2020-04-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Precis, bort med alla lagar. Vi "svenska folket" kan ju hantera allt själva.

-Jag vet att jag har mördat sju personer men jag tänker inte göra om det.

-Okejrå, du är fri men lova att inte åka runt i hela Sverige om du är sjuk under påsk.

-Beror på vad det blir för väder.

-Kanoners hörru!
Citera
Medlem
Titta på ”Utrikesbyrån” handlade om Iran den här gången och hur de har hanterat coronan.
Finns på svt-play
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Sverige 17 dagar efter att vi har minst ett dödsfall varje dag: 239 dödsfall.

Italien räknat på samma sätt låg på den nivån först efter 15 dagar. Likaså England. I USA tog det 20 dagar, i Frankrike runt en månad.

Men visst, Sveriges kurvor var ju flacka första veckorna. Precis som varendaste land i världen som har gått helt åt helvete! Det har därför sagt absolut nada fram till senaste veckan, nu när vi har kommit till den punkten som man måste avvakta på för att VETA om vi går en annan väg eller inte.

Ni som fortfarande pratar om att allt är lugnt har fortfarande ingen som helst aning baserat på senaste veckorna. Ni kan nämligen omöjligt veta vad senaste veckans rekordmånga smittade fall betyder just för att det tar i snitt åtta dagar innan svårt sjuka behöver intensivvård! (Källa: Folkhälsomyndigheten).

Eventuella konsekvenser av dagens rekord på 500+ smittade ser vi då alltså först om i snitt ytterligare åtta dagar, kanske framåt nästa vecka/nästa helg...

Jag vet inte heller till 100 % vad det resulterar i antal intensivårdsfall eller dödsfall. Men det rimliga när något ökar väldigt kraftigt och fler och fler dör är att inte chansa! Chansa på att det betyder raka motsatsen. Motsatsen till vad fler smittade har resulterat i hittills...

Resultatet av att 1/3 av äldreboenden i Sthlm har fått in covid19 kommer slå extremt hårt. Plus att man gör ett corona-center i samma hus som ett äldreboende i GBG(tror jag).

Vad är det för sneknullad jävel som beslutat att det är en lämplig plats?!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Varför pratar alla om flockimmunitet när det är bevisat att det inte hjälper?

Börjar du nu igen? Det finns inget i den videon som bevisar att man inte blir immun. Tvärtom. Han pratar t om att ge blodplasma från tillfrisknade och ge till sjuka för att överföra antikroppar 33 minuter in i videon.

Håll nu käften.
Citera
Medlem
Citat:
Precis, bort med alla lagar. Vi "svenska folket" kan ju hantera allt själva.

Ja, det borde ju räcka att rekommendera folk att inte stjäla, köra för fort eller skattefuska samt vädja till alla att inte mörda, våldta eller misshandla varandra. Vi rekommenderar alla företag att betala ut löner och tycker att alla anställda borde gå till jobbet...
Citera
2020-04-01, 23:06
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Bara snabbt angående andelen som kräver intensivvård.

Tyskland testar otroligt bra! Därför ser deras dödsstatistik bra ut också.

Men kolla då på följande:
Active cases / Critical cases
58,170 3,408

Det är 6% det.

Så i skrivande stund är det 6% som behöver intensivvård i Tyskland. Och de testar riktigt ordentligt många. 500.000 tester om dagen. Blir nog inte något enormt mörkertal där.

Men även 6, eller 5% är ju många som skall tas hand om.

Samma siffra för hela världen hamnar på 5%.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

OBS, man kanske bör tillägga att det finns även ett mörkertal på critical cases sidan, så inte alla dessa registreras. Det innebär att man får väga det mot mörkertalet på antal smittade.
Citera
Medlem
Gontars avatar
För att anknyta till rubriken på denna tråd så vore det på sin plats att övriga världen tillrättavisar Kina för deras otyg att gång på gång genom sin matkultur få fram virus som smittar mellan människor.
Sluta använda Kina som världens fabrik och frys dem ute från världsgemenskapen tills de kommer på bättre tankar än att äta infekterade djur.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Nej det behövs starkare också..
Nej faktiskt inte, inte om man tvättar med tvål och vatten i 20 sekunder. Handsprit rekommenderas när man inte har tillgång till tvål och vatten.
Citera
2020-04-01, 23:07
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Börjar du nu igen? Det finns inget i den videon som bevisar att man inte blir immun. Tvärtom. Han säger t om att ge blodplasma från tillfrisknade och ge till sjuka för att överföra antikroppar 33 minuter in i videon.

Håll nu käften.

Sinnesslö much?
Vet du vad. Ge mig en källa.
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Var glad att du inte bor i typ Angola där ladorna faktiskt bokstavligt talat är tomma.

Så länge krisen inte pågår i flera år har vi tillräckligt med cash för att mildra effekterna rejält.
Vi kan låna upp många många miljarder under flera år till en ny skön rejäl statsskuld utan att någon skulle lyfta märkbart på ögonbrynen utan snarare bara konstatera att vi återgått till den sortens politik.
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Relevanta siffror för vad.
Dödlighet efter att ha hamnat i respirator fördelat på tillverkare av sagda apparat.
Citera
Medlem
Folkhälsomyndigheten, Löfven och regeringen är ansvariga för att tusentals människors kommer dö.

Det är mycket tydligt att de styrande i Sverige har som plan att de gamla och sjuka ska offras.
De styrande i Sverige hade med rätt åtgärder och förbud kunnat minska smittspridningen i Sverige och därmed räddat tusentals människors liv. Jag kommer aldrig förlåta de styrande i Sverige.
Jag har i hela mitt liv arbetat och betalat skatt i Sverige och alltid röstat på socialdemokraterna och de har min far som bor på äldreboende också alltid gjort. Nu offrar de styrande i Sverige de äldre och sjuka som kommer få ligga döende utan att deras nära och kära kan finnas där för dem och utan att de ska kunna få en värdig begravning pga. coronasmittan.

Det är skrämmande att de styrande i Sverige är så kalla att de offrar tusentals människor, som hade överlevt om Tegnell och Löfven och deras medarbetare hade infört åtgärder och tagit sitt ansvar.

Om jag överlever detta, kommer jag aldrig mer rösta på Löfvens oansvariga parti, eller på de partier som vill ha massinvandringar i Sverige.
Då de styrande nu offrar tusentals liv bla. de äldre och sjuka människor som har arbetat och byggt upp Sverige, förutsätter jag att de styrande slutar ta in invandrare och bygger upp Sverige igen.

Se på Finland, de ger deras invånare trygghet. Finland har inte haft massinvandringar och de har stora beredskapslager och bra sjukvård, där de kan ge bra bra vård till alla invånare som behöver vård.

Redovisar de styrande i Sverige endast de som avlider i corona på sjukhusen?

Det är och kommer att vara oerhört många i Sverige som kommer avlida på äldreboenden och i sina hem pga. corona. Kommer dessa dödsfall finnas registrerat i deras redovisningar, tabeller och kurvor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Fast att det saknas tvål är ju löjligt, tvål är inte en bristvara, det handlar väl bara om dåligt ledarskap på det specifika boendet. Om man jobbar på ett ställe och man vet att det saknas tvål, då tar man med sig en egen tvål, om inte endast för att skydda sig själv.

Om folk börjar ta med sig egen tvål för att det fattas på avdelningarna måste ju vara kommunernas önskedröm!I d i o t i värsta jag hört!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in