Citat:
Ja de har nog mycket i åtanke vad det gäller råd och att minimera antalet som blir smittade samtidigt är solklart att de inte försöker men jag vet inte vad de har för krav från politikers håll.
Sverige har blivit ertappade som om de vore en nyrik som slängt bort hela sin inkomst på krimskrams än basala nödvändigheter det ligger så klart i styrande politikers högsta intresse att inte bli associerade med detta i möjligaste mån.
Det finns inga som helst ursäkter för detta men det är inte FHMs fel även om de nu får skulden eftersom folk tror att de på något magiskt sätt ska rädda befolkningen. Regeringen hade kunnat ta valet att stänga ner saker själva om de velat, som vissa andra länder gjort. Men det är ganska uppenbart tycker jag att man inte vill göra detta för då har man inget argument när andra länder inte vill skicka den utrustning man fullständigt gett fan i att inhandla under alla dessa år.
Sverige har blivit ertappade som om de vore en nyrik som slängt bort hela sin inkomst på krimskrams än basala nödvändigheter det ligger så klart i styrande politikers högsta intresse att inte bli associerade med detta i möjligaste mån.
Det finns inga som helst ursäkter för detta men det är inte FHMs fel även om de nu får skulden eftersom folk tror att de på något magiskt sätt ska rädda befolkningen. Regeringen hade kunnat ta valet att stänga ner saker själva om de velat, som vissa andra länder gjort. Men det är ganska uppenbart tycker jag att man inte vill göra detta för då har man inget argument när andra länder inte vill skicka den utrustning man fullständigt gett fan i att inhandla under alla dessa år.
Jag tror faktiskt att FHM gör det bästa de kan av situationen.
Själv sade jag redan för flera veckor sedan att vi borde stänga ned. En nedstängning av hela samhället förutom nödvändiga saker som matvarubutiker och apotek.
FHM har varit emot detta. Märk väl, FHM och inte enbart Tegnell. Han är bara deras talesman, ansikte utåt.
Varför har de varit emot en stängning? Det är troligen en kombination av deras egna antaganden och beräkningar, de resurser som (inte) finns i landet och order från de styrande. Märk även här att jag skriver de styrande. Inte regeringen. I denna situation är vad jag kan se hela riksdagen ett och samma. Borgarna har exakt samma väg de pekar mot. VP(K) och SD opponerar sig inte direkt högljutt. I detta läge, när människor dör kan de inte heller skylla ifrån sig med någon för landets bästa stödjande samsyn.