2020-04-02, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Sanningen ska fram, det här är inte värdigt vårat samhälle!

Nej, man skäms som vanligt över att vara svensk. Det är patetiskt.
Citera
2020-04-02, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimjon
Hej! Umgås ni med folk som vanligt? Jag tycker det är svårt att veta hur man ska göra. Föräldrar och bekanta som vill bjuda hem och hälsa på. Har ni distanserat er eller inte?
Jag försöker verkligen att undvika alla onödiga sociala kontakter. Det borde alla göra. Det dumma är ju att svenska myndigheters slapphet gjort att många inte tar situationen på allvar utan blir sura om man inte vill komma in på en fika, hänga med på någon meningslös aktivitet eller om man inte släpper in dem i sitt hem. Trist att man ska behöva känna sig oartig när man bara försöker ta ansvar.
Citera
2020-04-02, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Just nu är den svenska vården under totalt kaos och det bästa är nog att inte bli sjuk i någonting under det kommande året. Otaliga människor kommer att dö i kaoset och vi kan hoppas att offren för skjutningar inte heller får någon god intensivvård utan får avliva på sjukhusen.

Intensivvård kommer nog inte att åter finnas förrän juli 2020. Sedan försvinner all intensivvård igen till hösten 2020 när våg nr 2 kommer av COVID-2.
Det är rena hönsgården i sjukvården..med ett jäkla gnäll att dom tillfälligt får jobba några timmar extra om dagen..och dom vill inte jobba på nätterna heller...Finns dåligt med skyddsutrustning
Och mitt i alltihop så kräver dom nu också mer betalt...
För helsike nu är det kris..jobba på och sluta gnäll..
Behåll era problem och lös dom inom vårdens väggar och sluta och gnäll i media vareviga dag...Vi vill inte höra om det
Citera
2020-04-02, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Svenskt näringsliv/privata sektorn/aktieägare borde kräva hårdare tag från regering och FHM.

Eftersom förbud och lagar plattar kurvan

(se Danmarks kurva och antalet döda, jag litar inte på FHMs analys av våra lands olika kurvor)

och ekonomiska kraschen lindras, företagare räddas osv så borde privata sektorn kräva hårdare tag från Regeringen och FHM.

Jag tror mer på svenskt näringslivs förmåga att platta kurvan än på regering och FHM. Dessutom håller FHM på att dräpa vårdpersonalen pga ovetenskapliga smittskyddskläder i vårdarbetet.

Danmark planerar att öppna upp efter påsk, dom har helt brutit kurvan.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/denmark/

Mitt stalltips, när norge och danmark snart öppnar upp så kommer man stänga gränsen mot Sverige
Citera
2020-04-02, 06:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Så blir det när vi inte har total lockdown. Alla intelligensvarierade småchefer tar egna beslut. Samordningen är obefintlig.

Vi drar ut på problemen, som kommer att rotera i månader, kanske år.

Ja jag hade planer på Usa - Yosemite, Japan och Svalbard i år, de har jag kastat i soptunnan! Tack Tegnell!
Citera
2020-04-02, 06:15
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Till den här svåra förkylningen tycks staten ha obegränsat med pengar. Hur sjukpensionen kan vara så liten för dem som är permanent sjuka är ett mysterium.
Citera
2020-04-02, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Varför skulle folk dö av att sitta i karantän? Det lär bli tvärtom - t.ex. kommer ingen att dö i en trafikolycka (förutom personer som kör/körs på av nödvändiga yrkesfordon).

Dessutom undviker de att smittas av alla andra sjukdomar, som skulle kunna ta deras liv.

Och det går inte heller att få tag i cigg, knark eller sprit.
Regimtrollen låtsas att man inte får gå ut och köpa mat. De beter sig som att vi skulle bli insvetsade som i Kina. Givetvis är det bara medvetet ljugande.
Citera
2020-04-02, 06:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Finns det någon som helst kvalificerad bedömning rörande hur smittspridningen ser ut i samhället?

Något som bekymmrar mig är att så få ansträngningar görs för att förhindra att smittan kommer in i vården. Gäller både sjukhus och olika boenden.
Citera
2020-04-02, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vilka operationer tänker du på då? Handlar det om tillstånd som kan förrvärras om man skjuter upp operationen (tänk glaukom - man kan bli blind om man inte får sin operation i tid), så förstår jag dig. Inte annars.
Det där är en ickefråga. Åtminstone nu och inom överskådlig framtid.

COVID-19-patienter inkräktar inte på kirurgin.

OM det skull bli aktuellt skulle det isf vara för att operations-ssk måste gå in och täcka på infektion. Dit är det nog en bit kvar . . .
Citera
2020-04-02, 06:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Danmark planerar att öppna upp efter påsk, dom har helt brutit kurvan.

Mitt stalltips, när norge och danmark snart öppnar upp så kommer man stänga gränsen mot Sverige

Delar din bedömning. Kommer bli järnring runt Sverige.
Citera
2020-04-02, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vad då till exempel?

Jag förstår ju att man inte kan printa handsprit och ansiktsmasker men respiratorer skall man tydligen kunna tillverka för en 15 000 - 20 000kr.
Detaljer till visir vet jag har printats.

Länk, annars: https://fastighetstidningen.se/white-3d-printar-skyddsutrustning-till-varden/
Citera
2020-04-02, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegnellen
Alla länder i hela världen har spridning, ingen lyckades stoppa det! Men Merwinna, hon / hen / han kan det som ingen annan kan!

Kan du trolla också?

Att du inte skäms!

Du vet precis som jag och Merwinna att Sverige gjort minst kraftiga mitigerande åtgärder i hela världen.

Danmark har brutit kurvan och kommer öppna efter påsk,

I sverige kommer det nu bli blodbad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in