2020-04-02, 01:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
SVERIGE. I SVT:s "Aktuellt" i kväll medverkar även statsepidemiologen Anders Tegnell.Han får frågan om hur han ser på att var tredje äldreboende i Stockholm stad nu har drabbats av coronasmitta, vilket SVT och Ekot rapporterat under dagen.
– Det var det här vi skulle undvika, säger Anders Tegnell i programmet.
Enligt statsepidemiologen bör situationen ses som en signal till resten av landet. Han betonar även vikten av att skydda äldre som riskerar att drabbas mycket hårt av covid-19.

Är det hans ursäkt? Jag kräks.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja då är det ju precis som jag sagt hela tiden. Vi är en kakistokrati - ett land som styrs av idioter, framröstade av idioter!

Ja men så är det ju. Tydligare kan det inte bli.

Jag kan i alla fall inte se någon ljusning. Man kan ju alltid hoppas på att corona vänder upp och ner på hela skiten så vi får börja om, men vi får se vad som händer. Vi har förmodligen inte sådan tur.

Det finns dock en sak. När det blir för jävla hårt tryck på vården och det väller in även klanbefolkning, då jävlar kommer det bli liv i stugan. Det skulle nog inte folk gilla. För då blir det plötsligt väldigt mycket konkurrens.
Sedan lite anarki på det från gängen osv...

Så lite kan nog allt hända när man tänker efter
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Regeringen borde kunna lösa det genom att samordna ett samarbete mellan olika företag. Det är ju en extraordinär situation vi befinner oss i och säkert kan expertisen inom de olika momenten som krävs bidra till att en rekordsnabb tillverkning kan ske.

IKEA Har redan börjat tillverka skyddsutrustning för vården.

Hoppas andra följer efter. Men Ikea känns rent spontant som ett av de bättre som tar sig an det, dom borde kunna pressa fram jävligt mkt utrustning..
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Inget fel med det du skriver. (Men lägg gärna in blankrad mellan styckena).

Fördelen med vår tillit till överheten är att vi drar åt samma håll, och det funkade bra förut när Sverige ”byggdes upp” (och resten av Europa låg i ruiner).
Men nu har vi blivit som söndercurlade sondmatade barn.

Den där kärleksbombningen av Tegnell tycker jag påminner om handhjärtana efter terroristdådet på Drottninggatan. Fattar inte vad man håller på här. Visst, det är ju obehagligt om karln får hot, men jamsa inte heller med honom, för då fortsätter han bara på samma sätt.
Tycker att media behandlar covid precis som om det vore frågan om Mello och ESC (som vi förväntas vinna).
Blankrader, styckeindelningar, punkter, kommatecken och matematik är något jag bara inte kan lära mig, det går bara inte.
Vet inte ens vad en blankrad är 😂

Ja media är en aning schizofren. Ena dagen akta er för vargen nästa dag vad fan är ni rädd för.
Ja det är handhjärteliknande beteende antagligen samma människor som sitter med tindrande ögon, slickar tv- apparaten medan viruset flyger runt dem, in i dem, och innan de dör fader Tegnell som i himmelen är nu dör jag, Stefan, Stefan var är du. DÖD.
Jag tror inte att Tegnell tar åt sig något. Det är andra som tar åt sig åt honom. Han är hårdhudad har jag märkt.
Jag tycker att det är för jävligt att folk inte ens får vara rädda, arga, besvikna utan att en " snäll" hånf....a dyker upp och tillrättarvisar och säger. Nu ska ni vara lagom rädda, inte för mycket era dumma alarmister. Inget annat lands invånare i världen kallar sitt egna folk för det i den här pandemin.
Vad är det för fel.
Citera
2020-04-02, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Kan coronakrisen bli så kostsam för Sverige att man får sätta stopp för den huvudlösa asylinvandringen tro?
Eller kommer det vansinnet att fortsätta till varje pris även efter detta, om det så försätter landet i konkurs?

Det jag hoppas på var dag. Om inte annat vill inte folk hit heller. Tom isis flyr ju. Det dör än så länge fler somalier i Sverige av corona än i Somalia liksom.
Inget förvånar längre med Sverige dock.
Citera
2020-04-02, 01:51
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Du behöver inte vara orolig, Sverige behövde inte stänga sin gräns för alla andra stängde sin mot Sverige. Skulle gissa på att det är sista landet som omvärlden kommer öppna mot.

Korona riket Sverige

Om jag inte minns fel fortsatte importen via flyg som vanligt, även nu under coronakrisen?

Skall se om jag hittar artikeln.
Citera
2020-04-02, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag läste artikeln du länkar till. Ingenstans står det att dom blivit återinfekterade av viruset. Bara att dom hade virus kvar i kroppen även efter att dom blivit släppta från sjukhus.

Du länkar även till över en månad gammal artikel. Och vinklar den till att passa din agenda.

Vet du hur genomskinlig din agenda blir när du gör så? Du är en av alla som sysslar med fear-mongering. Och det lyser genom, utav bara helvete.

Ser du att jag har länkat till två artiklar?
Nedanstående citat är från den andra.
Jag stryker under lite så att du inte behöver anstränga dina 80 IQ så mycket.

"Experts say there are several ways discharged patients could fall ill with the virus again. Convalescing patients might not build up enough antibodies to develop immunity to SARS-CoV-2, and are being infected again."

Fearmongering?
Jag: akta, sätt inte revolvern mot huvudet, det är farligt
Du: Jävla fearmongering *spänner hanen*
Citera
2020-04-02, 01:52
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det är ju oförlåtligt. Svenonius babblade om att tyskar och fransmän vägrat leverera.

https://www.toolab.se/produkt/Sundstrom-Saneringspaket-SR-500-SR200-SR-550-sv-0

Sr 500 och Sr 700 passar till denna dräkt......
https://www.ansell.com/sv/sv/products/microgard-2500-plus-papr-model-700

De hade kunnat ha tusentals fläktar i sjukvården om de startat "krigsproduktion"
i januari.............

Men i stället

Nu börjar skadekontrollen

41min johanna Sandwall säger att de börjat identifiera bristen på skyddsutr. under utvecklingen i kina

https://www.svtplay.se/video/25934436/agenda/agenda-29-mars-21-15

Lögnhalsen Löven säger att man förberett under senaste månaden
https://www.svtplay.se/video/25965108/nyheter-direkt/extra-sandning-covid-19-regeringen-haller-presstraff

Lyssna på Intervju. De har inte ens beställt utrustning!!

Börjar vid 24.28min (27.53min)
https://www.svtplay.se/video/25953608/nyheter-direkt/presstraff-om-coronalaget-just-nu%20%3Cbr%20/%3E
Citera
2020-04-02, 01:53
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Letade efter en annan artikel och stötte på denna.

Vem är förvånad?

UPPGIFTER: Viruset kom från kinesiskt labb

https://samnytt.se/uppgifter-viruset-kom-fran-kinesiskt-labb/
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja men så är det ju. Tydligare kan det inte bli.

Jag kan i alla fall inte se någon ljusning. Man kan ju alltid hoppas på att corona vänder upp och ner på hela skiten så vi får börja om, men vi får se vad som händer. Vi har förmodligen inte sådan tur.

Det finns dock en sak. När det blir för jävla hårt tryck på vården och det väller in även klanbefolkning, då jävlar kommer det bli liv i stugan. Det skulle nog inte folk gilla. För då blir det plötsligt väldigt mycket konkurrens.
Sedan lite anarki på det från gängen osv...

Så lite kan nog allt hända när man tänker efter

Nä jag ser inte heller någon ljusning. Men jag har ett litet litet hopp om att människor vaknar upp. Ja jag vet att jag är naiv, men jag vill trots allt tro på något. Hoppet är det sista som överger en!

Vi har en militär av en anledning - använd den!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Blankrader, styckeindelningar, punkter, kommatecken och matematik är något jag bara inte kan lära mig, det går bara inte.
Vet inte ens vad en blankrad är 😂

Ja media är en aning schizofren. Ena dagen akta er för vargen nästa dag vad fan är ni rädd för.
Ja det är handhjärteliknande beteende antagligen samma människor som sitter med tindrande ögon, slickar tv- apparaten medan viruset flyger runt dem, in i dem, och innan de dör fader Tegnell som i himmelen är nu dör jag, Stefan, Stefan var är du. DÖD.
Jag tror inte att Tegnell tar åt sig något. Det är andra som tar åt sig åt honom. Han är hårdhudad har jag märkt.
Jag tycker att det är för jävligt att folk inte ens får vara rädda, arga, besvikna utan att en " snäll" hånf....a dyker upp och tillrättarvisar och säger. Nu ska ni vara lagom rädda, inte för mycket era dumma alarmister. Inget annat lands invånare i världen kallar sitt egna folk för det i den här pandemin.
Vad är det för fel.

Mycket väl uppmärksammat. Jag upplever samma. Det är nedtystande som i Ryssland och Kina.
Citera
2020-04-02, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Han säger att symptom blossade upp igen. Det är inte något bevis för att immunitet inte finns och 33 minuter in säger han att de ska använda blodplasma från tillfrisknade för överföring av antikroppar till sjuka.

Det finns massor av artiklar.
Sök själv på "short immunity corona"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in