2020-04-01, 21:04
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det dör färre av krig än av influensan så krig äe ofarligt

Men...
Förstår du inte?
Pensionärer 80+ är alltid i riskzonen att dö av influensan, och gör det årligen i stora tal.
I år testas gamlingarna för corona, som för övrigt är en virus familj som lever i de flesta av oss sedan urminnes tider.
I år stämplas dödsfallen "corona" medan influensadöda sjunker.
Och det totala antalet döda är fortfarande lägre jämfört med tidigare år under samma period.
Kan du verkligen inte se det uppenbara?
Citera
2020-04-01, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Låt oss säga att du får ETT virus bara. Det kommer lätt kroppens immunförsvar klara av att förgöra. Men får du miljontals hinner inte immunförsvaret med.
Fungerar som vilket annat försvar som helst.

Det är väl också så att ju flera virus man får i sig desto sjukare blir man.
Så var det i alla fall med SARS.

Men jag har fortfarande inte helt förstått varför inte alla som vårdar sjuka familjemedlemmar i hemmet blir dödssjuka.
Eller det är kanske just det dom blir?
Citera
2020-04-01, 21:05
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det första fallet där en person från en ursprungsbefolkning i Amazonas har smittats av corona har bekräftats, uppger brasilianska myndigheter för Reuters.

Den 19-åriga kvinnan från Kokama-folket arbetade med sjukvård och hade besökt flera byar längs en flod innan hon kände symptom.

Nu ökar oron för att smittan ska spridas bland isolerade urfolk, något som kan ha katastrofala följde

Otroligt.
Ett enda litet virus. Från Kinas vidriga djurmarknader. Sprids över hela jorden. Ända in i Amazonas djungler.
Så sorgligt.
Kinesiska sjukan.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
4x12 =48% av befolkningen som dör.

Du använde siffran 4% för att förminska eller negligera allvaret vilket är oärligt. Det hade varit ärligare att använda siffran 550%, som är förhållandet till föregående år och bättre ger en fingervisning om sjukdomens extrema påverkan.
Tror du på allvar att 4% kommer att dö månad efter månad?
Citera
Medlem
sannes avatar
Ja det är inte såå jobbigt, lite slitigt sådär. Anders Tegnell om pressen på svensk sjukvård.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hog
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/sa-fungerar-immunitet-mot-corona/

dom ljuger. Det finns ju ingen immunitet enligt alla experter här på flashback. Sluta lyssna på forskarna och lyssna på flashbackexperterna istället!

Båda 2 blev mutade av att säga detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Genom att lita på att man inte besökte äldre på boende. Men nu är det besöksförbud. Man får chansen sen blir det diktaturregler. Fattar dom trögt tro? Hur kom smittan in?

Smittan kom in på ålderdomshemmen för att de arabiska skötarna medvetet gick dit med smittan.
Allt pga deras hat mot svennar.
Finns flera videos där araberna avsiktligt hostar på svenskar.
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Jag vågar. Är inte en feg svensk. Väntar bara på om någon i min närhet dör. Har svurit på mitt liv att jag gör det.

Är ingen gangster eller kriminell osv. Men detta är något jag lovar och kommer hålla. Även om det är livstid för mig så kommer det genomföras.

Du måste ju vara begåvningshandikappad om du lägger skulden på EN person vad gäller en pandemi som sprids över hela världen. Idiot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Sverige ligger som nr 1 i Norden, nr 8 i Europa, och nr 10 i hela världen i antal döda per miljon. Att inte skylla det på FHM är bara korkat. Att de varit klantiga i 9 andra av världens 200 länder är en dålig ursäkt.

Brukar inte Sveriges ambition vara att vara bland de bästa i världen? Här ligger vi i abosluta bottenskrapet och halva folket går med i Tegnells fanclub. Obegripligt.
Det kan vi väl ändå inte summera förens pandemin är över?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
ja de fran djursan och ömalm tog ju med sig viruset fran Italien och österrike istället

Mycket möjligt. Plus de som var och hälsade på sina släktingar i Iran under lovet..
Citera
2020-04-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Du är inte ensam om att känna dig naiv och blåst.

Med 50+% i skatt (rejäl grundskatt + hundra momser) så väntar man sig att samhället ska erbjuda pretty basic stuff, men varje gång en katastrof slår till står vi med brallorna nere och skäggen i brevlådorna och spelar med fingrarna på underläppen. Vi är så hopplösa.

Och vi har inte en chans att reglera corona/covid egentligen, för vi har inte pengar och muskler (=polis och militär) nog att backa upp en nationell ordningsoffensiv. Staten kan inte fysiskt tvinga befolkningen alls

Och det sjuka är att staten fortsätter att skinna oss, fast företagen gör samma sak.

Vi betalar med skatten till kassa, giriga vårdföretag, som genast sticker med pengarna, och staten tar fortfarande 55% av varje hundring .... och kapitalet tar helt enkelt resten ... Vi gräsrötter är helt åderlåtna.

Den privata vården är dyr, fast vi subventionerar den, och vi får mindre och mindre för våra skattepengar.

Tacka fan för att covid/corona får härja fritt. Sverige är utan ratt, segel och roder när styrning behövs som mest. Det finns inte pengar, vilja eller kunskap att styra upp detta.

Är det nån i forumet som minns vad som hände när CIA kom och plockade helt oskyldiga medborgare och flög dom till tortyrkammare i Egypten? Vad sa regeringen Persson om det? Ingenting.

Det var 2004 om jag minns rätt. Exakt då lärde mig hur att inte lita på de styrande.

Eller ska vi snacka om Tsunamin och den minimala beredskapen?

Finns så många exempel.

Ja vi är grymt svikna av staten, som så många gånger förr. Tycker det är ännu mer läskigt att tänka på vad följderna skulle kunna bli när gemene man har lessnat.. Nog för att svenskar är kända för att knyta näven i fickan, men vad händer när "gränsen är nådd", liksom... Jag hoppas så klart inte på några våldsamheter, men man kan frukta det, i spåren av ett sånt här cluster f*ck som staten utsätter oss för. Jag hade bl.a. en sådan fråga tidigare i tråden, att hur många döda kan svenskarna "acceptera" pga regeringens misskötsel av detta. Innan folk får nog.

Förhoppningsvis kan det bli stora förändringar framöver efter allt detta, men på ett fredligt sätt....
Citera
2020-04-01, 21:06
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hog
Tror att man har en mer avslappnad inställning både till sin egen hälsa samt döden ju äldre man blir

Det kan absolut stämma. Då lirar det kanske väl ihop med det där om att man som ung tror att man är odödlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in