu borde vi kanske inte säga emot Rosamund, hon är trots allt FBI-psykolog och vi bara lekmän.
Men: jag tror inte heller att mördare + lögnare som vill skydda mördaren är en bättre föräldrakombo än mördare + ansvarsfull ärlig vuxen.
Barnen är inte små, dom är snart vuxna. Att ha två sammangaddade föräldrar som försöker smussla bort ett mord och är social paria är knappast något som dom senare kommer att tacka för. "Ni ville verkligen vårt bästa!"..? Nja, tvek på den.

Med det sagt förväntar jag mig inget annat än fortsatta lögner från HD idag. Skiter nog i NA för den mentala hälsans skull, men ljudbanden ska bli extra intressanta när det gäller just HD. Vet att flera i tråden har bilden av henne som ett söndermanipulerat offer, men jag är inte övertygad. Hon framstår som högst obehaglig i förhören.
Citera
2020-04-02, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om åklagaren kör hård stil kommer vittnet bara bli defensivt tror jag. Det är bättre att låta vittnet slappna av och prata på så kanske det slinker ut något guldkorn

Eller omvänt....en del fungerar ju så. Tycker iaf att JG skulle pressats hårdare.
Citera
2020-04-02, 09:04
Medlem
Smhfs avatar
Gratislänk till NA

https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445&Page=0&overlay=false

Vittneslista/förhör idag

https://www.docdroid.net/97XmkRK/vittneslista.pdf#page=2
Citera
2020-04-02, 09:06
Medlem
Vilken tid vittnar HD? Är visst mer folk idag...undrar varför 😁