2020-04-01, 22:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Man börjar väldigt tydligt nu se att olika parter börjar skylla på varandra:
- Anders Tegnell skyller på regeringen i TV4
- Statsministern gömmer sig bakom FHM i Aktuellt
- KD-killen som är äldreboendechef i Stockholm skyller på vårdpersonalen
- Sjuvårdsledningen i Stockholm skyller på läkare och sjuksköterskor

Ett säkert recept för en ganska stor kollaps inom kort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Säg den politiker som inte går till val på att ett lands ekonomi ska blomstra? Jag har aldrig hört en politiker säga jag hoppas att går sådär.
Skillnaden är att uppfyller du inte det du gick till val på så blir du högst troligt avsatt. Löfvén har lovat guld och gröna skogar i många år nu men inget blir gjort ändå får han sitta kvar. Dumskallarna fortsätter ändå ge han röster. Bara i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Så när FHM ändrar och folk följt deras sida då blir det en trådsanning för att FHM ändrat sig.
Bättre kan du.

Kan vaddå, var står det att barn inte kan smitta på hemsidan? Detta har diskuterats tidigare, och har fortfarande inte fått något svar på det.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Jag hänger absolut inte med. Du får nog utveckla dig lite där. Troll. Ni är lättare än vad ni tror.

Då går vi tillbaks i tiden;

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi pratar om CoV-2, ett virus, så visa gärna att detta virus smittar olika beroende på om det finns på en tvättad arm eller ett långärmat plagg.

Citat:
Du;
Det är enklare att byta kläder än behöva tvätta sig grundligt.

Jag har argumenterat för att det kan vara bättre att tvätta nakna armar med tvål och vatten innan man lämnar patientens rum, eller mellan två patienter i samma rum, än att lämna ett patientrum med eventuellt kontaminerade kläder eller vårda mer än en patient i samma rum och med samma långärmade plagg.

Ditt argument är ett påstående, att det är lättare att byta om än att tvätta armarna, jag köper inte argumentet, visa på vilket vis det är lättare att byta om än att tvätta armarna.
Citera
2020-04-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Nackskott på dem som låter detta ske ja: Löfven, Corona Bob, johan carlsson m. fl. Man kan inte straffa folk för att de trotsar "rekommendationer" eller inte följer råd. Man straffar folk för att de bryter mot lagen.

Mm, regeringen tycker det funkar så himla bra med eget ansvar och sunt förnuft. Varför har vi då så jävla mycket lagar och regler i övrigt? Kan vi inte bara slopa hela rättsystemet och lita på att 10 miljoner människor sköter sig snyggt? Lär fungera lika bra som "försöket" att minska den här smittspridningen.
Citera
Medlem
Kakap0s avatar
Jag satte upp stora runda klistermärken på golvet vid kassan och utmed där kön alltid är så alla kan stå 2 meter ifrån varandra.

Var 2 tjejer och 2 killar som stod som sardiner bredvid varandra i kassan så jag bad dem vänligen hålla ett bättre avstånd där jag markerat ut på golvet väldigt tydligt.

Såhär gick konversationen efter det:

" Ungdoms tjejen: - Men vafan är ni rädda för att få corona eller?!?!?
Jag: - Rädd om mina kunder...
Ungdoms tjejen: - Ett paket LM menthol, men du, jag tar paketet själv så behöver du inte vara så jävla rädd för att bli smittad!!
Jag: ..... tack tack ha en bra dag! "

Skulle jag ha bett ungdomstjejen om ursäkt, fattar inte vad jag gjorde för fel riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jag tror han utgår från första fallet.

Hehe..da så.

Dere hadde 1 - ett - tilfelle 4 februar. Deretter ingen før 26 februar. Da fikk vi også vårt første tilfelle.

Så han mener altså at det ene tilfellet gjør at vi i Norge ligger 3 uker bak. Morsom fyr han der Tegnell.
Citera
2020-04-01, 22:45
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja, men länka just den källan som förespråkar "antibiotika-cocktails" i ett tidigt skede då tack. För det måste vara bogus. Antibiotika används om du får en bakteriell inflammation, i detta fall lunginflammation. Har noll effekt annars.
Jag läser massor med seriös forskning i ämnet kan jag lova dig. Och det finns mycket hittepå där ute som låtsas vara det också.
Inte direkt om en cocktail, men just detta antibioticum sägs även ha antivirala egenskaper:

Azithromycin is also thought to have antiviral and anti-inflammatory activity and may work synergistically with other antiviral treatments. In in vitro laboratory studies azithromycin has demonstrated antiviral activity against Zika virus and against rhinoviruses, which cause the common cold.

https://www.drugs.com/medical-answers/antibiotics-kill-coronavirus-3534867/
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Testa att tvätta dina armar 30/dag med 0.5% klorin så får du se.........

Det är du som blandar i klorin, jag pratar om tvål och vatten.

Ingen tvättar sig i klorin såvitt jag känner till, inte ens inför ett kirurgiskt ingrepp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Uppenbarligen är det sant att just detta "är sagt" från officiellt håll (att barn inte smittar).

Uppenbarligen är det inte det som FHM säger på hemsidan.
Citera
Medlem
Hallå.
Någon som har länken till Socialstyrelsen, där man beskriver hur det ska prioriteras i intensivvården då belastningen blir för stor och hur man måste prioritera bort de äldre. Såg länken igår men hittar den inte nu.
Tack.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormormaja
Får Sverige någon hjälp från Finland?

Sverige hjälpte Finland oerhört mycket under kriget och det är väldigt många finska invandrare som bor i Sverige.
Det skulle vara mycket bra om Finland nu kunde hjälpa Sverige.
Detta kommer inte vara över på många veckor än (läs: månader!).
Det är nog mera realistiskt att hoppa på hjälp om en månad eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in