2020-04-01, 23:49
Medlem
Pethuglins avatar
Det kan ju vara en försvarsmekanism för att man är rädd för viruset. Eller så har man lyssnat för mycket på folkhälsomyndigheten som hela tiden förminskat virusets kraft.

Citat:
Ursprungligen postat av johej
Visst.
Man kanske får milda symptom. Första gången.

Men.
Dels får man bara immunitet i 3 månader. Snart dags att kasta dödstärningen igen.
Dels kan viruset lägga sig vilande i kroppen och bryta ut igen spontant, precis som Herpes.
Dels så kan du nästa gång få en mycket högre initial dos och är då chanslös.

Vid varje infektionstillfälle får du permanenta skador på lungor, njurar och centrala nervsystemet.
Chanserna blir sämre för varje infektion.

Jag är bra trött på folk som försöker "snacka ner" allvarligheten på den här skiten.
Citera
2020-04-01, 23:50
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Svårt att läsa inlägg om man skickar i samma minut

Det var inte så jag menade. Jag orkade inte skriva om samma sak så jag bad användaren kolla inlägget bara. Smidigt va. Istället för att repetera.

Off topic, ja.
Citera
2020-04-01, 23:51
Medlem
Askregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Eld ska ju kunna döda virus enligt en snabb sökning på Google

Om viruset nu e i luften å runt oss

Å vi eldar så dör ju en viss procent av viruset

Sen fortsätter man så i omgångar
Tillslut så finns det så lite virus att ingen kommer bli såpass sjuk att dö

Svårt att få alla i världen tända en fackla samtidigt men någon får väl ge en order

Alla skulle kunna gå ut samtidigt med en fackla i handen å veva

Lol, det kommer ju inte ha nån effekt på "virusfabrikerna", dvs de som är infekterade där det produceras en massa kloner av viruset. Och effekten kommer ju enbart vara inom väldigt närområde till elden. Dessutom kan jag tänka mig att aerosoldroppar med viruset säkert kan flytta på sig utåt från eldkällan pga luftströmmar då luften värms upp. Funkar nog inte särskilt bra. Fast antar att du skämtar. :P
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
De som stämde Ischgl gjorde det ju uppenbarligen för att de inte informerat turister om att det fanns smitta på orten.

Att alla ska stämma sin egen regering så fort det blir en pandemi blir konstigt.

Ok, jag säger inte att "alla" skall stämma sin egen stat. Om man bor i en stat där man kan konstatera att staten har utfört alla nödvändiga åtgärder för att skydda befolkningen från en farlig pandemi, så lär det väl inte finnas skäl. Vad som är nödvändiga åtgärder kan ju diskuteras men hel eller delvis karantän/lockdown är ju väldigt vanliga åtgärder just nu runtom i världen. Som Sverige har avstått från att vidta. Trots ökande dödstal i Sverige.

För anhöriga som förlorar någon i Corona i ett land som Sverige som väljer en låt-gå-vi-får-se-vad-som händer-attityd, så anser jag att dessa anhöriga då bör ha rätt till att stämma den egna staten, för att utreda om de verkligen gjort vad de kan, för att skydda sina medborgare. Jag anser att staten har skyldighet att erbjuda basic skydd mot sina medborgare vid krig och pandemier och dylika situationer. (Bl.a. därför ställer jag upp och betalar skatt). Det är min åsikt i detta. Andra får tycka annorlunda.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Dax kanske att damma av de gamla ugnarna från 40-talets Tyskland nu så man hinner med i Sverige eftersom de hade en kapacitet som är 15 gånger högre än dagens? Så behöver de inte hyra in de som användes i Kina.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Fattar inget av Amerikas presskonferens just nu.

Dom snackar bara om droger. Dom ska sätta in massor av krigsskepp i södra haven för att stoppa narkotikan.
Jepp, de kommer intervenera i norra Sydamerika. Använder knarket som förevändning. Lättare fiende - en seger är alltid en seger - behövs så väl nu när man förlorar slaget mot C-19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morra-DI-2
Vi vet jo ikke engang om folk blir immune, DVS - hvor lenge de blir immune. For mange andre corona-virus så er folk bare immune i 6 måneder. Så når vi da har tusenvis av smittede, så kan dere være på runde nummer 2. Det er ingen som har slått fast at man blir immune av dette for lang tid.

Kina mener at 10 % av de som ble sluppet ut av sykehus ble smittet igjen. Ingen forskere har funnet ut om man faktisk blir immun for evig tid. Du må gjerne rette meg her og si fra om jeg har feil, men spørsmålet om immunitet- er vel en av grunnene til at vi ikke slipper dette løs- enda.
Japp, efter Sverige-experimentet så vet vi...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det var inte så jag menade. Jag orkade inte skriva om samma sak så jag bad användaren kolla inlägget bara. Smidigt va. Istället för att repetera.

Off topic, ja.
Okej jag fattar😎
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morra-DI-2
Vi vet jo ikke engang om folk blir immune, DVS - hvor lenge de blir immune. For mange andre corona-virus så er folk bare immune i 6 måneder. Så når vi da har tusenvis av smittede, så kan dere være på runde nummer 2. Det er ingen som har slått fast at man blir immune av dette for lang tid.

Kina mener at 10 % av de som ble sluppet ut av sykehus ble smittet igjen. Ingen forskere har funnet ut om man faktisk blir immun for evig tid. Du må gjerne rette meg her og si fra om jeg har feil, men spørsmålet om immunitet- er vel en av grunnene til at vi ikke slipper dette løs- enda.

Tror inte heller att man blir immun för evigt, men troligen är man immun eller nästan immun något år, tills det kommer ett vaccin. Fast i värsta fall är man bara immun i kanske tre månader, och då ökar risken för en andra våg i höst.
Att ha stängt tills det kommer ett vaccin är inte möjligt, så Norge kommer antingen bli tvungna att öppna upp förr eller senare, eller så räknar de med att deras strategi också ger flockimmunitet ett par veckor senare än Sverige, men att den plattare kurvan kommer göra det lättare för vården, och därmed färre döda. Rätt eller fel? I nuläget är det ingen som vet.
Citera
2020-04-01, 23:52
Medlem
sannes avatar
En helt PK om corona - som handlar mest om maffia och knarkkrig i mexikanska golfen.

Smugglarna har några rutter där som de tänker använda, men USA kommer slå tillbaka hårt emot de som försöker smuggla droger.

https://www.youtube.com/watch?v=TR4BCJbGLqw

Vad händer, varför pratar Trump bara om droger idag, och fake news såklart?
Citera
2020-04-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Sådana siffror är ju högst beroende av hur många av de som dör av COVID-19 som registreras som döda i COVID-19 oxå, vilket i sin tur är beroende av hur många man testar och hur mycket sjukhusplatser som finns. I Sverige har vi sämre kapacitet både att testa och behandla folk på sjukhus, alla de som dör otestade i hemmen och på vårdboenden kommer inte med i våran statistik, vilket de kanske gör i tyskland efterssom de gärna testar alla misstänkta fall både en och två gånger. 500 000 tester i veckan gör de nu, jämfört med våra knappt 10k.

Det finns flera exempel på folk som dött här men inte kommit med redan.

https://samnytt.se/folkhalsomyndighetens-statistik-ifragasatts-visar-inte-alla-doda/

Våra siffror är i verkligheten sannolikt mycket högre än Tysklands.

Det är spekulation, men det kommer att kunna mätas snart i överdödlighetsiffror.

https://www.euromomo.eu
Citera
2020-04-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Jepp, de kommer intervenera i norra Sydamerika. Använder knarket som förevändning. Lättare fiende - en seger är alltid en seger - behövs så väl nu när man förlorar slaget mot C-19

Invadera Venezuela och sno deras olja menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in