2020-04-02, 03:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
En avloppsarbetare kommer hem och hånglar upp sin fru och allt är igång igen.

En coronafågel flyger hit från Afrika och allt är igång igen.

En dansk/norsk/kines kommer över och allt är igång igen.

Går inte att stoppa.

Din inställning är defaitistisk! Klart det går att stoppa, kinesjäveln är inte välkommen, vad är det du inte förstår? Tror du att du är välkommen till Kina? Nu drar vi i handbromsen, sen utvärderar vi situationen! Det gör kineserna med. Tro inget annat. Hade vi fel, fine - be om ursäkt, hade vi rätt - håll i handbromsen. Det här är inte rätt tid för politik, snarare rätt tid för solidaritet och omtanke.
Citera
2020-04-02, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Läkemedelstillverkning borde, till vissa små delar vara statlig. En del läkemedel (främst antibiotika) lönar sig inte att tillverka och därför dör patienter ibland. Speciellt i sepsis, för att det inte finns AB mot just den bakterie de bär på.

Att det borde finnas mer nationell självförsörjning av skydd och läkemedel är väl rätt uppenbart efter det här i alla fall.

Sen tycker jag hurvida detta sker privat eller statligt eller kombinerat borde bestämmas av befolkningens behov snarare än marknad och aktiespekulation.
Citera
2020-04-02, 03:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej inte med en inkubationstid på två tre veckor . . .

Jag har förespråkat 6-8 veckor så jag är safe!
Citera
2020-04-02, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Som vilka då?
Antibiotikaresistens.
Citera
2020-04-02, 03:49
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegnellen
Har det fungerar någonstans? Kina svetsar igen dörrarna på folk och de har fortfarande spridning, det finns ingen som tror att de rapporterar korrekta siffror. I västländer med utegångsförbud så följer folk den inte vilket det finns många exempel på. Du kan inte isolera viruset, det kommer riva igenom hela befolkningen vad du än gör så frågan är om du vill leva som vanligt och se x människor dö, eller om du vill sitta i karantän i 5 månader och ändå se x människor dö-

Jag vill ha alternativ 1 men du får gärna låsa in dig om du inte behöver frisk luft. Sen ska du också veta att folk som är högljudda på sociala medier och forum inte är representativa för populationen som helhet. Stödet är starkt för både regeringen och kung Tegnell.

Den som låter mest här inne är ett Ryskt troll som sitter dygnet runt och sprider så mycket desinformation som möjligt. Inga källor, svarar inte på jobbiga frågor, bara non-stop maler på skit. Får garanterat betalt av Putin, det råder absolut ingen tvekan om den saken.

Men herregud.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Att det borde finnas mer nationell självförsörjning av skydd och läkemedel är väl rätt uppenbart efter det här i alla fall.

Sen tycker jag hurvida detta sker privat eller statligt eller kombinerat borde bestämmas av befolkningens behov snarare än marknad och aktiespekulation.
Inga vinstdrivande företag kommer, i alla händelser, vara villiga att tillverka de lkm jag pratar om eftersom det inte lönar sig ekonomiskt.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Antibiotikaresistens.
Vad har det att göra med Coronan?
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Din inställning är defaitistisk! Klart det går att stoppa, kinesjäveln är inte välkommen, vad är det du inte förstår? Tror du att du är välkommen till Kina? Nu drar vi i handbromsen, sen utvärderar vi situationen! Det gör kineserna med. Tro inget annat. Hade vi fel, fine - be om ursäkt, hade vi rätt - håll i handbromsen. Det här är inte rätt tid för politik, snarare rätt tid för solidaritet och omtanke.

Nej. Det går inte att stoppa. Lyssna på vad jag säger. Det går bara att bromsa det. Inget land har lyckats stoppa det. Inte Kina, inte Japan. Ingen. Japans siffror drog iväg igen ögonblickligen dom släppte på karantänen tex.

Sätter du hela landet i absolut karantän 8 veckor så dör fler av det än av viruset, plus att viruset fortsätter spridas oavsett. Dödsdömd strategi.
Citera
2020-04-02, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har förespråkat 6-8 veckor så jag är safe!
För hur stor andel av befolkningen?
Citera
2020-04-02, 03:50
Medlem
Dickassos avatar
Citat:

Många äldre får bakteriell lunginflammation i slutet av förloppet. Resistens är inte att föredra då.
Citera
2020-04-02, 03:51
Medlem
Citat:
De flesta dödsfallen sker i bakteriella luginflammationer, sekundära till COVID-19.
Citera
2020-04-02, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Artikel:
https://nationalpost.com/pmn/health-pmn/all-israelis-must-wear-face-masks-in-public-as-virus-precaution-netanyahu

Det skulle vara bra för Sverige tror jag. Så kan människor hosta och nysa i sina masker istället för på andra människor.

Ja det funkade i sydkorea iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in