2020-04-01, 19:36
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Även Japan har en åldrande befolkning. Hade varit intressant att utreda/studera vilka åtgärder som har fungerat i deras fall.
Ta't lugnt!
Vi har ett par år på oss att jämföra.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Vad är det för skämt. Blir förbannad på alla idioter som styr vårt land!

Man tjatar om att man ska skydda de äldre, äldreboenden får besöksförbud osv.
Samtidigt flyttar man i Göteborg in coronasmittade på just ett äldreboende.
"De får en egen våning men kommer att dela entré (gissar hiss osv också) med de andra, men de är ingen fara så länge man håller avstånd till varandra".
IDIOTI på galet hög nivå!

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/coronasmittade-patienter-flyttas-till-%C3%A4ldreboende-f%C3%A5r-stark-kritik-12566249

Man hade ju hoppats att detta var en extremt dåligt aprilskämt...
Man vill alltså ta död på dom som man säger sig vilja skydda!?
n.

Samma sak i Stockholms stad. Man flyttar in insjuknade på avdelningar med icke-smittade.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Åter:
Redan i januari förstod Folkhälsomyndigheten och regeringen att Covid19 skulle sprida sig och komma till Sverige. Redan då bestämde man sig för att köra "flock-immunitet-strategin".

Därför stoppade man inte plan från Kina, senare inte heller från Italien eller Iran. Man började redan då att sprida smittan. Inte heller köpte man in utrustning eller började produktion i Sverige av till exempel ventilationer. Endast skenmässigt utförde man smittspårning och "försök till isolering". Ingen screening på flygplatser och fritt fram för alla att komma till Sverige, sjuka som friska.

Kvinnan i Jönköping som kom från Kina blev Point-of-not-return. Man fick då bekräftat att svensk sjukvård, svensk ekonomi, aldrig skulle klara av att hantera coronaviruset. Därför släppte man det fritt.

I början på januari uppmärksammade jag att den personal som jobbade på de postombud som jag använde hostade okontrollerat och redan i mitten på januari köpte jag handsprit och virkon och annat, därför att vem som helst redan då kunde se utvecklingen. Jag ringde en högt uppsatt vän i samhället och försökte upplysa hen om tillståndet i Iran och Italien, men hen ryckte på axlarna, mycket väl medveten om den inslagna vägen.

Med detta vill jag hävda att "Flock-immunitets-strategin" var implementerad redan i januari. Covid19 var inget som tog våra myndigheter på sängen, utan metodiskt, med falsk information och vilseledning har de genomfört detta. Melodifestivalen för 5 veckor, med 27 000 besökare på plats, blev sedan det stora startskottet. De är bland annat dessa vi kan avläsa i antalet avlidna nu. (5 v.) Att köra melodifestivalen var förstås inte något SVT själva kunde besluta om utan sanktionerades från högre ort. Därtill kom mystiska datahaverier på Arlanda då hundratals inresande packades ihop i väntrum.
Lägg till överfulla bussar och "fake-toapappers-storhandla-helgen."

Nu när jag inser myndigheterna och regeringens utstuderade plan, eller icke-planen, tänker jag återgå till mina närmaste och en stor grogg och inse att mina dagar är räknade.
Ja och allra värst var Vasaloppet med 116 Italienska deltagare och massvis med andra utlänningar deltagande i första veckan av mars 2/3 (flera lopp dessutom). Helt jävla galet. Har de ens slutat med dessa om möjligt än galnare slottsvisningar med massvis med turister från världens alla hörn. Om de har upphört - från vilket datum?
Citera
2020-04-01, 19:37
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Du resonerar ungefär som min moster (som är mig både när och kär).
Det hon oroar sig för, det är inte sin egen död, utan vad som händer med samhället sjukvården havererar och en massa unga människor, föräldrar till barn i skolåldern, skulle dö, så att säga i onödan.

Och det är precis detta som är så viktigt, de yngre måste se till att klara sig. Trots allt är det ni som får bygga upp landet på nytt. Därför hoppas åtminstone jag att det är fler äldre som drabbas än de som är yngre. Om man nu måste välja.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Sverige skulle skydda sina riskgrupper. Reslutatet blev på grund av idioti och fjollhänthet att vi dödade våra riskgrupper istället.

Trots att jag varnat om att precis detta kommer hända för en månad sen, och t.om mailat FHM att detta kommer hända om de inte stänger skolorna. Så bevis finns att de kännde till att detta kommer hända.
Citera
Medlem
Ju större virusangrepp, desto sjukare blir man.. samt att man får ner viruset i lungorna säger läkarna från Italien (Rapport) Därför har många av läkarna dött i Italien, speciellt hemläkare som hade dåligt skydd blev smittade för ca 1 månad sedan och dör nu.

WHO säger att man ska arbeta i en långärmad rock... I Sverige ok att jobba typ utan skydd alls
Citera
2020-04-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Inte säker på att jag förstår hur du får ihop diskussionen om virus med invandringen.

Nej men så är du ju dum i huvudet också. Vart tror du våra beredskapslager tog vägen? Varför jobbar sjukvårdspersonal i kortärmat utan adekvat utrustning?

Sverige gick på knäna redan innan Corona, allt på grund av den enormt destruktiva massinvandringen.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Tengelle är inte nöjd förrän vi har förstaplatsen! Så kan han stå mysa och hånle i sina urtvättade chinos.

Man kan säga mycket om Tegnell, om man känner för det, men att han skulle vara nöjd över att så många som möjligt dör känns ju helt galet.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det har du helt rätt i!
Förhoppningsvis kommer just krisberedskap och beredskapslagring bli högsta mode snart igen!
Krävs nog att svenska väljarskaran överger sina röstmönster och överger den odugliga politikerklass som försatt oss i det läget isf.

Svårt att sia om framtiden iof, ..
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Det är 29 äldreboende Ibstockholm Som är Drabbade Av Smitta!!!

Inte 6-8 Som Jag Skrev! Herre Gud!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Vad är det för skämt. Blir förbannad på alla idioter som styr vårt land!

Man tjatar om att man ska skydda de äldre, äldreboenden får besöksförbud osv.
Samtidigt flyttar man i Göteborg in coronasmittade på just ett äldreboende.
"De får en egen våning men kommer att dela entré (gissar hiss osv också) med de andra, men de är ingen fara så länge man håller avstånd till varandra".
IDIOTI på galet hög nivå!

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/coronasmittade-patienter-flyttas-till-%C3%A4ldreboende-f%C3%A5r-stark-kritik-12566249

Man hade ju hoppats att detta var en extremt dåligt aprilskämt...
Man vill alltså ta död på dom som man säger sig vilja skydda!?

Samtidigt kommer rapporter om att det på var 3e äldreboende i Stockholm finns coronasmittade.
De är så skamligt hur detta land skötts. De gamla ska inte bara leva på en skitpension, nu ska dom dö på grund av att idiotpolitikerna inte kunnat skydda dom genom personalen.

Fy fan, alla födda före -50 kommer dö i Sverige
Citera
2020-04-01, 19:39
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Samma sak i Stockholms stad. Man flyttar in insjuknade på avdelningar med icke-smittade.
De är så sjukt så man vet inte hur man ska reagera... Ingår de lobotomering för att bli politiker!?
Skamligt!
Stackar alla äldre. Vilken skräck dom måste känna när dom får veta hur de ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in