2020-04-01, 18:55
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Man ska snarare se det som att Tengele lyckats snabba upp spridningen i Sverige så vi "tjänat" 2 veckor.

Det vet jag inte. Jag tror att alla länder kommer att drabbas rätt hårt, förr eller senare. Att fly från något som kommer att drabba de flesta är omöjligt. En del kommer att dö, många fler kommer att överleva. The essence of life.
Citera
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
PÅ Island har man hittat 44 olika variationer på corona.

Usch det lät otäckt men jag vet ju att virus muterar.
Hur fungerar ett eventuellt vaccin om det är så många variationer?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-04-01 kl. 19:00.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Våra äldreboenden är en Diamond Princess i miniatyr, och jag förväntar mig liknande resultat.
Jag förväntar mig betydligt högre dödlighet på äldreboenden, eftersom de som bor där torde vara i betydligt sämre utgångsskick än de som åkte på lyxkryssning, även om deras åldersprofil vore densamma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Våra äldreboenden är en Diamond Princess i miniatyr, och jag förväntar mig liknande resultat.

Nej nej, många ggr. högre dödlighet på ålderdomshemmen blir det så klart, det förstår väl alla.....
Citera
Avslutad
Jäla sk-t, ISIS viruset kunde man pulvrisera men detta är värre trots att det inte finns nån vansinnig ideologi bakom.
Citera
2020-04-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"En coronasmittet mann i 50-årene er død i Halden. Mannen ble fraktet til Sykehuset Østfold natt til onsdag og døde der kort tid senere.
Mannen hadde vært syk noen dager og ble akutt verre natt til onsdag. Pårørende tok da kontakt med legevakten på telefon som sendte ambulanse til hjemmet, skriver kommunen.
– Det var ikke på det tidspunktet kjent at han var smittet av Coronaviruset."
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e84c1a0a3c5e20018a60e82

Han ble akutt verre og døde kort tid etter at han kom på sykehus. Er det ikke noe legene kan gjøre for å hjelpe de pasientene som blir akutt verre som den mannen ble?

Om det gikk så fort at de ikke engang skjønte det var Covid-19 så burde mannen ha vært i rimelig dårlig kondisjon siden tidligare...
Citera
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Ifølge kommuneoverlegen tilhørte mannen en risikogruppe."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dO1ROo/mann-i-50-aarene-doed-av-coronasmitte

Han er den yngste som er død av viruset i Norge i følge VGs artikkel.

Ursäkta min dåliga norska, men vad betyder ”ifölge”?
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ett helt annat skick på Sveriges äldre som har motionerat, seglat och sprungit maraton. Så här är jag hoppfull.

Är man i åldern för äldreboende spelar det inte så stor roll då immunförsvaret har försämrats så pass mycket
Citera
2020-04-01, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Ja, precis.

"Låt Sverige vara Sverige i kampen mot corona"
https://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell/lat-sverige-vara-sverige-i-kampen-mot-corona/

Jösses då, det kom från oväntat håll, aldrig gillat Gardell, men där slog han fan huvudet på spiken. Det är så med Sverige, ett speciellt land, som går sina egna vägar, och det oftast med stor framgång.

Troligen blir fallet så även här!

Matteus 17:20 BSV
"Därför att ni har så liten tro", svarade Jesus. "Jag försäkrar er, att om er tro bara var så stor som ett senapsfrö, kunde ni säga till det här berget: 'Flytta dig dit bort', och det skulle göra det. Inget skulle vara omöjligt för er."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Bortsett från Anders Tegnell, vad är det som säger att Finland inte ligger två veckor efter Sverige?

Kan ju vara så enkelt som att Finland inte är direkt en metropol samt att finnar inte reser lika mycket som vi andra nordbor. Jag har knappt aldrig träffat på någon finne utomlands, de trivs bäst hemma känns det som. Inte många som åker till Finland heller.
Citera
Bannlyst
Landstingsrådet Svenonius står i Aktuellt igår och säger att det är okay att jobba i kortärmat och utan ansiktsmask.

Nu har Sverige blivit helt galet.

Dagens 14:00 presskonf så säger Saha (Kim K:s persiska storasyster) på Socialstyrelsen att vi idag är nere på 1-2 dagar på skyddsutrustning.

Samtidigt VET vi att bomben kommer om en och en halv vecka.

Systemkollaps av S och Mp.

Vi måste utlysa krigslagar nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Ursäkta min dåliga norska, men vad betyder ”ifölge”?

Enligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in