2020-04-01, 20:00
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det finns foliehattar där med. De hade ju t.o.m. krig för inte så länge sedan.

Ja, ja. Det där var med glimten i ögat. Det kommer fler Wimbledons.
Citera
2020-04-01, 20:00
Medlem
Haloumis avatar
Vattenfall hittar 400 000 munskydd i deras beredskapslager.

Mer än hela staten Sverige hade i beredskap antar jag.

Vattenfall skänker 400*000 munskydd till vården – fanns i förrådet https://www.aftonbladet.se/a/mR9Qw1
Citera
2020-04-01, 20:01
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Här är munskydden:

https://twitter.com/jenniferatntd/status/1244452871720091650

Fan gör han för något?
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Stefan Löfven har helt klart vuxit med uppgiften och jag gillade hans senaste uttalande till barnen:

"I år får påskkäringen ställa kvasten på hyllan. Det kommer fler påskar"

Ni får själva tolka det.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ja tänk själv hur man skulle reagera om man var boende på ett äldreboende och inte kunde ta hand om sig själv. Man behöver ju inte va dum i skallen utan bara slut i kroppen.
Och så kommer de en nyhet om att de i min grupp kan drabbas extra hårt av sjukdomen, och några dagar senare flyttar politikerna som säger sig vilja skydda mig in de som är smittade.
Nog fan skulle man bli rädd. Ingen vill ju dö. Speciellt inte på de här sättet.
De är en ren avrättning av våra styrande.
Och så ska vi anhöriga sen få stå och höra deras floskler till bortförklaringar sen... vi visste inte, vi hade inga andra möjligheter, vi hade inte pengar, vi hade inte utrustning, vi hade inte personal.
Nej. Vilka har missat att de finns utrustning, personal och allt annat som behövs. Vilka låter smittan vandra fritt i vårt samhälle. Vilka tror dom vet bäst i typ hela världen. Jo våra idioter till politiker som nu ska ta död på en stor del av vår befolkning.
Sen kan Tegnell så och flina medan han pratar om sin jävla kurva. Fy fan på ren svenska!

Ett problem som jag kan se är att en stor del av personalen kommer vara sjuka eller inte våga arbeta. Det finns begränsad skyddsutrustning.

Jag bara håller med om att det är för bedrövligt. Detta år kommer förmodligen att bli ett mycket mörkt år för oss alla och särskilt för dom som själva drabbas eller har anhöriga som drabbas.
Citera
2020-04-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Vill bara tillägga att det här är också varför man skall bära mask.

Men då tordes varenda småbarnsföräldrer dö inom två veckor då man samspelet och torkar snor från covidsjuka barn 🤔
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Bäst hade väl varit att börja med sanningen.
Tegnell sa i en intervju den 11 Mars att anledningen till att han åkte till Somalia var för att förebygga att de inte får samma problem som Sverige. Sverige som hade några importfall från Italien för tillfället och att de även skulle peaka och vi skulle se lite ströfall efter det. Några dagar senare dör en handfull somalier i Sverige.
Hur många skidåkande somalier kom hem till Somalia efter sitt sportlov?
Behövs väl inte så mycket sunt förnuft för att förstå att de han sa i en intervju den 8 Mars var bara bullshit.

Det går att vinkla allting så att det passar ens egna narrativ. Det gäller oss alla.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
En månad sedan Vasaloppet. Blev nog fin smittspridning. Såhär ser det ut.
https://images.app.goo.gl/S5nDztRyFp98TaEU6
Citera
Medlem
Hur kommer coronaviruset försvinna vara ett problem?

A Bli snällt genom mutation

B Vaccineras bort

C Mänskligheten Immun genom smitta

D Effekterna medicineras bort. Dvs ingen dör om tar detta piller när man blir sjuk

E Något annat sätt? ex Gud (tur),

Ut ifrån vad man tror så måste man välja en strategi att bekämpa sjukdomen på. Sen beror det på vilket politiskt system, sjukvårdssystem och samhälle man har om man kan implicera det hela.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Stefan Löfven har helt klart vuxit med uppgiften och jag gillade hans senaste uttalande till barnen:

"I år får påskkäringen ställa kvasten på hyllan. Det kommer fler påskar"

.

Det är alltid bra med kraftåtgärder.

En del kanske föredrog att regeringen och Tegnell tar var sin kvast och flyger härifrån.
Citera
2020-04-01, 20:03
Medlem
Är risken stor att covid-19 blir värre i våg 2? Eller är det ovanligt det som skedde under spanska sjukan?

😞
Citera
2020-04-01, 20:03
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Om man inte frågar Tegnell, då börjar kurvan plana ut.
Nej de ser verkligen inte bra ut. Ökar hela tiden. Och då har de värsta inte kommit ännu.

Sverige ligger på 14 plats (av 180 länder) över flest döda. 12a tidigare idag.
21 plats över flest smittade.
Vi lär klättra på båda tyvärr.

12 plats???? och vi töntiga svenskar ställer ingen till svars för detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in