2020-04-01, 23:37
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
"The virus doesn't move, people move it. We stop moving, the virus stop moving, the virus dies. It's that simple"

Vad är problemet?
Vi får sitta inne och leva på billiga konserver ett par månader sen är det här över.
Varför dra ut på det som vi gör nu? Tycker folk på fullaste allvar att så vi lever nu är hållbart ett år framöver? Fattar ni inte att det är ÄNNU värre för ekonomin än en fullständig lockdown i två månader.

Det ligger mycket i vad du säger, men alla kan inte sitta hemma och vänta ut viruset.

Samtidigt tycks det finnas en majoritet som kör på som vanligt av olika anledningar.

Person så tar jag detta på största allvar och förväntar mig det värsta men hoppas på det bästa.
Senast redigerad av Vasteras 2020-04-01 kl. 23:42.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vill inte vara påstridig. Men det är en fantasihantering av en smitta som denna.
Dödstal och sjukdomstal bland vårdpersonal berättar historien om fel utr.
och inkompetens. Då jag gjorde lumpen under kalla kriget med en del extra NBC utbildning,
Så vet jag ej om jag skall skratta el. gråta åt hur vårdpersonalen beter sig.
Under kalla kriget fick militär träning i sanering av NBC. För mig är det en självklarhet.

Jag vet, också gjort det där, inget nytt.

Just därför vet både du och jag att det inte är världens baggis att garantera sig skydd med ett andningsskydd om man saknar utbildning, förståelse och övning, bra då var den frågan avdömd.

Vi kan med den insikten dra slutsatsen att dödstal och smittade bland vårdpersonal inte automatiskt kan härledas till avsaknad av adekvat utrustning och skydd, då vi vet att brister i handhavande och säkra rutiner, många gånger beroende på okunskap, övning, stress och slarv är en minst lika trolig orsak till att man smittas.
Citera
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Spännande teori, kan du utveckla?

Eld ska ju kunna döda virus enligt en snabb sökning på Google

Om viruset nu e i luften å runt oss

Å vi eldar så dör ju en viss procent av viruset

Sen fortsätter man så i omgångar
Tillslut så finns det så lite virus att ingen kommer bli såpass sjuk att dö

Svårt att få alla i världen tända en fackla samtidigt men någon får väl ge en order

Alla skulle kunna gå ut samtidigt med en fackla i handen å veva
Citera
2020-04-01, 23:38
Medlem
Haloumis avatar
Trump inleder med att säga att man nu sätter in extra resurser för att stoppa narkotika. What? Dom ska bekämpa drog-karteller.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
länk tack!
https://www.youtube.com/watch?v=TR4BCJbGLqw
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://fotbolldirekt.se/2020/04/01/vandningen-cuper-och-traningsmatcher-kan-spelas

Är det barn som driver Folkhälsomyndigheten? Det där med tydlig och klar kommunikation verkar i varje fall inte vara myndighetens grej.

Ja, snacka om dubbla budskap. Jag får mindre och mindre förtroende för hur FHM och MSB sköter Corona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Se där. Lämpligt att stämma Italien också då.

Antagligen därför Skistar stänger?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
länk tack!

Öppna Youtube.
Sök på Trump live.

Done.
Citera
Medlem
Citat:
länk tack!

CNN
Citera
2020-04-01, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Intressant perspektiv. Jag tror, observera tror, inte att det finns någon möjlighet att utkräva ansvar från ett land för att en pandemi har uppkommit, (eller spridits vidare ifrån) det landet, såvida det inte är en tydligt avsiktlig spridning etc. (Typ biologisk krigföring).

Däremot att utkräva ansvar från sin regering/sin egen stat, kring hur man skyddar sin befolkning när man vet att smittan är på ingång etc, där hoppas jag att det ev. finns en möjlighet. Men man får se tiden an med den biten antar jag.
De som stämde Ischgl gjorde det ju uppenbarligen för att de inte informerat turister om att det fanns smitta på orten.

Att alla ska stämma sin egen regering så fort det blir en pandemi blir konstigt.
Citera
Medlem
Dette er coronaofrene i Norge:

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Disclaimer :

Gör den inte mindre sann för det.
Citera