2020-04-01, 23:20
Medlem
Gammaray68s avatar
[quote=nitlip|71005164]
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
En sak som jag inte fattar är att du börjar snacka om att jag är rädd för att dö, varför då ? För att håna mig?

Absolut inte, men nu har du redan taget ett skritt vidare med denna frågan. Du kanske är på väg ur förnekelsen, för din skuld så hoppas jag på det. Må best.
Citera
Medlem
"(1. april-20) På en pressekonferanse tirsdag fikk Helsedirektoratet spørsmål om dødstallene i Sverige, om hvorfor de er vesentligere høyere enn i Norge, til tross for at andelen intensivpasienter er rimelig lik.

- En god del av våre intensivpasienter har vært mennesker som har vært i Mellom-Europa. Relativt unge og friske mennesker med en god prognose. Men jeg kjenner ikke godt nok til forskjellene i landene til å si noe om dette, sa helsedirektør Bjørn Guldvog.

Han sier at dette er noe som vil evalueres i ettertid, men understreker at han mener helsetjenestene i begge land er veldig gode."
https://www.dagbladet.no/nyheter/tegnell-derfor-har-flere-dodd-i-sverige/72322774
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det första fallet där en person från en ursprungsbefolkning i Amazonas har smittats av corona har bekräftats, uppger brasilianska myndigheter för Reuters.

Den 19-åriga kvinnan från Kokama-folket arbetade med sjukvård och hade besökt flera byar längs en flod innan hon kände symptom.

Nu ökar oron för att smittan ska spridas bland isolerade urfolk, något som kan ha katastrofala följde

Har du en länk så man kan läsa om det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
De pratar om en hypotetisk flockimmunitet. Hela artikeln är en hypotes.
Hur förklarar du då kurvan? Dödsfallen per dag störtdök igen efter peaken. Det tyder rimligtvis på att smittspridningen stannade av tvärt redan 2-3 veckor innan dess, dvs innan karantänen infördes.
Citera
2020-04-01, 23:21
Medlem
Kakap0s avatar
Varför försvarar Tegnell hela tiden våran situation och säger att allt är lugnt och läget är under kontroll ?

Varenda jävla intervju så använder han följande ord och meningar:
- andra länder
- jobbigt men
- klarar det här bra
- fin kurva
- ja men
- men
- se på andra
- kontroll
- lugnt
Citera
2020-04-01, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag tror och hoppas att svenska folket inte glömmer ett sådant här svek, och att det blir rättsliga efterspel för alla i ansvariga positioner... Jag har inte tillräckliga juridiska kunskaper i det men anhöriga som förlorat sina nära och kära bör rimligtvis kunna söka juridisk rådgivning för sina möjligheter att utkräva ansvar. Kanske bildas anhöriggrupper framöver, som kan stötta varann i en sådan fråga. T.ex. vad gäller vårdpersonal som riskerar livet utan skyddsutrustning etc.

Det bör rimligtvis inte spela någon roll ifall det är en individ eller en arbetsgivare eller en stat, som utsätter en för livsfara, det bör finnas möjlighet till upprättelse i vilket fall. Sådana händelser skulle ju ev. kunna rubriceras som "vållande till annans död", "framkallande av fara för annan", etc.

Notera att jag säger bör, och att jag hoppas på att det är möjligt, då jag inte vet vilka möjligheter som finns just när det är staten som sätter folk i fara. Kanske finns någon jurist här inne som vet bättre i frågan.
Vore väl lämpligt om anhöriga världen runt gick ihop och stämde Kina då, istället för att alla ska processa mot sina nationella myndigheter för att deras anhöriga gått bort i en smitta som spreds från Kina.

Anhöriga i Europa kan ju stämma Italien om de vill i o m att det var Italien som spred smittan till resten av Europa.
Citera
2020-04-01, 23:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Diskussionen rörde sjukvårdspersonal. När de lämmnar röd zon så måste virusen de har på
hela kroppen deaktiveras. Därav måste de helkroppssprejas. Helkroppssanering.
Därav att kortärmat ej fungerar. Stark klorin är det som gäller. Deaktiveringen måste gå snabbt.

Annars så blir det sjuk vårdpersonal som kina, italien och spanien.

I vissa situationer kan långärmad skyddsklädsel vara motiverad, dock inte i alla situationer.

Vid till exempel aerosolframkallande verksamhet och där det råder stor risk för droppsmitta är det motiverat, annars inte, således måste inte alla inom vård och omsorg ha långärmat alltid.

Att gå in i ett rum och ställa en bricka med mat bredvid patienten är knappast en sådan situation.

Dock bör man alltid tvätta händer och armar innan man lämnar rummet.
Citera
2020-04-01, 23:22
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vad länkar du till, Björn Olsen?
Han gjorde samma fel som mig. Litade en kort sväng på sionistmedia. Händer nog aldrig för mig igen. Trodde de skulle vara transparenta i detta med tanke på hur svårt det slår mot äldre men de bevisar än en gång var de står någonstans.
Citera
2020-04-01, 23:23
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Finland, 17 avlidit
Danmark, 104
Norge 39
Sverige, 259 (platz.se kl 23.00)

Jag hoppas innerligt att vår strategi fungerar. Dock oroande siffror.
Stockholm drar verkligen iväg i antal smittade fall. Borde inte Göteborg också ligga mycket högt. Gör de annorlunda där? Vad beror den enorma skillnaden på?

Enligt Tegnell beror det på att göteborgare hade sitt lov en vecka tidigare. Om han får rätt i EN sak så hoppas jag på detta. Med tanke att det är vår näst största stad. Jobbigt läge om gbg och sthlm blir lika hårt ansatt.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2020-04-01 kl. 23:27.
Citera
2020-04-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Risken är väl att man gör det innan den här virusskiten är över.
Det är stor NÅD att bli kallad av Herren och den tiden brukar inte vara länge. Sen glider man tillbaka in i sitt förhärdelse tillstånd. Inte bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Som sagt jag skulle vänta lite innan jag applåderar eller buar. Jag har levt med militära ledare så har de en förmåga att vara bra i början, om de inte är korrupta, men även de blir det ganska fort. Vi får väl först se vad som händer med pandemin i Brasilien. Det blir inte lätt för någon regering i världen. Lyckas han med så kommer han sitta kvar länge: Om han misslyckas så ryker han.
När wuhan bröt ut så dagen efter stoppade han ett par brasilianare i wuhan som bad att få komma tillbaka till Brasilien så där satte han ribban. 203 dödsfall än så länge i hela landet så det ser lovande ut. Många delar av landet sitter i karantän sedan ett par veckor och den förlängdes precis med en vecka. Ingen jobbar och alla affärer är stängda. Imternationellt flyg stängt sedan en tid tillbaka.
Citera
Medlem
freeriderXIIs avatar
I Österrike kommer det bli obligatoriskt att bära munskydd eller mask vid besök på mataffärer och de kommer även delas ut där.

Citat:
The masks are below medical quality, but Kurz said the new mandate will hopefully help slow down the rate of infection.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in