2020-04-02, 08:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Vad gäller barnen tror jag de skulle förlåta Hanna.
Tror inte heller de vill träffa SD, om de fick välja. Menar du att barnen vill att mamma ljuger?
Barnen kommer med all säkerhet bryta med SD när de blir vuxna och själva får välja hur de vill leva sina liv.
De är klokare än du tror, de har också levt under hans lögner och manipulationer.

Barnen förknippar numera kanske hans lögner och manipulationer med hans affär med Lena?
De kan vara lika arga på Lena som HD är nu när de fått reda på den 6-åriga affären.
Citera
2020-04-02, 08:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej HD lär inte säga någonting till SD:s nackdel. Hon är trots allt försvarets vittne och barnen skulle troligtvis aldrig förlåta om hon bidrog till att deras pappa hamnade i fängelse.
Det är intressant att du ofta ser LÖGNER som lösningen på problem när det i själva verket är tvärtom.
Ingen människa mår bra av att hela tiden ljuga, varken för sig själv eller för andra.
Och framför allt inte för sina barn.
De föredrar nog att ha en mamma som de litar på och som berättar sanningen.
Citat:
Tror inte heller de vill träffa SD, om de fick välja. Menar du att barnen vill att mamma ljuger?
Barnen kommer med all säkerhet bryta med SD när de blir vuxna och själva får välja hur de vill leva sina liv.
De är klokare än du tror, de har också levt under hans lögner och manipulationer.
Tonårsbarn brukar vara kloka och klarsynta.
De vet när föräldrarna ljuger.
Strösselförhöret visade ju också att iallafall den dottern som utsattes var skärpt och klok.
Citera
2020-04-02, 08:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är intressant att du ofta ser LÖGNER som lösningen på problem när det i själva verket är tvärtom.
Ingen människa mår bra av att hela tiden ljuga, varken för sig själv eller för andra.
Och framför allt inte för sina barn.
De föredrar nog att ha en mamma som de litar på och som berättar sanningen.
Tonårsbarn brukar vara kloka och klarsynta.
De vet när föräldrarna ljuger.
Strösselförhöret visade ju också att iallafall den dottern som utsattes var skärpt och klok.

Det är intressant att du vägrar se hur människan fungerar ur psykologisk synvinkel.
Människan har många brister i synnerhet i krissituationer. Det är inte jag som har bestämt att det ska vara så. Var får du ifrån att jag ser lögner som lösningen? Jag pratar om HD och barnens eventuella syn.
Citera
2020-04-02, 08:13
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Hur kommer det sig att ingen annan reagerar när alla vet att hon fuskloggar?
Vad är reviewerns uppgift?
Är det bara att se till att cacherna placeras ut korrekt?
Finns det ingen kontrollfunktion inom geocache-världen som kontrollerar att loggningar görs korrekt?

Är det ok för alla andra att HD fuskloggar därför att de tycker synd om henne?
Eller för att de är kompis med henne?
Eller är de rädda för konflikter?

Jo jag skulle tro reviewern skulle kunna ta bort fuskloggar om CO inte finns kvar i livet, men de är nog konflikt rädda och vill inte bli mördade..
Groundspeak skulle kunna agera såklart, men vi vet ju inte om någon anmält detta för dom, eller om dom struntar i det.
I denna hobby är tydligen fusk tillåtet av många. EGT bla som inbiten catchare har ju själv skrivit att hon inte ser några problem att logga cacher hon själv inte tagit, bara någon i gänget gjort det.
Citera
2020-04-02, 08:16
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Hur kommer det sig att ingen annan reagerar när alla vet att hon fuskloggar?
Vad är reviewerns uppgift?
Är det bara att se till att cacherna placeras ut korrekt?
Finns det ingen kontrollfunktion inom geocache-världen som kontrollerar att loggningar görs korrekt?

Är det ok för alla andra att HD fuskloggar därför att de tycker synd om henne?
Eller för att de är kompis med henne?
Eller är de rädda för konflikter?
Jag skulle väl gissa på det sistnämnda, samt pga risken(jag tror personligen den är väldigt liten) att Stefan Davidsson frikänns och kan mörda igen. Då vill man nog helst inte ha något otalt med Team Davidsson.
Citera
2020-04-02, 08:18
Medlem
Citat:
Enligt SD själv så hälsar barnen på honom i häktet så ofta de kan. Och klart de får välja om de vill träffa honom eller ej.
Citera
2020-04-02, 08:28
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt SD själv så hälsar barnen på honom i häktet så ofta de kan. Och klart de får välja om de vill träffa honom eller ej.

Och enligt SD har han inte mördat LW och mordet kommer förbli ouppklarat..

Men visst, jag tror barnen hälsar på men inte av egen fri vilja.
Nu vill jag inte spekulera mer om barnen, fel av mig.
Senast redigerad av Lillarumy 2020-04-02 kl. 08:33.
Citera
2020-04-02, 08:32
Medlem
Citat:

Du tror att man kan tvinga två tonårsbarn till häktet? Glöm det.

F ö, nån som läst artikeln om Flashback som en av journalisterna skrev igår? Snygg sammanfattning av tråden, vår insamling till fupen och en massa annat smått och gott. Kan inte kopiera den nu, men återkommer när jag sitter vid datorn.
Citera
2020-04-02, 08:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där reagerade jag på.
Har han inte fulla restriktioner fortfarande?
Får han verkligen ta emot besök då?

Om barnen får hälsa på honom och gör det så kan det bero på att de naturligtvis, som barn gör, står honom nära trots alla hans galenskaper.
Det kan också bero på att de inte vet om han kommer att dömas eller inte.
Om han mot förmodan skulle frikännas så skulle det inte bli kul för dem om de har tagit avstånd från honom.
Citera
2020-04-02, 08:38
Medlem
Citat:
Det där reagerade jag på.
Har han inte fulla restriktioner fortfarande?
Får han verkligen ta emot besök då?

Om barnen får hälsa på honom och gör det så kan det bero på att de naturligtvis, som barn gör, står honom nära trots alla hans galenskaper.
Det kan också bero på att de inte vet om han kommer att dömas eller inte.
Om han mot förmodan skulle frikännas så skulle det inte bli kul för dem om de har tagit avstånd från honom.
Fulla restriktioner betyder att han kan ansöka om att få dessa besök.
Citera
2020-04-02, 08:40
Medlem
Rastades avatar
Citat:

Nu vill jag inte spekulera mer om barnen, fel av mig.

Ne, jag tror av ren helt fri vilja att barnen hälsar på. Tror knappast det är någon på utsidan tvingar barnen att hälsa på SD.
Citera
2020-04-02, 08:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nej HD lär inte säga någonting till SD:s nackdel. Hon är trots allt försvarets vittne och barnen skulle troligtvis aldrig förlåta om hon bidrog till att deras pappa hamnade i fängelse.
Den här kommentaren tolkar jag som att du förväntar dig och tycker att hon ska ljuga för att inte barnen ska behöva se SD i fängelse.
Citat:
Det är intressant att du vägrar se hur människan fungerar ur psykologisk synvinkel.
Människan har många brister i synnerhet i krissituationer. Det är inte jag som har bestämt att det ska vara så. Var får du ifrån att jag ser lögner som lösningen? Jag pratar om HD och barnens eventuella syn.
Jag tror att barnen är trötta på lögner och manipulationer och om de för en gångs skull fick höra sanningen så skulle de må mycket bättre.
HD skulle också må bättre av att berätta sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in