2020-04-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Skydd mot sina barn?

Om barnen är hemma kan personalen inte gå till jobbet. Om de inte har skydd på jobbet kan de smitta sina barn. Om barnen blir smittade kan de smitta sina föräldrar som jobbar med riskgrupper.

Moment 22.

Vad är ditt förslag?
Citera
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinniitus

7 plats nu efter Italien, Spanien mm vilket vi inte kan jämföra med då deras utbrott är långt mer framgången. Sverige lär vara där eller värre om några veckor. Enligt dag 0 är vi just nu i värre läge än Italien var vid samma tidsförlopp.
😢 Hemskt, och hemskt att det nu verkar vara inne på så många äldreboenden. Det kommer skörda många offer.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
SVERIGE. SL råder nu människor att undvika resor med kollektivtrafiken, med anledning av coronakrisen.
"Stanna hemma. Res bara om du verkligen måste. Om du kan, undvik de tider när många andra reser. Vi uppmanar alla till att bara resa med oss om man verkligen behöver resa och är helt symtomfri. Om du är över 70 år eller tillhör en riskgrupp ska du helt undvika kollektivtrafiken", skriver SL på sin Facebook-sida.
Ja om alla undviker att resa de tider många reser så kommer det ju bli många som reser den tiden många skulle klara sig undan de andra "många" Ser lite krångligt ut det jag skrev men det bjuder jag på.
Och så är det ju också så här finns det några som verkligen inte behöver åka med kollektivtrafik ja då kan de väl dra in på kollektivtrafiken då. Behöver de verkligen åka efter farsoten menar jag .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake
Är risken stor att covid-19 blir värre i våg 2? Eller är det ovanligt det som skedde under spanska sjukan?

😞

Skulle säga att det är extremt osannolikt att våg 2 blir värre. Det troligaste är att det inte blir någon kraftig våg 2 alls. Om något år finns det ett vaccin, och flockimmuniteten bör finnas åtminstone delvis fram till dess.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Alla prylar skulle kosta 8ggr mer om västvärlden producerade dom.

Sluta grina 😭

Och då får det göra det helt enkelt eftersom människors liv inte räknas i kostnader när en epidemi slår till. Det gäller att ha beredskapslager och inte luta sig mot diktaturer som inte sköter sig och som man inte kan utöva påtryckningar på eftersom man då står utan samhällsviktigt material.
Citera
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
När iv-platserna är slut då kommer dödsantalet att öka markant. Men först då kommen Sverige att stänga ner, kanske, men då är det ytterligare en två veckors period där folk som inte får en iv-plats dör. Att hålla landet så öppet är en rysk-roulette med iv-platserna och med de senaste dagarnas statistik så går man emot att platserna snart är slut. Är det så att vi når en situation där detta sker kan man ju helt klart säga att denna chansning inte gick vägen då man borde stängt ner allt redan första halvan av mars. Ser mörkt ut.
Citera
2020-04-01, 20:12
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, alla vill minska och helst stoppa smittspridningen (numera).
Hur gör man då?

Det går inte att folk konsumerar och jobbar som vanligt om smittspridning ska hindras. Så är det oavsett om det lagstiftas om saken eller ej.
Nu börjar svenskar dö i mängder strax, vi har nu passerat "gå". Det blir ett Italien i repris och SEDAN lagstiftning.

I vilket land kommer flest att dö då?

Jag kan förstå din oro, men jag är också medveten om att rädsla kan förblinda. Då vill man ha kraftfulla åtgärder för sakens skull, inte nödvändigtvis för att det räddar flest liv i verkligheten.
Citera
2020-04-01, 20:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Vem ska jobba i vården då när de är hemma och tar hand om sina barn?
Det ska naturligtvis finnas barnomsorg för dem. Stäng bara 4-9, de barnen kan vara hemma ensamma.
Citera
2020-04-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Icke-argument. Utfallet blir ju detsamma när de smittat ned förskollärare och lärare. Tror du förskola och skola kan hålla öppet när lärarna blivit smittade?

Om personal både i skola och vård har skydd så löser man det problemet.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vattenfall hittar 400 000 munskydd i deras beredskapslager.

Mer än hela staten Sverige hade i beredskap antar jag.

Vattenfall skänker 400*000 munskydd till vården – fanns i förrådet https://www.aftonbladet.se/a/mR9Qw1

Det var en god nyhet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Hur blir det med STUDENTEN 2020'??? säg nu inte det kommer ställas in

prioriteringar i livet kompis ......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag kan förstå din oro, men jag är också medveten om att rädsla kan förblinda. Då vill man ha kraftfulla åtgärder för sakens skull, inte nödvändigtvis för att det räddar flest liv i verkligheten.
..huuur tänkte du där..??????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in