2020-04-01, 20:38
Medlem
Eftersom det snart är dags för H*nna D*vidsson att bevista tingsrätten så passar jag på att bifoga en länk till sammanställning av förhören som polisen haft med henne genom de här åren, både som vittne och som misstänkt. Apropå dåligt minne och att inte vilja delta i förhören alltså.
5 delar. Varje del innehåller ett antal spoilers som du bara klickar på så vecklas förhöret i vald del ut där polisens fråga ställs och HD:s svar framkommer.
Plus 1 del som är Pantzers alternativa sammanfattning av HD:s (o)svar i dessa viktiga och väl valda delar av förhören.
Förundras, förvånas och minns detta för alltid. Trevlig läsning!

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-04-01, 20:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jo jag vet men eftersom HD nu tydligen inte kommer ihåg ett jävla dugg av tiden före och efter mordet enligt hennes förhör i FUP så kan hon helt plötsligt inte komma ihåg allt som talar för SD, Kommer du ihåg det positiva så kommer du fan i mej ihåg det negativa för SD och det är just den biten som Hiding kommer att krossa henne på. Och det är på den grunden som jag aldrig skulle ha kallat henne som vittne om jag var försvarare.

Hmm, tycker du?

Perfekta vittnet för Backman ju, total amnesi vid behov, kan det bli bättre?

Hiding kommer att mötas av ett svart hål av total minnesförlust medans Backmans frågor får perfekta svar.

Skämt åsido, MGK vittnar ju inte under ed (nära anhörig) så hennes vittnesmål kommer knappast få någon större betydelse, det är vad jag tror i alla fall.
Citera
2020-04-01, 20:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag sitter och funderar på HDs vittnesmål imorgon. Kommer hon att minnas alla detaljer som Backman förhör henne om för att sedan inte minnas ett skit när det är Hidings tur. För hela hennes förhör i FUP består i stort sett av JAG MINNS INTE. Jag begriper inte varför Backman vill ha ett vittne som uppenbarligen lider av kronisk minnesförlust.
Hon mindes i alla fall att det fanns två vattenspridare. - Såldes dessa på loppisen 13/5, eller var det någon i städlaget 25/5 som medförde en spridare? - Vad hände i så fall med vattenspridaren som MGM somnade ifrån?

Försvaret ska i morgon bl.a. höra ett vittne: OS, som i tid. förhör (Aktbil. 151, s. 201) haft upplysningar att lämna om vattenspridaren.
Citera
2020-04-01, 20:54
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, tycker du?

Hiding kommer att mötas av ett svart hål av total minnesförlust medans Backmans frågor får perfekta svar.

Skämt åsido, MGK vittnar ju inte under ed (nära anhörig) så hennes vittnesmål kommer knappast få någon större betydelse, det är vad jag tror i alla fall.

Hahaha point taken.
Citera
2020-04-01, 20:56
Medlem
Citat:
Tror du inte att han slipper vittna pga att han är 70+?. Kan ju inte vara så roligt att ställa upp som vittne när risken att bli smittad är så stor.
HDs föräldrar är båda 68 år.
Citera
2020-04-01, 20:57
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon mindes i alla fall att det fanns två vattenspridare. - Såldes dessa på loppisen 13/5, eller var det någon i städlaget 25/5 som medförde en spridare? - Vad hände i så fall med vattenspridaren som MGM somnade ifrån?

Försvaret ska i morgon bl.a. höra ett vittne: OS, som i tid. förhör (Aktbil. 151, s. 201) haft upplysningar att lämna om vattenspridaren.

Lånade inte SD en vattenspridare av en granne eller minns jag fel nu??
Citera
2020-04-01, 20:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
HDs föräldrar är båda 68 år.

Jo men dom är väl tyvärr i farozonen.
Citera
2020-04-01, 21:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Naturligtvis. Det betyder också att det var LW:s skyldighet att gå till polisen där...

Kanske hon trodde att det var meningslöst...
Ord stod ju mot ord.
Vilket hon fått erfara tidigare.
Och, om hon hade gjort det och SD hade fått veta det så hade det nog inte blivit så roligt.

Å andra sidan hade det kommit med i protokollet.

Ja, nu har det ingen betydelse längre heller.
Vad hon skulle ha gjort eller inte ha gjort.

Om det var så lätt skulle inte så många människor blivit dödade i sina relationer. Det är väl det som är kruxet.
Citera
2020-04-01, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, tycker du?

Eller så vänder man på steken och tänker: SD får i vart fall inget alibi från HD (hon är för glömsk för att kunna ge något alibi..)!
Med tanke på timmarna hon ska vittna imorgon anar jag att Backman tänker fråga mycket om SD som person, make och pappa. Om det blir så har ju åklagaren och målsägarbiträdet öppet mål eftersom HD inte bryr sig om strössel-förhöret eller tillfället när SD blev så arg på den då 8-åriga dottern att han slog näven genom gipsväggen. Det är ju mellan dem, som hon sa..
Citera
2020-04-01, 21:17
Medlem
Citat:
Jo jag vet men eftersom HD nu tydligen inte kommer ihåg ett jävla dugg av tiden före och efter mordet enligt hennes förhör i FUP så kan hon helt plötsligt inte komma ihåg allt som talar för SD, Kommer du ihåg det positiva så kommer du fan i mej ihåg det negativa för SD och det är just den biten som Hiding kommer att krossa henne på. Och det är på den grunden som jag aldrig skulle ha kallat henne som vittne om jag var försvarare.

Nu har ju Backman trots allt kallat henne, så något förväntas hon väl kläcka ur sig.
Citera
2020-04-01, 21:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Eller så vänder man på steken och tänker: SD får i vart fall inget alibi från HD (hon är för glömsk för att kunna ge något alibi..)!
Med tanke på timmarna hon ska vittna imorgon anar jag att Backman tänker fråga mycket om SD som person, make och pappa. Om det blir så har ju åklagaren och målsägarbiträdet öppet mål eftersom HD inte bryr sig om strössel-förhöret eller tillfället när SD blev så arg på den då 8-åriga dottern att han slog näven genom gipsväggen. Det är ju mellan dem, som hon sa..

Eller hur?

Jag tror ju att MGK,s vittnesmål inte kommer att få någon större betydelse för fallets utgång rent rättsligt just genom att hon vittnar som nära anhörig, rätten förutsätter ju nästan att vittnet kommer att slira lite på sanningen och tillmäter därför inte vittnesmålet lika stort värde som när en utomstående vittnar.
Citera
2020-04-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Eftersom det snart är dags för H*nna D*vidsson att bevista tingsrätten så passar jag på att bifoga en länk till sammanställning av förhören som polisen haft med henne genom de här åren, både som vittne och som misstänkt. Apropå dåligt minne och att inte vilja delta i förhören alltså.
5 delar. Varje del innehåller ett antal spoilers som du bara klickar på så vecklas förhöret i vald del ut där polisens fråga ställs och HD:s svar framkommer.
Plus 1 del som är Pantzers alternativa sammanfattning av HD:s (o)svar i dessa viktiga och väl valda delar av förhören.
Förundras, förvånas och minns detta för alltid. Trevlig läsning!

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Man kunde tro hon var misstänkt för narkotikasmuggling. Orten style.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in