2020-04-02, 01:37
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Regeringen borde genast ge i uppdrag att tillverka adäquata andningsskydd i stor skala till ett svenskt företag inom pappersindustrin och dela ut dessa inom vården och till hela befolkningen.
Jag har endast ett litet antal ffp3 hemma ifall jag måste uppsöka en affär eller läkare/apotek. Tänker sterilisera dem efter användning i ugnen i 65-70 grader och hoppas det funkar.

Helt rätt! 70 grader i 30 minuter borde räcka, MEN dessa siffror gällde för SARS och kan skilja sig något här(även om de är snarlika egenskapsmässigt) så några minuter extra kan nog inte skada.

Om alla gjorde så skulle detta virus vara borta om en månad.
Citera
2020-04-02, 01:38
Medlem
radarpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
https://www.lastampa.it/topnews/primo-piano/2020/03/30/news/ristoranti-aperti-e-pic-nic-al-parco-la-svezia-prende-ancora-tempo-1.38653816

Sverige framstår verkligen som mer och mer ensamt med sin morbida politik.

Stockholm fortsätter sin morbida linje. Tycker italienarna. Upprörande vardagsscener i Stockholm.

Morbida betyder mjuk på italienska. Men i det här fallet så blir det en passande dubbel entendre på svenska.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Regeringen borde genast ge i uppdrag att tillverka adäquata andningsskydd i stor skala till ett svenskt företag inom pappersindustrin och dela ut dessa inom vården och till hela befolkningen.
Jag har endast ett litet antal ffp3 hemma ifall jag måste uppsöka en affär eller läkare/apotek. Tänker sterilisera dem efter användning i ugnen i 65-70 grader och hoppas det funkar.

Jag håller med dig där, samtidigt så är dessa andningsmasker inte "bara" bara en bit tyg.
För att nå rätt nivå för skydd i denna nivå som krävs så krävs det specificerat arbete.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag är rädd att jag får med hela CNN:s alla texter om jag vill länka ett reportage därifrån och jag törs inte ens prova här inne. Kan bli bannad. Står något om att man inte får göra si eller så med det man länkar, jag törs inte, rädd för saker jag också. Även om jag inte är rädd för så himla mycket. Ska fråga min granne i morgon hur man gör.
Men CNN har mycket bra material att ögna igenom vad gäller covid- 19. Tycker mer om att vara där än i svenska medier. Gillar tom Dansk och Norsk media bättre. Tysk också.
Intressant att se skillnad på journalistik, hur man talar om ämnet. Sett att i Sverige vill man gärna få svensken att både skämmas, vara tacksam och krypa ihop.Det kan inte jag.

Du letar upp den artikeln du vill se, sen när du har den framför dig så kopierar du länken och klistrar in den under ditt inlägg:
XXX här XXX
Sen trycker du på "Förhandsgranska inlägg" då ser du ditt inlägg precis som det kommer att se ut. Du kan även testa att klicka på din länk och se att den dyker upp som du vill ha den. Om du är nöjd med det så trycker du på "Skicka svar" om inte så scrollar du ner och ändrar det, trycker på "Förhandsgranska inlägg" igen, repeterar tills du är nöjd sen klickar du på "Skicka svar". Är du ff inte nöjd så klickar du på "Redigera inlägg" och repeterar! Detta var instruktionen för en pc, jag skriver inte så mycket på mobilen så vill du ha råd om det, fråga någon annan.

Vi ska inte böja våra nackar, det är slut med det. Det är vi FOLKET som betalar deras löner, de ska tjäna oss eller avgå!
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Du kommer kanske tro att jag skojar men......

När jag kände "vågen" gå ned i lungorna så började jag dricka te med 5-7 hela thai
chili som jag krossade och la i botten stort teglas. Man kände vågen vända.
Tvingades ta så mycket chili varje 2-3 timmar. i fyra dagar. Sedan mindre de sista 3 veckorna.
Gäller att de är hel chili, chiliflingor är för milda.

Det + 10gr askorbinsyra/dag när det var som värst. Tror helt seriöst att det
var det som räddade mig.
Har ju läst om att man ska dricka riktigt varmt, men inget som sagts av svenska läkare mm vad jag hört.
Läste även om någon här på Flashback som hade känt sig betydligt bättre i lungorna efter några dagar med riktigt varm dryck flera gånger per dag.
Har sagt åt mina föräldrar att också dricka det och hoppas det hjälper.
Man testar ju nästan vad som helst.
De med chili har ja inte hört nåt om tidigare. Bra om de funkade för sig.
Citera
2020-04-02, 01:39
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Hur länge lär variera.
Nedåt 10 dagars immunitet har jag sett. Kanske upp till max tre månader.

"14% reinfected"
https://www.caixinglobal.com/2020-02-26/14-of-recovered-covid-19-patients-in-guangdong-tested-positive-again-101520415.html

https://www.reuters.com/article/us-china-health-reinfection-explainer/explainer-coronavirus-reappears-in-discharged-patients-raising-questions-in-containment-fight-idUSKC N20M124

China has so far discharged 36,117 patients, according to data from the National Health Commission released on Friday, which represents almost 46% of the total cases on the Chinese mainland. If the 14% rate of reinfection is accurate and remains consistent, it could pose a wider health risk.

“I would say that it is less about if it is possible that re-infection can occur than how often it occurs,” Cheng said.

Jag läste artikeln du länkar till. Ingenstans står det att dom blivit återinfekterade av viruset. Bara att dom hade virus kvar i kroppen även efter att dom blivit släppta från sjukhus.

Du länkar även till över en månad gammal artikel. Och vinklar den till att passa din agenda.

Vet du hur genomskinlig din agenda blir när du gör så? Du är en av alla som sysslar med fear-mongering. Och det lyser genom, utav bara helvete.
Citera
2020-04-02, 01:39
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"När vänner träffas hälsar de på varandra med en kram, som vanligt"

Va? Jag har inte sett nån skaka hand ens, och då ser jag handskakningar dagligen på jobbet annars. Det har alla slutat med. Kramar på stan har jag inte heller sett på länge. Skum artikel.
Vad är det som är skumt? De skriver väl det de ser, sen att du inte sett det kan väl inte de rå för.
Du måste inse att det är många i vår omvärld som tycker att vi bär oss underligt åt.
Citera
2020-04-02, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Dom har ju sina krämpor men är relativt pigga ändå. De är liksom inga som gnäller för småsaker.
Kropparna är slut efter ett liv av hårt arbete osv men dom kör liksom bara på.

Jag har tjatat på dom i flera veckor att hålla sig hemma så mycket som möjligt.
Farsan har förstått allvaret från början och varit försiktig, speciellt då han var sjuk. Men morsan har inte tålamod att lyssna på allt och kör på. Men för ett par veckor sen verkade de som att även hon började förstå bättre och dom har mest varit isolerade hemma sista tiden. Bara gått någon promenad då och då när de varit fint väder... och så har dom handlat mat förstås. Jag sa att jag skulle handla åt dom och att dom skulle storhandla så att dom inte behöver göra de igen på ett tag. Nästa dag hade dom handlat själva, och som vanligt handlar dom bara för några dagar i taget.
"Vi använder handsprit" har dom sagt till sitt försvar när jag skällt på dom.
Frustrerade.
Och att nu höra att morsan har fått symtom känns jobbigt. Hoppas på förkylning men vi får se...

EDIT: Kanske fel tråd att bli personlig i.
Jag förstår precis vad du menar. Har själv (äldre och riktigt gamla) anhöriga och är i en liknande sits. Bara en tidsfråga tills de smittas 😔 hoppas att din mor "bara" är förkyld.
Citera
Medlem
Citat:
Dom har ju sina krämpor men är relativt pigga ändå. De är liksom inga som gnäller för småsaker.

Farsan har förstått allvaret från början och varit försiktig, speciellt då han var sjuk. Men morsan har inte tålamod att lyssna på allt och kör på.

Få i dem C, D vitamin och zink för att försöka hjälpa immunförsvaret åtminstone.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja det är ju perfekt för regeringen, för då kan inte offren dra dem inför rätta sen

Sorgligt men sant. Men offren har ju anhöriga, jag hoppas de inte glömmer detta svek!
Citera
2020-04-02, 01:41
Medlem
bartrams avatar
Citat:

Farsan har förstått allvaret från början och varit försiktig, speciellt då han var sjuk. Men morsan har inte tålamod att lyssna på allt och kör på. Men för ett par veckor sen verkade de som att även hon började förstå bättre och dom har mest varit isolerade hemma sista tiden. Bara gått någon promenad då och då när de varit fint väder... och så har dom handlat mat förstås. Jag sa att jag skulle handla åt dom och att dom skulle storhandla så att dom inte behöver göra de igen på ett tag. Nästa dag hade dom handlat själva, och som vanligt handlar dom bara för några dagar i taget.
"Vi använder handsprit" har dom sagt till sitt försvar när jag skällt på dom.
Frustrerade.
Och att nu höra att morsan har fått symtom känns jobbigt. Hoppas på förkylning men vi får se...

Det är ångestfyllt att behöva ängslas över den egna hälsan eller ekonomin. Att dessutom behöva oroa sig över äldre anhöriga gör det sjufalt värre. Vi får försöka stötta varann här! Jag hoppas att det kommer att gå bra för dina föräldrar!
Citera
2020-04-02, 01:41
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Kan coronakrisen bli så kostsam för Sverige att man får sätta stopp för den huvudlösa asylinvandringen tro?
Eller kommer det vansinnet att fortsätta till varje pris även efter detta, om det så försätter landet i konkurs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in