2020-04-02, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Då kan man ju diskutera, om inte din region borde dela med sig av sitt överskott av skyddsutrustning...
Det kan nog bli så, vad jag hört men vad jag förstår är vi inte där riktigt än.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
När folk dör som flugor på äldreboenden och sjukhus så kommer det inte gå att dölja. MSM kommer att svänga.

Nej, det slätas bara över.

På nursinghomes i USA är dödligheten 35% för 80+.
Citera
Medlem
Även ifall Sverige valt en annan väg så har de ändå varit sena med rekommendationerna.
Dessa rekommendationer kom väl någon vecka efter att vi hade en allmän smittspridning? Varför gjordes inte något tidigare? FHM hade kunnat gått ut med riktlinjer redan tidigt gällande tvätta händerna, ej besöka äldre, hålla avstånd osv redan när smittan hade kommit in via Italien/Iran.
Hur går det med informationsbroschyren för 75 miljoner? Är den påbörjad?
Citera
2020-04-02, 08:37
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Hörde detsamma från Mike Pence igår.

Kinas siffror orimliga, säger Trump.

Expressen har ett take på samma sak, med vinkeln att han verkar lite galen. Som vanligt.

Länk till ursprunget, således.

https://www.foxnews.com/politics/trump-says-he-cant-confirm-chinas-coronavirus-case-numbers-amid-accusations-of-underreporting-we-rea lly-dont-know

Självklart är det de.
När har den kinesiska staten någonsin varit öppen i sin kommunikation med omvärlden?

Tror nog alla forskare med självaktning mycket väl vet om att det inte går att lite på. Men de väljer att tiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Tyvärr har du helt rätt, svenskens vänlighet utnyttjas och exploateras ständigt. När man tycker att svenska staten borde slutat sin sadistiska misshandel mot svensken för länge sedan, då fortsätter man - för att man kan. Vi svenskar är ökända för vår tilltro till staten, vi saknar klan/familjetänk utan förlitar oss 100 % på att pappastaten hjälper oss. Men samma stat har gjort allt för att byta ut oss. Reinfeldt erkände efter 2010 att man ingick i migrationsöverenskommelser med MP bara för att straffa människor som röstat in SD i riksdagen. Nu i efterhand vet vi att det blev ett katastrofalt beslut för svenskarna. När det gäller den här Corona-pandemin har jag funderat lite på vem staten kommer dra in pengarna för först när ekonomin gått i depression, jag tror knappast man kommer sluta betala ut skyhöga bidrag till invandrarna för det kommer bli total upprorsstämning. Vi kommer antagligen se hur trygghetsnätet för svensken tas bort och sållas allt eftersom för att inte göra invandraren arg. Redan idag kan vi se att FK inte betalar ut sjukersättning till sjuka svenskar som bevisligen är jättesjuka eller svenskar som gått i väggen efter 35-40 års slit. I spåren av Corona tror jag därför det blir svensken som tar det hårdaste ekonomiska slaget. Varför? Jo för att svensken är trött, naiv och är för snäll för att slå tillbaka. Det är sorgligt men välfärdsstaten Sverige kommer inte, vad jag tror, finnas där för att hjälpa svenskar. Väldigt sjukt med tanke på vårt höga skattetryck och att det är svensken i det stora hela som står för kalaset. Det är svensken som håller hjulet i rullning och det utnyttjas.

Det är väldigt enkelt, sociala bidrag för boende, mat och allt annat som är nödvändigt kommer före välfärden.

Har man således importerat en stor grupp som skall ha det parat med väldigt generösa definitioner av vad som är miniminivå så tar pengarna slut.

Vi som betalar skatt kommer fortfarande ha världens högsta skatter men sämre allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Är det någon som vet Finland och Danmarks hela plan för detta?
Nu är det karantän.
Men sen då?
Öppna upp för att sen sätta i karantän när det börjar ta fart igen? Och sen hålla på så?
Eller låta alla andra länder bli immuna för att själva slippa?
Jag förstår inte hur de på sikt ska kunna undvika detta helt.
Nån som vet?

Drar iväg denna igen. Gärna fler kommentarer på detta.
Finland tar kål på coronan, släpper sen in minimala/ hanterbara mängder potentielt coronasmittade och börjar tillverkningen av all material som resten av världen behöver men inte själva kan tillverka för de har smittat ner sinä länder för år framöver.
Det kan ju gå åt helvete också.
Citera
2020-04-02, 08:38
Medlem
Vad tror vi om dagens svenska presstraff?
Kommer Tegnell dyka upp? Har han urtvattade chinos pa sig idag igen?
Kommer Tegnells kurva se platt ut eller har den okat i styrka o kan forklaras med 'efterslapande fall fran helgen for 5-6 dagar sedan) ?
Ar det nagon som kan tankas ha nagon slags aning hur det blir idag? Vad for slags siffror far vi till exempel?
Citera
Medlem
Citat:
Det tror jag faktiskt inte, Tegnell kommer att plockas åt sidan och Sverige stänger ned. Alla Coronakramare kommer helt plötsligt hylla den enda vägen med nedstängt samhälle.

Ja dom kommer vända på en femöring när talking pointerna blir att "stänga ned är bra"
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Nej, det slätas bara över.

På nursinghomes i USA är dödligheten 35% för 80+.
Problemet är att IVA kommer bli tvärfullt och inte bara 80 + som dör, det kommer dö 50-60 åringar i mängd, även 30-40 åringar kommer att dö.
Citera
2020-04-02, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Jo men oavsett.
Ska de sitta i karantän i ett halvår? 😃
Vad händer när de lättar på karantänen? Smittan finns ju i hela världen. Den kommer ju komma tillbaka igen.
Ska de ha landet i karantän 4 månader. Sen 4 månader utan karantän osv.
Och sen hålla på så i 4 år?
Tills det finns vaccin. Och under tiden förbättrar man mediciner och behandlingsmetoder, bygger upp kapaciteten med mer vårdpersonal, bättre utrustning, speciella avdelningar för coronasmittade, bättre tester för antikroppar, osv, osv.

Jag förstår inte defaitismen. Skrämmande att det sättet att tänka sprids av en statsepidemiolog, när det är hans JOBB att leda kampen mot epidemier.
Citera
2020-04-02, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Självklart är det de.
När har den kinesiska staten någonsin varit öppen i sin kommunikation med omvärlden?

Tror nog alla forskare med självaktning mycket väl vet om att det inte går att lite på. Men de väljer att tiga.

Det är så en ledare ska se ut. En som vågar säga att kejsaren är spritt språngande naken. Och som agerar utan floskler.

Det är därför svenskar hatar honom så mycket.
Citera
2020-04-02, 08:40
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Problemet är att IVA kommer bli tvärfullt och inte bara 80 + som dör, det kommer dö 50-60 åringar i mängd, även 30-40 åringar kommer att dö.

Japp.

Jag motsätter mig bara att msm kommer bry sig, förutom DN ironiskt nog. De fick lite perspektiv av sin tågresa till Italien, verkar det som.

Lena Mellin har hybris och bryr sig mer om SDs siffror än om Sveriges döda i siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in