2020-04-01, 22:15
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Tror ni att folk kommer resa i sommar? Har detta blåst över tills dess tror ni? Jag brukar sommarjobba på en flygplats och om inte resandet kommer igång kommer jag inte få några timmar, vilket skulle innebära katastrof för mig...

Börja leta efter annat sommarjobb. Begravningsbyrå som förslag.
Citera
2020-04-01, 22:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTiger1967
Heldigvis en nedgang på antall døde i Norge i dag etter stigning de siste dagene ;

29 mars 4
30 mars 6
31 mars 7
1 april 5

Håper vi kan klare å holde det på under 10 pr dag fremover slik at vi kan åpne opp samfunnet igjen over påske.

Tror att det "flammar upp igen", om man öppnar upp direkt efter påske. Måste vänta längre..

Sen är frågan : har folket tålamod och förståelse för detta ?

Om Sveriges dystra prognoser håller i sig, kan förståelsen öka.
Citera
Medlem
Lägger in källorna

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Står i tidningen att en på migrationsverkets förvar ligger på intensiven. Person ska uppenbarligen utvisas eftersom den satt i förvar. Varför ska han få iva plats när svenskar blir utan? En 73 årig man blev nekad och en annan dog enligt tidningen för att det inte fanns plats på Iva.

Källa

https://www.svd.se/upplopp-pa-forvar-och-fangelser--flera-isolerade

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9v4z2q/sjukskoterska-vi-har-redan-katastrofsjukvard
Citera
Medlem
Bouchets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Såg Stefan Löfven på SVT aktuellt, han sa att dom påbörjat en utredning om varför Sverige inte hade nåt större beredskapslager, påbörjat en utredning?
Och den fylltratten har fått 18% ökat förtroende hos svenska folket under pågående kris, är folk helt tappade?

Klart som fan att det måste utredas. Regionerna har ansvar att hålla sina egna lager. Oavsett vad vi hade för beredskap förr så är det så det ser ut idag. Trodde aldrig att jag skulle försvara svetsaren men det är inte hans fel helt och hållet.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Sök själv på flutrackers.com. Om jag hinner ska jag hjälpa dig.

Hittar inget sånt när jag söker på antibiotics iaf. Tror du missuppfattat eller stött på nån icke-trovärdig "forskning". Antibiotika har givetvis noll effekt på covid-19.
Citera
2020-04-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Sen helt galet att det är så tyst om hur det går i våra förorter....vad händer

Ja helt riktigt, det verkar ha blivit lite för känsligt för hot stuff att ta upp. För övrigt såg jag idag på platz.se corona ett diagram över hur dödligheten ökar under 7-dagarsperioder och det har då dom sista dagarna ökat från 19 till 23 och idag till 28 döda (per 7-dagarsperiod) Det är inte Italiens utveckling men ändå skrämmande.
Jag rekommenderar alla att titta på detta liggande diagram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Står inget som du påstår i den.

Lägger in texten
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Orkar du inte leta?

Mer än 80 % av de personer som drabbas av COVID-19 upplever milda symtom. De vanligaste symtomen på COVID-19 är feber, torrhosta, trötthet, slem när man hostar, andnöd, halsont, huvudvärk, muskelsmärta och frossa. Bara 2–10 % av patienterna med COVID-19 upplever besvär med mage och tarm som diarré, magsmärtor och kräkningar. Rinnande näsa är inte ett symtom på COVID-19. De personer som upplever svårare besvär och de som hittills har avlidit till följd av COVID-19 är normalt över 60 år gamla och komorbiditet, det vill säga närvaron av en eller flera andra sjukdomar förutom COVID-19, förekommer bland dessa personer.

https://www.greatlife.se/artiklar-och-fakta/coronavirus-covid-19

Med andra ord är alla symptom förutom de sista du nämnt vanliga. Med andra ord så kan orsakerna vara många till att man spyr utöver att man har just c19.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi pratar om CoV-2, ett virus, så visa gärna att detta virus smittar olika beroende på om det finns på en tvättad arm eller ett långärmat plagg.
Jag såg på dokumentären covid-19 ( dplay)att viruset kan överleva fler dagar utan värd. Det smittar alltså i fler dagar om det hamnat på ett dörrhandtag tex
Tänker då på vårdpersonal som skall ha kortärmat på äldreboende tex.
Många inom äldrevården är oroliga för smittan.
De har kortärmat, vanliga plastförkläden som de använder vid duschningar och vanliga tunna plasthandskar. Många har inte munskydd osv.
De är oroliga för att smitta och att smittas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Gudskelov är ingen så efterbliven, då får man nog inga mer avancerade jobb än gatsopning och nättroll.
Tror tvärtom, får topjobb.
Citera
2020-04-01, 22:18
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror att det "flammar upp igen", om man öppnar upp direkt efter påske. Måste vänta längre..

Sen är frågan : har folket tålamod och förståelse för detta ?

Om Sveriges dystra prognoser håller i sig, kan förståelsen öka.

Det är bara det att ingen jävel vågar visa prognoser i media. Så folk kommer aldrig att varken inse allvaret eller få ökad förståelse.

Man försöker snarare få allting att låta så bra. Klart som fan folk slappnar av då och nu skall semestra ihjäl sig över påsken.
Citera
2020-04-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
USA 566 och bara halva dygnet har gått ???

Kan ingå eftersläpningar från tidigare dag. Men visst utvecklingen är hotfull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in