Citat:
Ursprungligen postat av
299792458
För att ingen ska se honom springa på Sveavägens östra gångbana. Om han lämnar korsningen Sveavägen-Kammakargatan när paret Palme börjar gå söderut från Biografen Grands entré, har han gott om tid. Jag tror inte att det var slumpmässigt möte med Palme på Sveavägen.
Varför tror du jag tror "NF lämnar jobbet med en .357:a i fickan"? ennu ett av dina antaganden ? Varför tror du han kom från jobbet ? Varför tror du GM hade .357:a i fickan ? IM ser inte vapnet.
F: Såg du vapnet?
IM: Nej, jag såg att han tog upp handen ur fickan och så small det.
F: Vilken ficka då?
IM: Höger.
källa: FUP 360
Ett problem med att hitta på eftersom så fort man får motargument är att det blir knepigt att komma ihåg sin egen berättelse. Det skulle störa mig.
-
Du lade fram hypotesen att GM ser LOP när de är vid Kammakargatan och sedan tar Luntmakargatan till MP.
- Då undrade jag hur han skulle se LOP korsa vid AFKG och hur han skulle hinna till Dekorima och göra det utan att bli sedd av LJ på Luntmakargatan.
- Inga problem för vår berättare, dvs. du.
Du ändrar då till att GM ser LOP vid bokhandeln strax söder om Grand.
- Min fråga är då varför GM väljer att ta en omväg via Luntmakargatan där han också tappar kontakten med LOP.
- Nu byter
du fot igen och hävdar att han inte vill springa på Sveavägens östra trottoar.
Vad är det som saknas i din logik här...?
Tänk...
Han behöver ju inte springa eftersom han enligt
din egen berättelse ser LOP uppe vid Grand. En lugn promenad tillbaka samma väg han kom fungerar perfekt. Men det fattar inte du för du kommer inte längre ihåg din egen sagoberättelse.
Vad jag inte begriper är varför du håller på så här. Vad är meningen med att dikta upp långa berättelser som till slut faller ihop som ett korthus och lämnar dig med dumstrut?