Citat:
Ursprungligen postat av
aina08
Ja tänk själv hur man skulle reagera om man var boende på ett äldreboende och inte kunde ta hand om sig själv. Man behöver ju inte va dum i skallen utan bara slut i kroppen.
Och så kommer de en nyhet om att de i min grupp kan drabbas extra hårt av sjukdomen, och några dagar senare flyttar politikerna som säger sig vilja skydda mig in de som är smittade.
Nog fan skulle man bli rädd. Ingen vill ju dö. Speciellt inte på de här sättet.
De är en ren avrättning av våra styrande.
Och så ska vi anhöriga sen få stå och höra deras floskler till bortförklaringar sen... vi visste inte, vi hade inga andra möjligheter, vi hade inte pengar, vi hade inte utrustning, vi hade inte personal.
Nej. Vilka har missat att de finns utrustning, personal och allt annat som behövs. Vilka låter smittan vandra fritt i vårt samhälle. Vilka tror dom vet bäst i typ hela världen. Jo våra idioter till politiker som nu ska ta död på en stor del av vår befolkning.
Sen kan Tegnell så och flina medan han pratar om sin jävla kurva. Fy fan på ren svenska!
Ett problem som jag kan se är att en stor del av personalen kommer vara sjuka eller inte våga arbeta. Det finns begränsad skyddsutrustning.
Jag bara håller med om att det är för bedrövligt. Detta år kommer förmodligen att bli ett mycket mörkt år för oss alla och särskilt för dom som själva drabbas eller har anhöriga som drabbas.