2020-04-02, 00:02
Medlem
exexexexs avatar
Jag ser det framför mig, när SVT gör en dokumentär om coronakrisen i sverige om 15 år.
Tegnell är en sliten man som förklarar att han gjorde fel bedömning under en oerhört pressad situation.
En nedbruten man som åldrats 30 år i det yttre och övertygelsen är totalt borta.

Om han inte själv stryker med, han har ju börjat harkla sig på senaste tid.

Garanterar att mikrofonerna reportrarna springer runt och stoppar i nyllet på folk är som en blöt svamp av coronavirus
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Ett spädbarn i Norge har testats positivt med Coronaviruset.

"Et spedbarn under tre måneder i Nordre Follo kommune har testet positivt på coronavirus (Covid-19)."

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/videos/194872

Och dessutom:
Troligen yngsta dödsoffret hittills av Coronaviruset, 7 veckor gammal:

https://www.nbcconnecticut.com/news/coronavirus/coronavirus-in-ct-gov-lamont-to-provide-update-on-states-coronavirus-response-tour-scsu-field-hospit al/2248534/

Varför rapporterar inte svensk media detta?
Eller någon media annan än NBCConnecticut?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Sjuksköterskan på bilden, https://gfx.omni.se/images/e28e1208-8174-4dcb-9e64-068aa1982b7a?w=1360
varför ska hon förbruka 2 masker?

Hon har en FFP3 mask med ventil på sig. Tror man sig vara sjuk själv, så måste man ha ett vanligt skydd på sig också för att inte smitta andra. Ventilen släpper ut din andningsluft rakt ut, ofiltrerat. Så inget konstigt med det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ingen har nämnt någon tid då immunitet skulle försvinna. Man vet inte hur länge man är immun...vad fan får du 3 månader ifrån?

Massvis med artiklar finns om mycket kort immunitet.
DÄR FAN får jag påståendet ifrån att immuniteten är kort.

Vet du vad Google är?
Kan du skriva in "corona short immunity"
Eller behöver jag komma och mata dig också?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Visst.
Man kanske får milda symptom. Första gången.

Men.
Dels får man bara immunitet i 3 månader. Snart dags att kasta dödstärningen igen.
Dels kan viruset lägga sig vilande i kroppen och bryta ut igen spontant, precis som Herpes.
Dels så kan du nästa gång få en mycket högre initial dos och är då chanslös.

Vid varje infektionstillfälle får du permanenta skador på lungor, njurar och centrala nervsystemet.
Chanserna blir sämre för varje infektion.

Jag är bra trött på folk som försöker "snacka ner" allvarligheten på den här skiten.

Källa på att det skulle kunna ligga latent i kropp..........?
Citera
2020-04-02, 00:03
Medlem
bartrams avatar
Enligt siten C19 har antalet diagnosticerade fall ungefär fördubblats under senaste veckan i Sverige. Under samma tidsperiod har antalet dödsfall fyrdubblats. Har man redan slagit i kapacitetstaket och börjat sortera bort människor från IVA-behandling?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Hm, jo, men den franska studie som hänvisas till i den där artikeln, den enda som gett positiva rslutat, är ju just bogus...
Därmed inte sagt att man inte ska testa allt som går och lite till givetvis.
I Kina testade man det mesta, även kortokoider vilket gjorde att patienter drabbades sv vävnadsskador, bl a på hjärtat.

Så det är inte alldeles säkert att det är bra att testa alla behandlingar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det kan ju vara en försvarsmekanism för att man är rädd för viruset. Eller så har man lyssnat för mycket på folkhälsomyndigheten som hela tiden förminskat virusets kraft.

Absolut.
Det är en försvarsmekanism.
Men vi behöver alla inse allvaret och komma över paniken för att minska effekterna av viruset.
Citera
2020-04-02, 00:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledsenpack
Mm, och den som tycker det här är löjligt kan fritt åka runt i hela Sverige och smitta folk. Tror du en frisk 20-åring bryr sig det minsta om corona som är en lätt förkylning. Jag var pch handlade idag och fick gå runt och undvika andra kunder som hostade rakt ut.

Folk är dummare och mer empatilösa än du tror. I såna här tider behövs tydliga förhållningsregler och förbud. Inte otydliga rekommendationer ingen vet hur dom ska tolkas eller behöver bry sig om.
Okej, du kanske har rätt. Själv har jag haft fullt så negativa erfarenheter, lyckligtvis. En annan metod än lagar och militärisk hållning är att ständigt påminna, uppmana och uppmuntra folk. Tänk bara på hur mångas inställning till återvinning och miljötänkande har förändrats. Hittade följande artikel om hur man får in folk på rätt spår:

https://blogs.scientificamerican.com/observations/to-flatten-the-covid-19-curve-target-the-subconscious/

To Flatten the COVID-19 Curve, Target the Subconscious

Getting people to comply with social distancing policies is basically an exercise in marketing
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det finns nu inget stopp på spridningen är att skydda sig.
Många kommer inte att bry sig och blir därmed snart smittade och kommer in i statistiken.

Är det evolution i praktiken vi beskådar nu?

Ja- på ett sätt ska vi vara tacksamma att folk tar på sig den här sk flockimmuniteten och riskerar hälsa och liv för oss
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Intressant.
Var kan man beställa vallörts rot eller har du plockat själv?
Hibiscus te dricker ja, sänker blodtrycket på mig.
Jag har vallört växande i trädgården. Jag tror man kan hitta den förvildad, ibland växande vid gamla torp och gårdar. Det kanske funkar med andra inflammationshämmande växter också, finns ju några stycken.
Citera
2020-04-02, 00:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej, det är inte det som är sagts. Det är bara en trådsanning och de går inte bort på flashback.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/mars/avstangning-av-friska-skolbarn-ingen-effektiv-atgard/
Tegnell har sagt att barn inte driver smittan och att de får milda, om några, symptom. Han har sagt att man inte smittar om man inte har symptom.

Naturligtvis är barn smittspridare, crazy spreaders som de italienska läkarna har sagt t om. Det är ju inte konstigt om människor blir förvirrade av sådana uttalanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in