2020-04-02, 06:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Så blir det när vi inte har total lockdown. Alla intelligensvarierade småchefer tar egna beslut. Samordningen är obefintlig.

Vi drar ut på problemen, som kommer att rotera i månader, kanske år.

Det genomförs inga tester av sjukvårdspersonal alls. Bara de som ev uppvisar någon symtom om ens det.

Livsfarligt som jag ser det. En sjukvårspersonal kan ha hand om 20 patienter som i sin tur träffar annan vårdpersonal och smitta ned hundratals andra som redan är svaga av andra sjukdomar. Händer det på ett storsjukhus är det katastrof.
Citera
2020-04-02, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegnellen
Har det fungerar någonstans? Kina svetsar igen dörrarna på folk och de har fortfarande spridning, det finns ingen som tror att de rapporterar korrekta siffror. I västländer med utegångsförbud så följer folk den inte vilket det finns många exempel på. Du kan inte isolera viruset, det kommer riva igenom hela befolkningen vad du än gör så frågan är om du vill leva som vanligt och se x människor dö, eller om du vill sitta i karantän i 5 månader och ändå se x människor dö-

Jag vill ha alternativ 1 men du får gärna låsa in dig om du inte behöver frisk luft. Sen ska du också veta att folk som är högljudda på sociala medier och forum inte är representativa för populationen som helhet. Stödet är starkt för både regeringen och kung Tegnell.

Den som låter mest här inne är ett Ryskt troll som sitter dygnet runt och sprider så mycket desinformation som möjligt. Inga källor, svarar inte på jobbiga frågor, bara non-stop maler på skit. Får garanterat betalt av Putin, det råder absolut ingen tvekan om den saken.

Danmark har brutit sin kurva med kraftiga mitigerande åtgärder så allt du skriver ovan är fel.
Jag vet att du har som jobb att försvara nuvarande strategi men du måste väl ändå ha någon typ av personlig integritet människa.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/denmark/
Citera
2020-04-02, 06:26
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ok. Gbg v 7, Skåne v 8 och Stockholm v 9 sedan någon v 10.
Delar av norra Sverige, men dom har backar på hemmaplan och åker sällan till Alperna
Citera
2020-04-02, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det vet vi redan men det är inte viruset som tar sig dit. COVID-19 utlöser en cytokin storm hos vissa d.v.s. immunförsvaret löper amok. Det orsakar multiorgan inflammation som även kan nå hjärnan. Får en hel del andra konsekvenser där det vanliga är att lungorna tar stryk. Kan även gå så illa att blodet börjar koagulera (DIC) m.m.

Det är antagligen av dessa skäl vi ser antingen milda symptom eller väldigt svåra. Inget riktigt emellan.
Jasså jag följer bla läkartidningen. Cytokin storm har de skrivit om tidigare , men inte om encefalopati. Jag kan inte så mycket om nekroserad encefofalpati. Men vanlig encefalopati som man brukar få av levern behandlas med laktulos.
Citera
2020-04-02, 06:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Regimtrollen låtsas att man inte får gå ut och köpa mat. De beter sig som att vi skulle bli insvetsade som i Kina. Givetvis är det bara medvetet ljugande.

Visst är det så, men du kanske tvingas att ha munskydd när du går ut och handlar och plasthandskar dessutom. gud så hemskt, vilken kränkning alltså!
Citera
2020-04-02, 06:29
Medlem
Jag gissar att dagens tillstånd kommer att vara i flera månader. Jag syftar på Sveriges halvmesyr till krishantering.

Vi kommer att ha en konstig flytande situation, som är värre än lockdown. Detta påverkar alla, från thailändska städare till pengaknarkare på Västkusten.

Fascinerande att se hur hela klassamhället tryckts ner i samma lilla båt.

Alla blir lidande på sitt sätt.

Jag kastade just en högskoleutbildning i papperskorgen och fler uppoffringar lär det bli.
Citera
2020-04-02, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Ooops, Trump kommenterade Sverige på presskonferensen nyss.
Han missade nog lockdownen...
Jeg hørte at noen tror at Norge er en by i Sverige. Jeg vet ikke om Trump tror det, men det kunne jo kanskje ha forklart misforståelsen.
Citera
2020-04-02, 06:39
Medlem
Nalle22s avatar
Sweden are trying Herd Immunity - Anders Tegnell on Newsnight - 1/4/20

https://www.youtube.com/watch?v=x2I0pqvSHSE
Citera
2020-04-02, 06:40
Avstängd
sherms avatar
Uppgifterna om att viruset ej härrör från den sk våtmarknaden i Wuhan, utan från ett närliggande laboratorium återges nu i svensk media.

https://samnytt.se/uppgifter-viruset-kom-fran-kinesiskt-labb/
Citera
2020-04-02, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Att du inte skäms!

Du vet precis som jag och Merwinna att Sverige gjort minst kraftiga mitigerande åtgärder i hela världen.

Danmark har brutit kurvan och kommer öppna efter påsk,
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/denmark/

I sverige kommer det nu bli blodbad.
Danmark kommer att se till att gränsen till Sverige är totalt stängd..Vi sitter fortfarande på pubar och restauranger..reser runt och skolor är öppna..idrott..shopping pågår..
Dom skakar på huvudet.
Citera
2020-04-02, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg hørte at noen tror at Norge er en by i Sverige. Jeg vet ikke om Trump tror det, men det kunne jo kanskje ha forklart misforståelsen.

True story....
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Norje
Citera
2020-04-02, 06:48
Medlem
Herregud. Slå på regimmedia.
Det kvittras glatt och förnöjt om sänkta utsläppsnivåer. Nu när landet snart är kaputt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in