2020-04-02, 00:05
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så Tegnell ska frakta tvål till behövande ålderdomshem? Eller ska FHM göra det? Eller är det ålderdomshemmet själva som är problemet där det väl är problem?
Ja, skulle gärna se att Tegnell personligen levererar tvålen. Han får gärna ta hjälp av sina identitespolitiksvänner på FHM så gör de i varje fall nån nytta.
Uppenbart har hans svamlande om ”tvål och vatten” inte riktigt gått in hos ansvariga på äldreboendet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa på att det skulle kunna ligga latent i kropp..........?

"The virus also could be “biphasic”, meaning it lies dormant before creating new symptoms."
https://www.reuters.com/article/us-china-health-reinfection-explainer/explainer-coronavirus-reappears-in-discharged-patients-raising-questions-in-containment-fight-idUSKC N20M124

Det här är bara en av massor av artiklar.
Jag använder ett sökverktyg som heter Google.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Massvis med artiklar finns om mycket kort immunitet.
DÄR FAN får jag påståendet ifrån att immuniteten är kort.

Vet du vad Google är?
Kan du skriva in "corona short immunity"
Eller behöver jag komma och mata dig också?
Ingen vet hur länge man är immun mot SARS-CoV-2.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Äpplen och päron, dock. FHM har inget med vården att göra. Det är Socialstyrelsen på statlig nivå men ytterst regionerna.
Myndigheter som bollar den heta potatisen mellan sig. Löfven borde svara på dessa frågor och inte gömma sig via förinspelade tal till nationen och förinspelade intervjuer utan möjlighet till spontana och direkta frågor/följdfrågor. Sätt.honom i en öppen frågestund med folket så vi kan få riktiga svar eftersom journalisterna aldrig vågar ställa några svåra frågor.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Massvis med artiklar finns om mycket kort immunitet.
DÄR FAN får jag påståendet ifrån att immuniteten är kort.

Vet du vad Google är?
Kan du skriva in "corona short immunity"
Eller behöver jag komma och mata dig också?

Han kan lyssna på den koreanska läkaren som nästan var först att behandla covidpatienter och de erfarenheter han har av "immunitet" från covid19.

https://youtu.be/gAk7aX5hksU
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Ja- på ett sätt ska vi vara tacksamma att folk tar på sig den här sk flockimmuniteten och riskerar hälsa och liv för oss

Just det där snacket om "flockimmunitet" är ju helt sjuk!
Ska vi offra en del av vår befolkning på en så galen id'e.
Citera
2020-04-02, 00:06
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Källa?
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Stor+antibiotikaresistens+i+Italien
Citera
2020-04-02, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Jag ser det framför mig, när SVT gör en dokumentär om coronakrisen i sverige om 15 år.
Tegnell är en sliten man som förklarar att han gjorde fel bedömning under en oerhört pressad situation.
En nedbruten man som åldrats 30 år i det yttre och övertygelsen är totalt borta.

Om han inte själv stryker med, han har ju börjat harkla sig på senaste tid.

Garanterar att mikrofonerna reportrarna springer runt och stoppar i nyllet på folk är som en blöt svamp av coronavirus

Finns inte en chans att han överlever vårt postapokalyptiska samhälle som HAN enkom kommer att ha orsakat. Lynchningen kommer bli medeltida barbarisk.
Citera
2020-04-02, 00:07
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag har vallört växande i trädgården. Jag tror man kan hitta den förvildad, ibland växande vid gamla torp och gårdar. Det kanske funkar med andra inflammationshämmande växter också, finns ju några stycken.

Även lök å vitlök å blanda med mineralvatten botar lunginflammation
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Du tänker i form av sant/osannt.

Finns en viss "keep calm" agenda hos många staligt anställda "fundade" forskare.

Ex från din post :

"if" Corona "easily" could transmit as an aerosol, then"

Du kan samla hur många "uttalanden/påståenden" som helst. Dessa "intervjuer" är tycke/tolkningar, precis som mina egna tolkningar, vilka jag referrerar till studier för att förklara. Men mina tolkningar ÄR inte studier.

Läser man studierna anser jag bilden inte är klar utan däremot anmärkningsvärt diffus.

Det är lite den låsningen som många forskare tar en snabb utväg som i sin tur genererar huruvida insatser -vilka kan komma vara avgörande -tas eller inte tas.

Studier bevisar.

Folk som andas i täta miljöer utsätter varandra för smitta genom andning av partiklar via aerosol.

Sen kan du diskutera in finitum "tyckande eller tror".

Kom ihåg, det behövs bara EN eller några få, partiklar i systemet för att dessa ska ta fäste.

youtube klippet med koreanske infektionsläkaren genom att nämna utbrottet i den religiösa sammankomsten med 1000 personer där folk satt tätt 1-2 meter.

Inga var sjuk men alla blev det samtidigt.

Vad säger det om aerosol driven smitta.

Nuff said.

Den smittade personen i den religiösa sekten besökte flera olika mässor, sedan tog det lång stund för ledaren att i slutändan lämna ut några namn för att smittskyddet skulle kunna kontaktspåra. Klart att smittspridningen tog fart.

Som sagt länken säger att aerosolsmitta finns det risk för särskilt i vissa situationer inom vården, som med de flesta luftvägsvirus. Några viruspartiklar i luft har dock inte påvisats på avdelningar där Covid-19 patienter legat och om de skulle finnas är det inte ett starkt bidrag till smittspridning. R0 är inte 12-18 som mässling, utan 2-3.

That's it.
Citera
Medlem
Citat:
"The virus also could be “biphasic”, meaning it lies dormant before creating new symptoms."
https://www.reuters.com/article/us-china-health-reinfection-explainer/explainer-coronavirus-reappears-in-discharged-patients-raising-questions-in-containment-fight-idUSKC N20M124

Det här är bara en av massor av artiklar.
Jag använder ett sökverktyg som heter Google.
Ja. Det där är en löst hållen hypotes och inte alls något som är fastslaget.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Enligt siten C19 har antalet diagnosticerade fall ungefär fördubblats under senaste veckan i Sverige. Under samma tidsperiod har antalet dödsfall fyrdubblats. Har man redan slagit i kapacitetstaket och börjat sortera bort människor från IVA-behandling?

Der är ingen idé att se på antalet diagnostiserade fall när vi inte testar. Och det är ingen idé att testa heller.

Mycket bättre att testa antikroppar hos befolkningen. Och det pågår frenetiskt arbete av Karolinska och Sahlgrenska för att ta fram ett sånt test.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in