2020-04-01, 19:04
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Min gissning är att man väntar på att åter kunna säga "det är försent nu och skulle inte ge någon effekt".

Tegnell och FHM arbetar efter denna strategi:https://www.youtube.com/watch?v=nSXIetP5iak
Citera
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
RNA Virus har dessutom en väldig hög mutationsrisk. Så du har helt rätt. Inget att bry sig om eller alarmeras över.

Men hur fungerar det när man ska göra ett vaccin?
Som jag förstår det använder man väl lite av viruset som grund?
Hur gör man om det är flera variationer då? Tar man lite av varje variation? Kommer ett vaccin fungera på alla variationer?
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Kan ju vara så enkelt som att Finland inte är direkt en metropol samt att finnar inte reser lika mycket som vi andra nordbor. Jag har knappt aldrig träffat på någon finne utomlands, de trivs bäst hemma känns det som. Inte många som åker till Finland heller.
Ungefär!
Finländare reser till solen, men inte till Alperna i samma utsträckning som norrmän och svenskar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Intressant tanke, så kan det förstås vara. Problemet för Finland lär ju bli att man inte kan hålla ett helt land isolerat hur länge som helst. När det börjar plana ut i de övriga länderna, kan det möjligen peaka i Finland? Virus känner inte några gränser direkt och förr eller senare kommer samtliga länder att drabbas.
Borde väl ändå gå att isolera/begränsa resande/testa inresenärer ca ett år tills det finns vaccin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag har tippat att vi når ett estonia om dagen dvs 857st den 18e april. Jag har dessutom lovat en flaska vin till den som prickar in första dagen med 857 döda.

Hahahahah kom ihåg att vi per capita är på Italiens nivå vid 130 döda om dagen.... Redan det vore en absolut samhällskollaps som inte setts sedan...
Någonsin i historien.
Citera
2020-04-01, 19:05
Medlem
Detta scenario vi nu har framför oss är spiken i kistan för FHM och regeringen!!!
Citera
Medlem
Om 50 personer med corona nyser på dig samtidigt ligger du nära döden. Men om du bara har fått en droppe nysning på fingret kommer du att överleva, berättar nya forskningar gjorda i Schweiz.
Citera
Medlem
Hur blir det med STUDENTEN 2020'??? säg nu inte det kommer ställas in
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Stackars Tegnell..

Några andra som ha blivit vald till "årets svensk":
Refaat El-Sayed, Hans Holmér, Ebbe Carlsson, Ludmila Engquist..

Hmm Obama fick ju fredspriset innan han började bomba. Alla dessa värdegrundtitlar är numera bara en grej för att kunna hålla på med sitt fuffens och komma iväg med det.

Förmodligen blir Tegnell nomierad till nobels medicinpris, med tanke på hans eskapader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Finns det någon studie om covid-19 som handlar om mängden exponering som avgörande faktor för hur väl man tacklar sjukdomen?

Jag har inte läst om någon studie. Däremot har dessa experter (virologer, epidemiologer etc.) sagt i tv att mängden exponering spelar roll. Som exempel har det tagits upp fall där man rör vid en yta som någon har haft sin "smittade mobil" på. I jämförelse med att någon nyser en mitt i nyllet.

Antalet insjuknade och döda doktorer får ju också en att tänka åt det hållet att en daglig exponering av stor mängd av smitta kan vara ödesdigert även för en annars friska människan.

Däremot inte sagt att alla doktorer är kärnfriska, men ändå..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
En helt wild and crazy idé ... både personalen och brukaren bär munskydd, eller åtminstone personalen som har kunskapen kring handhavandet?

Och vad gör man då?

Man syr egna såklart!!

Eller?
I en liten ort på Vestlandet i Norge där kommunen saknade skyddskläder, sydde privatpersoner rockar , som tål 90 graders tvätt, till traktens ”hjemmetjenst” och sjukhem. Det kallas ”dugnad” där, att ställa upp gratis för sitt närsamhälle. Verkar vara något självklart på många ställen.
(Och ja, de är gammaldags förtryckta kvinnor. Har symaskiner. Kan sy😎 )
Citera
2020-04-01, 19:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
vad är den sjuka anledningen till att STHLM än inte hamnat i karantän ? vad väntar man på

Politisk korrekthet, feminism, mångkultur, feghet osv. Dom är livrädda för att babbelurerna ska kaoza, men det är det man har militären till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in